Lägg ut en köpes annons
Moderators: Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Snekast
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 02 Oct 2008, 16:26
Amplify wrote: Stavas dock Jeff Ireland.
*kastar sten i glashus*
jaja..
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 02 Oct 2008, 16:43
Ang Motornord (PPM) vippan igen så e den ju jäkla smutt...utbytbara klackar, byts på plats om man så vill, ligger lite tanke bakom uppbyggnaden
Mattias Sandgren
Posts: 622 Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:
Post
by Mattias Sandgren » 02 Oct 2008, 17:36
Är det någon här som kör med PPM-vipporna till M20 och kan dela med sig av någon direkt erfarenhet ?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 03 Oct 2008, 09:23
Ingen som kör med dem vad jag vet.
Uppbyggnaden handlar om att göra den så billig som möjligt. Vi kommer ha liknande lösning sen på de nya, enbart av kostnadsskäl.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 03 Oct 2008, 11:29
är de ingen som helst lager i ppm vippan ?
alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 03 Oct 2008, 11:53
Karel021 wrote: är de ingen som helst lager i ppm vippan ? alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?
Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 03 Oct 2008, 11:59
konstigt utan lagring.. käns som att det kommer bli utnött på ett tag, alla andra vippor har väl bussning eller svamlar jag?
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 03 Oct 2008, 15:33
Vision79 wrote: Karel021 wrote: är de ingen som helst lager i ppm vippan ? alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?
Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?
jo ne de är ju inga problem.. tror dock att de håller längre och går lättare med bussning.
Grefven
Post
by Grefven » 03 Oct 2008, 16:57
VAC har inte heller några. och de ska vara bra enligt bäckis.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 03 Oct 2008, 17:03
Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 03 Oct 2008, 17:50
peppe wrote: Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.
PPM´s är likadana...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 03 Oct 2008, 18:35
Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite.
VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden.
PPM:s vet jag inte en käft som kört med?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 03 Oct 2008, 18:37
Bäckis wrote: Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite. VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden. PPM:s vet jag inte en käft som kört med?
Google är din vän Bäckis det är folk som kört med dom även i sverige, förmodligen lika lite som folk kört med VAC´s
När kommer era? , är det NUKE som ska göra?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 03 Oct 2008, 21:20
Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter.
Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 03 Oct 2008, 22:36
Bäckis wrote: Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter. Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.
Nån "robban" som kör en 02:a åker med dom!
han har provat dom flesta vippor..
Men tiden får utvisa!...jag ska inte ha några iaf
..ska prova lite M20 nu sen lämna stenåldern bakom mig..
Grefven
Post
by Grefven » 04 Oct 2008, 17:08
men vilka vippor åker de stöddiga maskinerna här på forumet? jag ska ha riktiga vippor men det verkar vara en djungel.
och 1800dollar svider ju för VAC. men jag hämtar hellre hem det i en annan ände och biter ihop om det inte finns något annat. men det känns onödigt dyrt.
lika bra vippor till en cheva smallblock hade kostat några tusen.