D2 & K-Sport
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jag stod mellan att köpa H&R monotube coilover kit. Det billigaste coilover kittet dom hade. Det tror jag skulle gå på 14k plus ombyggnad.
K-Sport XYZ och D2 kostar ju hälften så mycket? Kanske man skulle gå på det.
Jag tvekade då det fanns stora problem med kvaliten på D2 K-Sport och XYZ. Så jag kontaktade Bäckis och han satte ihop ett fint kit åt mig.
AVO dämpare justerbara Fram
AVO Coilovers justerbara Bak
Samt Millway Coilover konvertering.
Som jag förstod det så är det inte "riktiga" coilovers bak på K-sport osv kiten, utan det är en justerbar fjäderkopp. "Rätta mig om jag har fel"!
Jag kände iaf att det är lika bra att köpa riktiga grejor på en gång Förutsagt att dessa är nu bra grejor Hehe!
Så gick mina tankar iaf! och jag är nöjd än så länge! Dock bara monterat upp dom, jag har EJ kört med dom än!
Tack Bäckis!
K-Sport XYZ och D2 kostar ju hälften så mycket? Kanske man skulle gå på det.
Jag tvekade då det fanns stora problem med kvaliten på D2 K-Sport och XYZ. Så jag kontaktade Bäckis och han satte ihop ett fint kit åt mig.
AVO dämpare justerbara Fram
AVO Coilovers justerbara Bak
Samt Millway Coilover konvertering.
Som jag förstod det så är det inte "riktiga" coilovers bak på K-sport osv kiten, utan det är en justerbar fjäderkopp. "Rätta mig om jag har fel"!
Jag kände iaf att det är lika bra att köpa riktiga grejor på en gång Förutsagt att dessa är nu bra grejor Hehe!
Så gick mina tankar iaf! och jag är nöjd än så länge! Dock bara monterat upp dom, jag har EJ kört med dom än!
Tack Bäckis!
- SebastianV
- Posts: 328
- Joined: 09 Jul 2007, 19:57
- Location: Piteå
på d2 är det bara en justerbar fjäderskål bak .. lite tråkigt..
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Re: hmmmm
Vankan wrote:Riktigt nöjd med mina d2!!
+ att priserna är kanon bra.
Sen kan man köpa öhlinare för 30000kr, men har man verkligen nytta av dom om man inte är tävlings förare...
Man får väll se till att tävla lite då.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Bilder k sport e34 fram och bak
Samt justering på främre coilsen:
Samt justering på främre coilsen:
Last edited by jeenz on 03 Oct 2008, 16:33, edited 1 time in total.
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..
Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)
Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.
Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.
Laban wrote:Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..
Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)
Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.
Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.
varför inte ta gasen o värma ihop fjädrarna ist för o kapa?
Svesse wrote:Laban wrote:Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..
Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)
Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.
Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.
varför inte ta gasen o värma ihop fjädrarna ist för o kapa?
Jag gissar vilt här! Men jag tror det är för att om man värmer ihop fjädern så kommer fjädern slå ihop sig. Och det blir väldigt begränsad slaglängd på dämparen.
Re: hmmmm
Vankan wrote:Riktigt nöjd med mina d2!!
+ att priserna är kanon bra.
Sen kan man köpa öhlinare för 30000kr, men har man verkligen nytta av dom om man inte är tävlings förare...
Beror helt på hur man ser det.
Tex AVO coilovers som har riktiga coilovers är RUSKIGT prisvärda! Dessutom tror jag att du minimerar risken drastiskt för hjulstuds med riktiga coilisar bak.
Det finns ju folk som är nöjda, och dom som inte är det. AVO vad jag vet verkar inte ha ett dåligt rykte efter sig, förvisso ska ju D2 K-sport osv vara uppgraderade, men skillnaden är så extremt liten så det var värt det.