F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- Jonte_smte
- Posts: 498
- Joined: 23 Aug 2006, 13:42
- Location: Vedevåg
we don't know yet.. jag börjar ledsna på bilen PGA lådan.. Så det är lika bra att jag byter den innan jag gör som vanligt, har sönder något för att jag är arg...
Så innan det blir mer leka så måste jag få till växlingar.. Och det sitter inte i finska karatearmen så nåt måste ge resultat med skruvningen..
Så innan det blir mer leka så måste jag få till växlingar.. Och det sitter inte i finska karatearmen så nåt måste ge resultat med skruvningen..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
ny växellåda, ny triggerskiva, ny vr-givare, ny shortshifter ifrån helvetet...
Nu hamnar inte 2an i nåt döläge.. Men den är onödigt trögväxlad (går ej att få i) fortfarande...
problemet är kopplingen, bilen kryper i starten trots full handbroms.. Så den kopplar inte ur helt... Så jävla GAY med pedalställ, fyfan, jävla helvete................
Nu hamnar inte 2an i nåt döläge.. Men den är onödigt trögväxlad (går ej att få i) fortfarande...
problemet är kopplingen, bilen kryper i starten trots full handbroms.. Så den kopplar inte ur helt... Så jävla GAY med pedalställ, fyfan, jävla helvete................
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
glömde bort att jag sprängde insuget också på vägen hem... Av nån aneldning så har den börjat baksjuta innan ladd och så.. Kanske för att det aldrig varit så kall insugstemp förut så har den börjat jävlas?
AUTRONIC börjar locka hårt nu... Få ordning på lite allt möjligt som jag ledsnat på...
AUTRONIC börjar locka hårt nu... Få ordning på lite allt möjligt som jag ledsnat på...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Att du inte redan köpt ett riktigt sprut är sjukt med tanke på allt skit du haft me det där.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
ja... jag vet inte om jag nämnde att jag sprängde insuget...
ptja... svårt att se seppelinarstylen på bild...
tog inte mer än 10minuter och riva det iallafall, nåt positivt i härligheten...
efter bankning och riktning av pinnar.. en gick av och får svetsas om i båda ändra... så kanske det hinns bli svetsat innan helgen.. vore väl själva fan om man skulle torska sina 2 hundringar i anmälningsavgift och waste årets sista 402 innan det blir för kallt (om de änns finns nå mer arr.?)
här är min shortshifter ifrån helvetet.. troligtvis det lammigaste filmklippet jag nånsin lagt upp .. men den är nice iallafall shiftern =) bara styva till lite.. flexar lite i gummit...
Ny kopplingscylinder beställd ifrån volvo amazon rika grejer som mäter 19 istället för ynka 14.5 som mes cylindern ifrån willwood stället är på.. Såg att amazonen har samma dia på slaven som beemern också.. SÅ det kan bli riktigt bra.. Sista chansen för pedalstället iallafall
ptja... svårt att se seppelinarstylen på bild...
tog inte mer än 10minuter och riva det iallafall, nåt positivt i härligheten...
efter bankning och riktning av pinnar.. en gick av och får svetsas om i båda ändra... så kanske det hinns bli svetsat innan helgen.. vore väl själva fan om man skulle torska sina 2 hundringar i anmälningsavgift och waste årets sista 402 innan det blir för kallt (om de änns finns nå mer arr.?)
här är min shortshifter ifrån helvetet.. troligtvis det lammigaste filmklippet jag nånsin lagt upp .. men den är nice iallafall shiftern =) bara styva till lite.. flexar lite i gummit...
Ny kopplingscylinder beställd ifrån volvo amazon rika grejer som mäter 19 istället för ynka 14.5 som mes cylindern ifrån willwood stället är på.. Såg att amazonen har samma dia på slaven som beemern också.. SÅ det kan bli riktigt bra.. Sista chansen för pedalstället iallafall
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Turboá wrote:Hello!
What kind of output shaft do you use here?
What length, material...?
Thanks!
hello, they are ppf custom! lenght i don't know, but the material is a steel that can twist.. They sell them to us that are doing a rebuild with parts from the m535 e28, good shit cause you get the big wheelhubs and the bigger driveends on the axels.. And off course you get the stronger diffrential from the m535..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
inte orkat uppdatera så mycket.. Mest bara kört
helt otroligt. så hårt den fått gå och fortfarande håller.. "peppar peppar ta i trä"
lite små grejs har ja fått fixa men inge större grejer.
Spakstället fick sig en kyss i norge så de åkte ja på att byta
och sen hade bultarna till hardy skivan bestämmt sig för att börja gå på semester.. så alla 3 mot lådan va krokiga.. blir o stoppa på lite hårdare bultar.
annars så funkar bettan kalas..
helt otroligt. så hårt den fått gå och fortfarande håller.. "peppar peppar ta i trä"
lite små grejs har ja fått fixa men inge större grejer.
Spakstället fick sig en kyss i norge så de åkte ja på att byta
och sen hade bultarna till hardy skivan bestämmt sig för att börja gå på semester.. så alla 3 mot lådan va krokiga.. blir o stoppa på lite hårdare bultar.
annars så funkar bettan kalas..