Om jag vore du så skulle jag inte ta färg från mitt jobb. Om du kollar på volvo lastbilar så ser du hur mycket apesin-lack det är på dom när dom skickas ut till kund, sjukt att någon betalar 1 mille typ för en lastbil och så ser lacken ut som skit fixa hellre vanlig bil-lack om du inte vill ha en räääcer bil som ser ut som en apelsin
Dessutom har Robban rätt i det han säger om härdningen av färgen.
Volvo har ju även ett av världens renaste måleri, och det innebär att färgen är vattenbaserad...
Om jag vore du så skulle jag inte ta färg från mitt jobb. Om du kollar på volvo lastbilar så ser du hur mycket apesin-lack det är på dom när dom skickas ut till kund, sjukt att någon betalar 1 mille typ för en lastbil och så ser lacken ut som skit fixa hellre vanlig bil-lack om du inte vill ha en räääcer bil som ser ut som en apelsin
Dessutom har Robban rätt i det han säger om härdningen av färgen. Volvo har ju även ett av världens renaste måleri, och det innebär att färgen är vattenbaserad...
Angående apelsinskal, gå in på t.ex bmw och kolla på nya bilar där eller vilken bilhandlare som helst, alla har ju apelsinskal så de sjunger om de..
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
robert wrote:precis .... med tanke på deras utrustning och resultatet som blir så kan du tänka dig om du gör det själv hemma i vedbon. Jag talar av egen erfarenhet, den är inte rolig att spruta heller. e21:an min har nämligen färg därifrån.
Jasså? Det visste ja inte , det går ju feet bort ! Går ju inte att bygga om garaget till en ugn!:)
roosen69 wrote:ska du ha en färg som är gratis lr kan du tänkas betala lite....ja har ju fått riktigt bra rabatt på jbw i skellefteå annars!
Vet inte riktigt , har fått bra pris här i stan också men ja kollade bara runt lite. vet inte enns va ja ska köra för färg. kommer aldrig bli någon färg utan den kommer vara olika färger;)
Om du får för dig att ha en solid färg"alltså inte metalic" sklipper du jag vissan med att dra klarlack. och halverar ju oxå nästan priset på lacken.
då vi säger 2l färg = 12000 2l klarlack = 12000.
Och annars är det ju vatten bas om gäller å lägga 3 lager bas å 2 lager klarlack i en vanligt garage utan tillfredställande värde kommer det "nog" bli ganske mycket damm :.. "vill inte av skräcka. då jag förstår att det inte är värt att lämnade en til len firma för 20 000:-, men en solid färg kanske skulle va att tänka på. lättare att lacka det oxå enligt mig .
finns 2k och hs i solida färger och dom är lösningsmedel baserade "så kör ni då utan mask så slipper ni för kröka på kvällen sen" Hs är bara ett varv färg då är det kalrt. 2k är 2 varv vilket är att föredre på en bil så man slipper ösa på färg första varavet.
Om dock det blir en metalic med klarlack. så är snackat om apelsin skal ganska varierande "alla bilar nya från farbrik som nylackade har litte apelsin skal.= inte helt blanka dock om du lägger jätte torrt med klarlack blir det sjukt mycket värre. för få en bil helt jätte blank är det ganske mycket jobb å görs nog nästan endast på utstälningsbilar osv.
Men där jag jobbar brukar vi ta 5000:- ink färg för att lacka en hel lack utvändingt som är färdig slippat.
vi maskar upp den tvättar av och lackar och vi står för färgen. "tänkte om det inte finns nån lackerare där uppe hos er som tar snarlikt" är ju nån 1000ing mer , men resultater blir nog litte mer tillfreds ställande.
men men:P.. ville bara info,a litte. Lycka till jävligt snyggt bygge får man nog säga oxå. Mvh
ang lastbilsfärg så stämmer det inte alls att den skulle va svår att få ett bra resultat med eller att den behöver ugn för att härdas, resultatet brukar sitta i den som håller i sprutan
jag har 5l ljusguldmetallic som du kan få för 500kr om du är intresserad