Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 06 Apr 2006, 22:42
va?
på 535:orna sitter bara det stora huset har ja förmig, men det kan dock sitta det lilla lamellpaketet i vissa av dom (det stora slutade tillverkas så i renoverade kan det sitta det lilla, sån tur hadde ja)
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 07 Apr 2006, 06:27
ojj va svårt det blev nu. inte så kul o lägga ut 4000 spänn på nått som kanske funkar.
hålen vid medbringarna tror jag är fler på diffen jag kollat på, på skroten.
så att bara byta bakkåpa o medbringare tror jag inte fungerar.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 07 Apr 2006, 10:07
med hur många bultar sitter med bringarna ihop med diffklumpen?
mvh Eric
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 07 Apr 2006, 10:24
Dom sitter väll inte med nå bultar, är väll bara att ta ett koben och bryta los dom, är väll nån låsring som håller dom kvar.
Eller har jag fel
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 07 Apr 2006, 10:27
du har fel först måste man lossa på 4 eller 6 st bultar som sitter runt axeln.
min diff utan lameller i har 6st bultar
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
bmwpatrik
Posts: 1227 Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan
Post
by bmwpatrik » 07 Apr 2006, 10:31
Men då släpper man väll på hela lagerbiten, skulle du inte bara byta medbringare, den sitter väll inte skruvad.
Jag är lite envis idag men jag tror jag har rätt
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 07 Apr 2006, 10:34
aha okej det går att bara dra ut dom. =) okej jag tror dig. har dock alltid tagit dän hela skiten.
hehe sorry
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Erki87
Posts: 767 Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna
Post
by Erki87 » 07 Apr 2006, 10:35
aha okej det går att bara dra ut dom. =) okej jag tror dig. har dock alltid tagit dän hela skiten.
hehe sorry
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 07 Apr 2006, 13:01
bmwpatrik wrote: Men då släpper man väll på hela lagerbiten, skulle du inte bara byta medbringare, den sitter väll inte skruvad.
Jag är lite envis idag men jag tror jag har rätt
Ja, de ska bara dras ut!
Crille74
Posts: 1025 Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde
Post
by Crille74 » 07 Apr 2006, 18:02
528 klumpen ska ha samma medbringare som e30, 535 har större.
Ta bak gaveln från e30 till 528 klumpen , då ska det va bolt on.
Nån får rätta mig om jag har fel. Lycka till.