F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jonte_smte
- Posts: 498
- Joined: 23 Aug 2006, 13:42
- Location: Vedevåg
tack grabbar =)
FILM:
http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st
slitiga 365 dagar som det tog innan den här helgen blev av. som gav mer än jag kunde förvänta mig så här på slutkvisten.. Dock så SÖG starten, 1.6 tyckte jag itne skjutsade på direkt, slut och torra MTstreet 10,5 och ingen launch kanske kan vara anledningen? Behövde dumpa på nästan 9k för att turbon skulle hooka och ja, självklart blir det ju lite spinn trots stor svettig kombi =) till slut fick jag hyfsat grepp till 2an iallafall värmde sönder sista repan som troligtvis ingen fick på film, 10.18 altså... 3ans växel och körde 8-9k rpm.. JÄVLAR passa sej koed racing
såhär såg de ut i veckan...
Mekade koppling huvud och slav, + ett spräckt insug pga dålig triggerskiva..
provkörde snabbis på rakan utnaför garaget och polisen kom direkt, men det verkade funka...
Vi körde iväg till kjula och kom in på området 30minuter innan besiktningsbussen stod utanför
såhär satt karel heeeela dagen och slappade.... NOT ! Grymt jobbat mannen!
örebrokungen joinade efter en natt av skruvande
sveriges snabbaste evo
trimmade strålkastare, takes it back to the 2001
lineup lite senare på dagen
efter en repa då båda noterade samma hastighet 222.222 helt sjukt kul =)
sen fräste jag på en skyjääääääävla värmare och hoppades att slicksen inte skulle smälla... Pajsade på en hyfsad start och resten av repan gick som smort, kapade på fina växlingar och gick lagom rakt hela repan, kombin är som en jävla dröm att köra på strippen, harmonisk som FAN!
finns fan lite mönster kvar =)
slicksen packade i bilen
stort tack
tokig kille till höger som däremot är kung bakom kameran, och förhoppningsvis har han förevigat min bästa repa
sen for vi hemåt =)
såhär vart allt för mig, enda strulet var på kalla morgonkvisten söndag som en tryckslang åkte av...
började med att köra lite försiktigt med lådan, vågade ju knappt tro att den skulle funka..
dag 1
60 fötter vid ~1.65
10.69
10.49
10.58 (missfire provade 1.8 men tändningen orkade inte)
10.43 225 blås, 177 på 201(6.64s)
dag 2
20sek? tryckslang =)
10.55
sen tänkte jag äh, nu är det mitten tior, dags att se om lådan är snabb.
10.38
10.28
10.181 223 blås, 60ft 1.600 201m 6.618 (km vet ej, brillko körde över cellen=)
bilen känns iallafall kanonbra äntligen...
http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st
FILM:
http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st
slitiga 365 dagar som det tog innan den här helgen blev av. som gav mer än jag kunde förvänta mig så här på slutkvisten.. Dock så SÖG starten, 1.6 tyckte jag itne skjutsade på direkt, slut och torra MTstreet 10,5 och ingen launch kanske kan vara anledningen? Behövde dumpa på nästan 9k för att turbon skulle hooka och ja, självklart blir det ju lite spinn trots stor svettig kombi =) till slut fick jag hyfsat grepp till 2an iallafall värmde sönder sista repan som troligtvis ingen fick på film, 10.18 altså... 3ans växel och körde 8-9k rpm.. JÄVLAR passa sej koed racing
såhär såg de ut i veckan...
Mekade koppling huvud och slav, + ett spräckt insug pga dålig triggerskiva..
provkörde snabbis på rakan utnaför garaget och polisen kom direkt, men det verkade funka...
Vi körde iväg till kjula och kom in på området 30minuter innan besiktningsbussen stod utanför
såhär satt karel heeeela dagen och slappade.... NOT ! Grymt jobbat mannen!
örebrokungen joinade efter en natt av skruvande
sveriges snabbaste evo
trimmade strålkastare, takes it back to the 2001
lineup lite senare på dagen
efter en repa då båda noterade samma hastighet 222.222 helt sjukt kul =)
sen fräste jag på en skyjääääääävla värmare och hoppades att slicksen inte skulle smälla... Pajsade på en hyfsad start och resten av repan gick som smort, kapade på fina växlingar och gick lagom rakt hela repan, kombin är som en jävla dröm att köra på strippen, harmonisk som FAN!
finns fan lite mönster kvar =)
slicksen packade i bilen
stort tack
tokig kille till höger som däremot är kung bakom kameran, och förhoppningsvis har han förevigat min bästa repa
sen for vi hemåt =)
såhär vart allt för mig, enda strulet var på kalla morgonkvisten söndag som en tryckslang åkte av...
började med att köra lite försiktigt med lådan, vågade ju knappt tro att den skulle funka..
dag 1
60 fötter vid ~1.65
10.69
10.49
10.58 (missfire provade 1.8 men tändningen orkade inte)
10.43 225 blås, 177 på 201(6.64s)
dag 2
20sek? tryckslang =)
10.55
sen tänkte jag äh, nu är det mitten tior, dags att se om lådan är snabb.
10.38
10.28
10.181 223 blås, 60ft 1.600 201m 6.618 (km vet ej, brillko körde över cellen=)
bilen känns iallafall kanonbra äntligen...
http://www.garaget.org/video/bk202gigh5st
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Kul som fan att det gick så bra för er!
Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?
Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Kul som fan att det gick så bra för er!
Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?
e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Stort grattis till er båda! Alltid lika kul att se Västeråsarna in action!
Mäktigt med 10.18 i en baktung kombi! RESPEKT!!
Karels skäms inte heller för sig.. knepigt att bakvagnen håller tex.
Den motorn verkar lira så grymt fint! Svarar ju så brutalt fint vid varje växling även om det spinner på växeln innan.. bara ryter vidare utan en tendens till o tappa trycket! SJUKT!
Är det några fler tävlingar med tidtagning kvar? Annars kör ni garanterat 9or bägge två nästa säsong!
Mäktigt med 10.18 i en baktung kombi! RESPEKT!!
Karels skäms inte heller för sig.. knepigt att bakvagnen håller tex.
Den motorn verkar lira så grymt fint! Svarar ju så brutalt fint vid varje växling även om det spinner på växeln innan.. bara ryter vidare utan en tendens till o tappa trycket! SJUKT!
Är det några fler tävlingar med tidtagning kvar? Annars kör ni garanterat 9or bägge två nästa säsong!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
r.ivars wrote:
e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)
Å fan, det suger ju när de håller på på det viset! Man får en känsla av att de vill att man ska köra på gatan då istället...
Själv var man ju där redan från fredagen och då såg jag inte till något sådant.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
r.ivars wrote:M3JONAS wrote:Kul som fan att det gick så bra för er!
Men vad menar du med att ni var där 30 minuter innan besiktningsbussen stod utanför?
e-tuna polisen uppvaktade arrangemanget ganska hårt, med att ställa sig och besikta längs vägarna dit... Kunde ju blivit superkul för oss som körde dit och hem =)
Hej!
Dom var även ute på kvällen. På vägen mellan E-tuna o Västerås. Klarade ni er förbi där?
Jag lyckades passera(vid 19tiden) när dom var upptagna med andra bilar
Bra jobbat av Karel som fick byta vippor hela lördagen kändes det som
Efter lite dividerade om varvstoppsinställningar så verkade det lösa sig
Alltid lika sjöng sång i BMW när dom värmer däck och sen att dom kör fina tider är ju alla tiders!
mvh Johan(med den gröna/svarta saaben)
Bonje wrote:Stort grattis till er båda! Alltid lika kul att se Västeråsarna in action!
Mäktigt med 10.18 i en baktung kombi! RESPEKT!!
Det fina med touring är att man kan bli snabbast i karossmodellen... Lite som paralympics
ingen är så korkad att man väljer kombi =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- skarvsladden
- Posts: 55
- Joined: 21 Jun 2007, 07:45
- Location: Eskilstuna
Bonje wrote:
Karels skäms inte heller för sig.. knepigt att bakvagnen håller tex.
Den motorn verkar lira så grymt fint! Svarar ju så brutalt fint vid varje växling även om det spinner på växeln innan.. bara ryter vidare utan en tendens till o tappa trycket! SJUKT!
Är det några fler tävlingar med tidtagning kvar? Annars kör ni garanterat 9or bägge två nästa säsong!
hehe tack .. den där bakvagnen måste va dopad eller så leker den rambo.. ja har då ingen aning iaf.. båda kjula helgern så hade jag med mig nya drivaxlar men förgäves.. inget gick sönder.. va nästan lite taggad för o skruva drivaxlar i helgen men de fick man ju aldrig
Motor setupen är ja sjukt nöjd med.. full ladd vid 3500 och fullt vrid vid 4500 är ju inte dumt, på strippen så går ja aldrig under 4500 så de smäller till på en gång.. så den funkar klockrent på gata,bana och stripp tror inte de blir nå ändringar på den.. (byta koppling och bromsa om den då de inte slirar så har man på papper vad den leverar)
ja har suttit o kikat om de är nå mer med tid. speciellt efter denna "strul" helg.. men verkar som att de är lite bankörning i lindköping den 12e.. så de blir nästa stopp om ingen vet nå 402 me tid dvs
JohanH wrote:
Hej!
Dom var även ute på kvällen. På vägen mellan E-tuna o Västerås. Klarade ni er förbi där?
Jag lyckades passera(vid 19tiden) när dom var upptagna med andra bilar
Bra jobbat av Karel som fick byta vippor hela lördagen kändes det som
Efter lite dividerade om varvstoppsinställningar så verkade det lösa sig
Alltid lika sjöng sång i BMW när dom värmer däck och sen att dom kör fina tider är ju alla tiders!
mvh Johan(med den gröna/svarta saaben)
Tjabba.. ja då vi åkte via sanda så vi missa dom precis
vipp bytet va ju inte speciellt kul måste ja säga.. men va ska man göra.. dumt o ge upp va bara o bita ihop o fixa . kul att du kom fram o surra lite alltid kul me folk som kommer fram o snackar..
varvstoppet va ju helt klar en bra diskution .. har kommit fram till att de är meningslöst o ha.. vet att jocke på vm sa de oxå.. alla "balla" bilar tar oxå bort varvstoppen och kör på känsla.. o de funkade fan klockrent i mitt fall.. nästa år kanske man åker med billet vippor och då kan man hålla pungen och inte fega..
Vi lär väl synas nästa år på events runt om.. får helt klart snacka mer..
Sen så vill ja se mer av saaben.. vart ju så mycket skruva så såg knappt solen :/
/ Karel
Karel021 wrote:varvstoppet va ju helt klar en bra diskution .. har kommit fram till att de är meningslöst o ha.. vet att jocke på vm sa de oxå.. alla "balla" bilar tar oxå bort varvstoppen och kör på känsla.. o de funkade fan klockrent i mitt fall.. nästa år kanske man åker med billet vippor och då kan man hålla pungen och inte fega..
Vi lär väl synas nästa år på events runt om.. får helt klart snacka mer..
Sen så vill ja se mer av saaben.. vart ju så mycket skruva så såg knappt solen :/
/ Karel
Visst skulle det vara enklare att köra utan varvstopp men med en "grävling" så känns det inte så bra då det VÄLDIGT lätt går upp i rök och jag tror inte mina tryckare/ventiler blir så glada då
Självklart ses vi nästa år, race:a är som en drog.
Det är bara hojta till så ska du få en Grand Tour
mvh Johan
sh0rty^ wrote:sh0rty^ wrote:FoX wrote:Jag var på kjula och fotta lite, Bilder livar ju upp tråden lite.
Hei!
Imponert over hva dere får til! Men hvor har du fått tak i det pedal settet hen? Summit?
mvh Lars Olafsen
upp
Jag har haft ett lika dant köpte plåtar som var vatten skurna som man svetsade ihop. inget att rekomendera då det inte är stabilt för 5öre
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
PiLlEvAn wrote:sh0rty^ wrote:sh0rty^ wrote:FoX wrote:Jag var på kjula och fotta lite, Bilder livar ju upp tråden lite.
Hei!
Imponert over hva dere får til! Men hvor har du fått tak i det pedal settet hen? Summit?
mvh Lars Olafsen
upp
Jag har haft ett lika dant köpte plåtar som var vatten skurna som man svetsade ihop. inget att rekomendera då det inte är stabilt för 5öre
willwood ställ, med cylindrar, ebaymotors.com ?
Det jag har haft problem med är att kopplingscylindern varit för liten och jag itne hunnit labbat så mycket med uväxlingen till bromsarna heller.. men att säga att stället är ostabilt förstår jag inte riktigt... Fullgasväxla en Sachs 765 platta utan fördröjning eller nåt knasigt med pedalstället borde väl säga nåt om det?
Kan heller inte säga att det varit roligt med pedalstället iofs, jävla pickel svårt att veta vart det strular när man byter ut precis allt på en bil samtidigt.. Sätta dit det på en fullt fungerande bil och börja justera därifrån är melodin.. Nästa år ska jag leka med bromsvåg och försöka få till den biten.. Även staga upp plåten den står på lite.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp