Hög eller låg?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hög eller låg?
Tjena, jag ska byta mina spridare för de räcker inte till.. och nu till frågan. Ska det vara låg eller högomiga?
Och är det sen någon som vet ifall lmm + spridare kan va något att ha från en opel omega 3000. Till en 320i 87 Givetvis med turbo
Och är det sen någon som vet ifall lmm + spridare kan va något att ha från en opel omega 3000. Till en 320i 87 Givetvis med turbo
Jag är ganska säker på att du har högohmiga spridare orginal. Det hade jag iaf på min -84.
Du kan ju mäta för säkerthets skull..
Du skulle ha haft numret på spridarna från opeln så går det ju att kolla upp om det är något å ha.
Men dom räcker väl inte till så mycket med hästar än vad opeln har just nu, å de är väl lite för lite va?
/ Johan
Du skulle ha haft numret på spridarna från opeln så går det ju att kolla upp om det är något å ha.
Men dom räcker väl inte till så mycket med hästar än vad opeln har just nu, å de är väl lite för lite va?
/ Johan
Audi 90 quattro
_JP_ wrote:Jag är ganska säker på att du har högohmiga spridare orginal. Det hade jag iaf på min -84.
/ Johan
Om man ska mäta dom var går gränsen för låg ohmiga
Lagesson wrote:_JP_ wrote:Jag är ganska säker på att du har högohmiga spridare orginal. Det hade jag iaf på min -84.
/ Johan
Om man ska mäta dom var går gränsen för låg ohmiga
Är inte helt säker på sifforna men tror högohm är runt 15 ohm och låg runt 5 ohm?
Har för mig ja mätte mina lågohmiga till 3 ohm och högohmiga till 17.
Men som sagt.. inte helt säker.
Men är stor skillnad mellan dom iallafall.
/ Johan
Audi 90 quattro
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
japp.. du har rätt..
kollade upp de för att se om ja hade skrivit rätt i mitt tidigare inlägg, men du hann rätta mig innan..
men så här ligger de till för dem som e intresserade.. står så i faktablad/böcker osv iaf..
citerar:
Spridarventiler kan antingen ha lågt (0.6-2.5 ohm) eller högt (11-17 ohm) motstånd, den tidigare är avsedd för spridardrivare av typen "peak and hold". Peak and hold innebär att man använder en större strömstyrka för att öppna ventilen och sedan en lägre för att hålla ventilen ppen. Spridare som arbetar med "peak and hold" öppnar snabbare och är mer exakta, de drar dessutom mindre ström.
kollade upp de för att se om ja hade skrivit rätt i mitt tidigare inlägg, men du hann rätta mig innan..
men så här ligger de till för dem som e intresserade.. står så i faktablad/böcker osv iaf..
citerar:
Spridarventiler kan antingen ha lågt (0.6-2.5 ohm) eller högt (11-17 ohm) motstånd, den tidigare är avsedd för spridardrivare av typen "peak and hold". Peak and hold innebär att man använder en större strömstyrka för att öppna ventilen och sedan en lägre för att hålla ventilen ppen. Spridare som arbetar med "peak and hold" öppnar snabbare och är mer exakta, de drar dessutom mindre ström.
-