D2 & K-Sport

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Grefven

Post by Grefven »

en kompis säljer k-sport och d2. han säger att det var rena skrotet för något år sen men att det blivit riktigt schysst numera. många glada amatörer är nöjda med d2 på rejsa.nu på e30 iaf.
User avatar
Livinloud
Posts: 502
Joined: 26 Apr 2008, 18:43
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by Livinloud »

Jag stod mellan att köpa H&R monotube coilover kit. Det billigaste coilover kittet dom hade. Det tror jag skulle gå på 14k plus ombyggnad.
K-Sport XYZ och D2 kostar ju hälften så mycket? Kanske man skulle gå på det.
Jag tvekade då det fanns stora problem med kvaliten på D2 K-Sport och XYZ. Så jag kontaktade Bäckis och han satte ihop ett fint kit åt mig.

AVO dämpare justerbara Fram
AVO Coilovers justerbara Bak
Samt Millway Coilover konvertering.

Som jag förstod det så är det inte "riktiga" coilovers bak på K-sport osv kiten, utan det är en justerbar fjäderkopp. "Rätta mig om jag har fel"!

Jag kände iaf att det är lika bra att köpa riktiga grejor på en gång :) Förutsagt att dessa är nu bra grejor ;) Hehe!

Så gick mina tankar iaf! och jag är nöjd än så länge! Dock bara monterat upp dom, jag har EJ kört med dom än!

Tack Bäckis!
Grefven

Post by Grefven »

det är inte riktiga bak på d2 och k-sport.

jag vill ha riktiga bak. vart kan man hitta det? jag har redan FK fram som jag inte är så sugen på att byta.
Last edited by Grefven on 24 Sep 2008, 13:46, edited 1 time in total.
User avatar
SebastianV
Posts: 328
Joined: 09 Jul 2007, 19:57
Location: Piteå

Post by SebastianV »

på d2 är det bara en justerbar fjäderskål bak .. lite tråkigt..
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------

cut it twice...its still too short

------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
User avatar
Livinloud
Posts: 502
Joined: 26 Apr 2008, 18:43
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by Livinloud »

bullen! wrote:det är inte riktiga bak på d2 och k-sport.

jag vill ha riktiga bak. vart kan man hitta det? jag har redan FK fram som jag inte är så sugen på att byta.


Image

Sådär ser AVO coilovers ut på plats!
Verkar vara jävligt stöddiga grejor..

Det är PPF som säljer dom..
Grefven

Post by Grefven »

kan man bara köpa bak då?
User avatar
Livinloud
Posts: 502
Joined: 26 Apr 2008, 18:43
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by Livinloud »

bullen! wrote:kan man bara köpa bak då?


Det tror jag säkert!

De finns ju i webshoppen iaf.
Grefven

Post by Grefven »

har jag missat!
User avatar
Vankan
Posts: 165
Joined: 26 Feb 2006, 22:11
Location: Halmstad

hmmmm

Post by Vankan »

Riktigt nöjd med mina d2!!

+ att priserna är kanon bra.

Sen kan man köpa öhlinare för 30000kr, men har man verkligen nytta av dom om man inte är tävlings förare...
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Re: hmmmm

Post by Strandholm »

Vankan wrote:Riktigt nöjd med mina d2!!

+ att priserna är kanon bra.

Sen kan man köpa öhlinare för 30000kr, men har man verkligen nytta av dom om man inte är tävlings förare...


Man får väll se till att tävla lite då. ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

Bilder k sport e34 fram och bak

Image

Image

Samt justering på främre coilsen:

Image
Last edited by jeenz on 03 Oct 2008, 16:33, edited 1 time in total.
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?

Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.

Är Coilovers enda sättet att få den låg?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Laban
Posts: 151
Joined: 21 Nov 2005, 13:18
Location: Ljusdal

Post by Laban »

Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?

Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.

Är Coilovers enda sättet att få den låg?


OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..

Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)

Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.

Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.
Svesse
Posts: 31
Joined: 10 Aug 2006, 00:02
Location: Söderköping

Post by Svesse »

Laban wrote:
Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?

Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.

Är Coilovers enda sättet att få den låg?


OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..

Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)

Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.

Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.




varför inte ta gasen o värma ihop fjädrarna ist för o kapa?
http://www.garaget.org/Svesse

BMW 323i e30 av årsm 1985

* Söker komplett m20b23 alt m20b25 motor *
User avatar
Livinloud
Posts: 502
Joined: 26 Apr 2008, 18:43
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by Livinloud »

Svesse wrote:
Laban wrote:
Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?

Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.

Är Coilovers enda sättet att få den låg?


OT men iaf..nej då, det finns ett sätt..

Kapa så lågt du vill.
Sen tar du fram gasen och värme in översta fjädervarvet till samma diameter som överdelen du kapade bort var.
(om man nu väljer att kapa överdelen vs)

Går alldeles utmärkt, iaf om det är samma som på en e34, dvs någon centimeter mindre diameter i ändarna än i mitten på fjädern.

Det värmda partiet vilar i fjäderskålen när bilen är nedsänkt så risken för brott är minimal.




varför inte ta gasen o värma ihop fjädrarna ist för o kapa?


Jag gissar vilt här! Men jag tror det är för att om man värmer ihop fjädern så kommer fjädern slå ihop sig. Och det blir väldigt begränsad slaglängd på dämparen.
User avatar
Livinloud
Posts: 502
Joined: 26 Apr 2008, 18:43
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Re: hmmmm

Post by Livinloud »

Vankan wrote:Riktigt nöjd med mina d2!!

+ att priserna är kanon bra.

Sen kan man köpa öhlinare för 30000kr, men har man verkligen nytta av dom om man inte är tävlings förare...


Beror helt på hur man ser det.

Tex AVO coilovers som har riktiga coilovers är RUSKIGT prisvärda! Dessutom tror jag att du minimerar risken drastiskt för hjulstuds med riktiga coilisar bak.

Det finns ju folk som är nöjda, och dom som inte är det. AVO vad jag vet verkar inte ha ett dåligt rykte efter sig, förvisso ska ju D2 K-sport osv vara uppgraderade, men skillnaden är så extremt liten så det var värt det.
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

Svesse wrote:varför inte ta gasen o värma ihop fjädrarna ist för o kapa?


Problemet då man gör så brukar vara att fjädern kan sätta sig efter ett tag. Vet inte om det har med härdning/utmattning att göra men vet av egen erfarenhet.

Mvh
C
Post Reply