E30 "Bigblock" turbo. Nye bilder.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E30 "Bigblock" turbo. Nye bilder.
Min bil: 89-320i som ble byggd med e23 732i motor forrige sommer. M30'en varte ikke lenge så ett 745i vrak har blitt kjøpt og bilen skal være kjørbar igjen våren 09.
Updaterad info:
M102 motor med original turbo/grenrør/sprut, større intercooler
Greddy b-spec 2 boost controller
3" hembyggd eksos
Kina 38mm wastegate
Clutch 6 puck sinter 465hk og 550 nm nånting ebay...
260 getrag
325e30/e23 ihopsvetsad mellomaksel
3,64 diff
325 bakstilling med m3e30 deler
E23 hydraulisk bromsservo
M3e36 foran ok/skiver IKKE MONTERT
e23 bak ok og e30m3 skiver
Apex 60-40 fjærer
OZ mito 8-10,5x17 215-40 og 245-35
M-tech 2 paket
Dtm-speil
M-tech 2 interiør
Gammle bilder
m30'en fikk et kort liv i e30'en..
Planene er:
Motor: m102 helt original med større intercooler og wastegaten skal bygges om til justerbar og justerbar BTR.
Gir: 260 getrag fra 1986-732i. Tryckplata från ppf (skal kjøpes) og original lamell.
Mellomaksel: kortad 325i ihoppsvetsad med 732i frammre del.
Bakstilling: 325i med 3,46 lammelldiff. (Vet ikke hvilken bil diffen kommer fra)
5-bolts understell från e30m3 bak og e36 forran.
Apex 60-40 senking
Bromsar: e23 732i bak. e36 318is forran, (e36m3 står på ønsklistan)
Felger: 8 og 10,5 x17" oz mito
745 motorn
320i vs 3,46 diff
Powerflex i bakstilling ble montert da jeg byttet til skivebrems.
Så nå i sommer ble bilen dratt inn for en oppgradering
nedplokket
Nye frammskjermer montert og tillpasses og for valsing før lakkering
Valsa bare inn kanten
e36 318is fjærbein og bremser
Montert med e30 fjær og topplager
Mangler e36 3,2 bærarmer og exentriska foringer, men det kommer når konton tillater det..
325i bremser
tommt
M3e30 deler
mito montert. Må valse litt
Valset
Katten sjekket om det var plass
Dette blir tyskstuk deluxe for den som likar det.
Updaterad info:
M102 motor med original turbo/grenrør/sprut, større intercooler
Greddy b-spec 2 boost controller
3" hembyggd eksos
Kina 38mm wastegate
Clutch 6 puck sinter 465hk og 550 nm nånting ebay...
260 getrag
325e30/e23 ihopsvetsad mellomaksel
3,64 diff
325 bakstilling med m3e30 deler
E23 hydraulisk bromsservo
M3e36 foran ok/skiver IKKE MONTERT
e23 bak ok og e30m3 skiver
Apex 60-40 fjærer
OZ mito 8-10,5x17 215-40 og 245-35
M-tech 2 paket
Dtm-speil
M-tech 2 interiør
Gammle bilder
m30'en fikk et kort liv i e30'en..
Planene er:
Motor: m102 helt original med større intercooler og wastegaten skal bygges om til justerbar og justerbar BTR.
Gir: 260 getrag fra 1986-732i. Tryckplata från ppf (skal kjøpes) og original lamell.
Mellomaksel: kortad 325i ihoppsvetsad med 732i frammre del.
Bakstilling: 325i med 3,46 lammelldiff. (Vet ikke hvilken bil diffen kommer fra)
5-bolts understell från e30m3 bak og e36 forran.
Apex 60-40 senking
Bromsar: e23 732i bak. e36 318is forran, (e36m3 står på ønsklistan)
Felger: 8 og 10,5 x17" oz mito
745 motorn
320i vs 3,46 diff
Powerflex i bakstilling ble montert da jeg byttet til skivebrems.
Så nå i sommer ble bilen dratt inn for en oppgradering
nedplokket
Nye frammskjermer montert og tillpasses og for valsing før lakkering
Valsa bare inn kanten
e36 318is fjærbein og bremser
Montert med e30 fjær og topplager
Mangler e36 3,2 bærarmer og exentriska foringer, men det kommer når konton tillater det..
325i bremser
tommt
M3e30 deler
mito montert. Må valse litt
Valset
Katten sjekket om det var plass
Dette blir tyskstuk deluxe for den som likar det.
Last edited by rogern on 16 May 2011, 00:09, edited 4 times in total.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
M3-emil wrote:Har du gjort skjermvalsern selv, eller kjöpt den? Hvor store felger får du plass med hvis du valser maks? Har tenkt til å gjöre det samme
Skjermvalsen er hjemmebygd ja. Hvor store felger det er plass til vet ikke jeg. Min stikker jo ut en god del, men det går med bumpstopp.
Med rett innpress går det vertfall med 10" breie felger bak. mange som kjører med det.
Da har jeg fått gjort litt igjen.
Flyttet spjeldet.
745'en er kommet i hus for demontering.
Bilen har stått ute i 3 år og var full av løv, men starter og går.
En kompis er ivrig
Motor ute.
Kammen ser bra ut og vipparmene er fra 1996 så toppen har sikkert vært overhalt på slutten av 90-tallet
Getrag 260 fra e23 og e34 m30 bunpanne og oljepumpe
Den til venstre ble kortet og brukt på m30b32'en ifjord, men den tok i hardy koblingen når bilen var i revers... Den har også blitt bøyd
Den til høyre er en original e30 260 som skal kortes.
Kortet
Er 10 minusgrader her nå og parafinvarmeren min greier bare å holde garasjen på 0 grader så er litt kaldt å skru.. Soffaen er mer fristende
Flyttet spjeldet.
745'en er kommet i hus for demontering.
Bilen har stått ute i 3 år og var full av løv, men starter og går.
En kompis er ivrig
Motor ute.
Kammen ser bra ut og vipparmene er fra 1996 så toppen har sikkert vært overhalt på slutten av 90-tallet
Getrag 260 fra e23 og e34 m30 bunpanne og oljepumpe
Den til venstre ble kortet og brukt på m30b32'en ifjord, men den tok i hardy koblingen når bilen var i revers... Den har også blitt bøyd
Den til høyre er en original e30 260 som skal kortes.
Kortet
Er 10 minusgrader her nå og parafinvarmeren min greier bare å holde garasjen på 0 grader så er litt kaldt å skru.. Soffaen er mer fristende
härligt projekt och härlig motor!
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:härligt projekt och härlig motor!
/mvh
Takk for det
BRUZZE wrote:vilka bak skivor använder du och passar E23 735i oken bolt on eller?
Skivene er e30m3. Oken er ikke bolt on nei. Man må borre og gjenge opp nye hull til innfestningen og lage en brakett på 9mm så de bygges ut til skiven.
Her er en bild. jeg har bare brukt 2 muttrer til å bygge ut med, men skal lage braketter i stål.
E36 m3 3,2 bærearm med exentrisk foring.
Da står hjulet i riktig posisjon.
Motorfestet ved turbo.
M-tech 2 paket.
Det blir ikke e46 m3 kopi på bakpotten da jeg ikke vill kutte i original m-plast
e36 320i strømkabel for å få batteriet bak.
Har også skaffet banefelger. 8.5x18 2-delte Rh (ac-schnitzer kopi)
Driver nå å bytter taktrekk til sort. Må man virkelig ta ut alle rutene for å bytte???
Da står hjulet i riktig posisjon.
Motorfestet ved turbo.
M-tech 2 paket.
Det blir ikke e46 m3 kopi på bakpotten da jeg ikke vill kutte i original m-plast
e36 320i strømkabel for å få batteriet bak.
Har også skaffet banefelger. 8.5x18 2-delte Rh (ac-schnitzer kopi)
Driver nå å bytter taktrekk til sort. Må man virkelig ta ut alle rutene for å bytte???
Någon som har ett tips på btr til min m102 motor? Som kan mer eller mindra væra bolt on.
Og hva gjør jeg med den originale?
Har walbro 255 in tank pumpe,originalt innsug og dyser, original turbo, litt større intercooler, 38mm wastegate, greddy el. boost controller
Har og hørt att det er 2 typer: progressiv og linjær? Hva er forskjellen?
350hk i motorn rekker for meg.
Mitt første turbobygg så all hjelp mottas med takk
Og hva gjør jeg med den originale?
Har walbro 255 in tank pumpe,originalt innsug og dyser, original turbo, litt større intercooler, 38mm wastegate, greddy el. boost controller
Har og hørt att det er 2 typer: progressiv og linjær? Hva er forskjellen?
350hk i motorn rekker for meg.
Mitt første turbobygg så all hjelp mottas med takk