K: billet Vippor M20

Lägg ut en köpes annons

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Amplify wrote:Stavas dock Jeff Ireland. :wink:

*kastar sten i glashus*



jaja.. :D
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Ang Motornord (PPM) vippan igen så e den ju jäkla smutt...utbytbara klackar, byts på plats om man så vill, ligger lite tanke bakom uppbyggnaden :)

Image
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Är det någon här som kör med PPM-vipporna till M20 och kan dela med sig av någon direkt erfarenhet ?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ingen som kör med dem vad jag vet.

Uppbyggnaden handlar om att göra den så billig som möjligt. Vi kommer ha liknande lösning sen på de nya, enbart av kostnadsskäl.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Karel021 wrote:är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?


Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

konstigt utan lagring.. käns som att det kommer bli utnött på ett tag, alla andra vippor har väl bussning eller svamlar jag?
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Vision79 wrote:
Karel021 wrote:är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?


Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?



jo ne de är ju inga problem.. tror dock att de håller längre och går lättare med bussning. :)
Grefven

Post by Grefven »

Image


VAC har inte heller några. och de ska vara bra enligt bäckis.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

peppe wrote:Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.


PPM´s är likadana...
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite.

VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden.

PPM:s vet jag inte en käft som kört med?
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bäckis wrote:Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite.

VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden.

PPM:s vet jag inte en käft som kört med?


Google är din vän Bäckis det är folk som kört med dom även i sverige, förmodligen lika lite som folk kört med VAC´s :)

När kommer era? , är det NUKE som ska göra?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter.

Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bäckis wrote:Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter.

Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.


Nån "robban" som kör en 02:a åker med dom!

Image

han har provat dom flesta vippor..

Men tiden får utvisa!...jag ska inte ha några iaf :)..ska prova lite M20 nu sen lämna stenåldern bakom mig..
Grefven

Post by Grefven »

men vilka vippor åker de stöddiga maskinerna här på forumet? jag ska ha riktiga vippor men det verkar vara en djungel.

och 1800dollar svider ju för VAC. men jag hämtar hellre hem det i en annan ände och biter ihop om det inte finns något annat. men det känns onödigt dyrt.




lika bra vippor till en cheva smallblock hade kostat några tusen.
Post Reply