VIPEC-sprut?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du behöver oftast inte lågohm. På En 6 cyl så seriekopplar man spridarna. Och våra 1680cc spridare är på 5 ohm så de kan man köra direkt på 5 cyl.

V44 10500kr
Laddventil 1000kr
Om man behöver spridarbox har jag för mig den kostar 1000kr.
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Fan om man bara skulle kunna få in lite stålar!

Verkar vara riktigt bra faktiskt och ett V44 blir det för mig i sommar då jag börjar jobba.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Christer K
Posts: 305
Joined: 10 Jan 2006, 19:14
Location: Sthlm
Contact:

Post by Christer K »

Klarar det VANOS av/på?
Christer Karlsson
070-6009577
christerk@gmail.com
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Japp inga problem.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Ska du köra dubbelspolar lär du ha ett litet bosch steg imellan eller tex ett DIS-4. Men du behöver inte kamgivare..

Ang edis spolen så vet jag inte vad den kräver för signaler. Har aldrig monterat en sådan..
Hur har dom löst det så man slipper kamgivaren? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Wastefire, seq lär man alltid ha kamgivare.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Wastefire, seq lär man alltid ha kamgivare.
Aha, så kör man tex waste på tändningen men seq på spridarna så måste man således ha givare? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Alldeles korrekt.
PureSpirit
Posts: 173
Joined: 05 Sep 2006, 09:45
Location: Norrköping

Post by PureSpirit »

Inbyggda bredbandslambdatolk/ar och EGT loggnings stöd? Isåfall för 1 eller 2 st?
--=BMW 335i E30=-- No more....

Reroute to Remain!

Christoffer Karlsson
070-3487484
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Bmwandreas wrote:Alldeles korrekt.
Då fattar jag varför jag behöver givare :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Christer K
Posts: 305
Joined: 10 Jan 2006, 19:14
Location: Sthlm
Contact:

Post by Christer K »

så jävla sugen nu... kabelhärva?
Christer Karlsson
070-6009577
christerk@gmail.com
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

PureSpirit wrote:Inbyggda bredbandslambdatolk/ar och EGT loggnings stöd? Isåfall för 1 eller 2 st?


Du lär ha tex LC-1 imellan. Man kan använda 2st lambdor.
Egt kan loggas med box som omvandlar till 0-5v tex innovate.
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

jaha, hur går bromsandet?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bromsad och klar. Funkade väldigt fint faktist!
Satt DTA på förut som vi inte fick till på låga varv..

Image

Image
Laddtryckskurva 1 bar.


Image
Laddtryckskurva 2 2.15-1.7 bar
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

sedär sedär! verkar ju lovande... Hur är det nu, är det färdigutvecklat eller va det något som ska dröja nån vecka till?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej det är bara att beställa.
Men vi har inte hunnit med ett fint inkopplingschema än, ni får mitt fina kladdschema:)
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

Blev ju bra de där, Johan (ägare) va riktigt nöjd, speceillt med skillnaden på låglast å mellan register, det va som sagt svårt å få till med DTA, men ViPec å Ärtan bakom spakarna fixa det utan problem!

Garanterad storsäljare (även om vissa va skeptiska för 2-3 veckor sen :wink: )

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Post Reply