TMR16vturbo - Hisingejunior
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
peppe wrote:Då får du ju inte större vevhusvent än banjons minsa mått. Det är ju lite synd på en annars rätt bra idé om du frågar mig.
Gör en 50mm slangansltuning där och sedan en silicone slang då är du ju hemma, lär se snyggt nog ut.
Mvh
Det är ju sant, fan annars finns det ju sjukt stora AN kopplingar också
Var ut nnu och tog en bild på hur det ser ut invändigt i kåpan:
Mvh
-
- Posts: 56
- Joined: 20 May 2008, 21:59
- Location: Borlänge
Motorn är så gott som färdig, det som saknas är fuelrail (fästen), övre locket på insuget, sen skruva dit ventilkåpa, generator.. Gjorde oljereturen idag, vart en lång jäkel, vart helt OK, ska på med lite färg på den bara !
I helgen ska framvagnen bytas till den "nya" pulverlackade med powerflex bussningar, soppasystem ska påbörjas, och motorn ska ev. lyftas i..
Mvh
I helgen ska framvagnen bytas till den "nya" pulverlackade med powerflex bussningar, soppasystem ska påbörjas, och motorn ska ev. lyftas i..
Mvh
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Jag misstänker att du kan få problem med konstruktionen på ventilationen i din kamkåpa.
Som det ser ut på bilderna är det bara en perforerad plåt som ligger under anslutningen, om så är fallet är risken stor att kamnockarna kommer slunga olja rakt ut i anslutningen. Nästa risk är att oljenivån kommer att stiga uppe i toppen under acceleration då oljan trycks bakåt & inte kan rinna ut genom bef hål.
Vill inte alls vara dryg utan delar bara med mig av liknande fenomen jag själv upplevt.
Mvh Marco
Som det ser ut på bilderna är det bara en perforerad plåt som ligger under anslutningen, om så är fallet är risken stor att kamnockarna kommer slunga olja rakt ut i anslutningen. Nästa risk är att oljenivån kommer att stiga uppe i toppen under acceleration då oljan trycks bakåt & inte kan rinna ut genom bef hål.
Vill inte alls vara dryg utan delar bara med mig av liknande fenomen jag själv upplevt.
Mvh Marco
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Marco Garver wrote:Jag misstänker att du kan få problem med konstruktionen på ventilationen i din kamkåpa.
Som det ser ut på bilderna är det bara en perforerad plåt som ligger under anslutningen, om så är fallet är risken stor att kamnockarna kommer slunga olja rakt ut i anslutningen. Nästa risk är att oljenivån kommer att stiga uppe i toppen under acceleration då oljan trycks bakåt & inte kan rinna ut genom bef hål.
Vill inte alls vara dryg utan delar bara med mig av liknande fenomen jag själv upplevt.
Mvh Marco
Det har du fan rätt i.. Inte alls tänkt på det ! Tur att det inte är min ventilkåpa iaf, får kanske göra på lite annorlunda sätt på min kåpa, då jag tänkte göra någon typ av vevhusvent i den också..
Mvh
Storås wrote:Marco Garver wrote:Jag misstänker att du kan få problem med konstruktionen på ventilationen i din kamkåpa.
Som det ser ut på bilderna är det bara en perforerad plåt som ligger under anslutningen, om så är fallet är risken stor att kamnockarna kommer slunga olja rakt ut i anslutningen. Nästa risk är att oljenivån kommer att stiga uppe i toppen under acceleration då oljan trycks bakåt & inte kan rinna ut genom bef hål.
Vill inte alls vara dryg utan delar bara med mig av liknande fenomen jag själv upplevt.
Mvh Marco
Det har du fan rätt i.. Inte alls tänkt på det ! Tur att det inte är min ventilkåpa iaf, får kanske göra på lite annorlunda sätt på min kåpa, då jag tänkte göra någon typ av vevhusvent i den också..
Mvh
Borde väl gå att lösa med en plåt som svetsas fast en bit under hålen så att oljan kan träffa den istället ochsen rinna ner igen.. ?
_Johnny_ wrote:Storås wrote:Marco Garver wrote:Jag misstänker att du kan få problem med konstruktionen på ventilationen i din kamkåpa.
Som det ser ut på bilderna är det bara en perforerad plåt som ligger under anslutningen, om så är fallet är risken stor att kamnockarna kommer slunga olja rakt ut i anslutningen. Nästa risk är att oljenivån kommer att stiga uppe i toppen under acceleration då oljan trycks bakåt & inte kan rinna ut genom bef hål.
Vill inte alls vara dryg utan delar bara med mig av liknande fenomen jag själv upplevt.
Mvh Marco
Det har du fan rätt i.. Inte alls tänkt på det ! Tur att det inte är min ventilkåpa iaf, får kanske göra på lite annorlunda sätt på min kåpa, då jag tänkte göra någon typ av vevhusvent i den också..
Mvh
Borde väl gå att lösa med en plåt som svetsas fast en bit under hålen så att oljan kan träffa den istället ochsen rinna ner igen.. ?
Så ser det ju typ ut på S38 kåporna, och det funkar ju..
Mvh