F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

huj huj, nu är jag bra less på ZF:en.. Den gör allt okörbart...

Går inte att kapa växlar.. så visst, är det inget motstånd så är det bara att lalla växlarna och då går det... Men det blir ju inget flyt i accet..

Så fort det gäller så vevar jag gärna lite för fort och då finns där ingen växel..

TPR Rickard nämnde att det sitter nån plastmanick på växelgaffeln till 2an som hindrar växeln att gå i när man har lite mos i motorn...

Rimbo martin kunde man höra med, för hans polare hade löst det där på nåt vänster...

Rätt dryg att det är i lådan det failar och inte för att det tex är orginal motorfästen och sånt...

Så det sket sig idag på samma vis som alla andra race... Tröttsamt... En del andra justeringar måste också bli av innan nästa år =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Skoj att se bilen och träffa ägaren :D Vilka körde du mot? Jag vann över en Cossie och åkte ur mot den vita Camaron. Han gjorde nästan hjullyft :shock:
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Henka.
Posts: 456
Joined: 24 Nov 2005, 20:25
Location: Vasa, Finland

Post by Henka. »

Är det inte så att motorn och växellådan rör sig för mycket då om du kör med originalmotorkuddar vilket i sin tur gör det svårt att få i växlarna?

I min sketna Sierra så får inte jag heller i växlarna när man drar på för fullt och det beror tror jag just på att motorn och växellådan rör sig väldans mycket...
Henrik Back
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

Nisse Järnet wrote:Skoj att se bilen och träffa ägaren :D Vilka körde du mot? Jag vann över en Cossie och åkte ur mot den vita Camaron. Han gjorde nästan hjullyft :shock:


Han mötte christian i sin escort cossie först som han åkte ifrån efter att ha fått i 2an efter typ 1,5 sekunder :D sen körde han mot TPR richard och fick inte i 2an alls riktigt tråkigt men men, kul att du kom ner iaf :) ska ni komma ner fler gånger och köra så är får ni planera lite bättre och inte flåsa på i 200 från västerås hahaha :D
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Jävla flås i bitarna! synd att lådan strulade....

:twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

Halloj Alla,
Skriver inte här så mycket nuförtiden pga av många sidoprojekt som jag prioriterade istället för cabben,
Båten och Huset....
Det har jobbats lite på cabben i skymundan så någon uppdatering skall det väl bli framöver :wink:

TEAM VPM kommer att köra vidare under säsong 2009 där jag misstänker att målet för 2st i teamet (Karel & Ivars) kommer att vara 9sek repor....


Jag skall försöka att hjälpa killarna så gott jag kan och sponsrar:

-Ivars med en glasfiber M3 EVO3 breddning bak så större hjul kommer in där under.

-Karel blir sponsrad med Sviktstålaxlar.

Deras glasfiberdörrar är inte monterade för denna säsong men kommer att vara inför nästa.....

Själv hoppas jag få ihop cabben, och får jag ihop den är allt annat än en 9sek repa ett stort misslyckande....I slutänden.

Summa summarum så skall hela Team VPM köra 9sek repor inför säsong 2009.....återstår att se men absolut inte omöjligt.....

SÅÅÅ DJÄVLA BRA SKRUVAT/MEKAT/KÖRT KAREL & IVARS OCH STORT TACK FÖR ALL POSITIV REKLAM NI GJORT FÖR MITT LILLA FÖRETAG....

Mvh Hilda/Teamchiefen
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jepp =) trevligt att råkas.. Och tack fernis för hjälpen med att hitta dit och med burningen osv!! Very nice!

Det här med 2ans växel är ju bra tråkigt...

vi filmade lite i 328an dagen efter... så här snabbväxlade kan ZF:en vara... Iallafall i en orginalbil.....


1an 2an 3an
http://www.youtube.com/watch?v=oiq99JpCxgw

2an till 3an silkes touch på kopplingen =)
http://www.youtube.com/watch?v=eVFjBEmnN-c
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Varför byter du inte kuddar då? ;)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

ZF lådorna brukar bli så där. Bara att byta till en annan!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

oki, provar med en ny innan kjula känns det som.. Får se, han som jag köpte lådan av har en på annons nu.. Kanske går att byta in den "trashade" eftersom den också kom ifrån honom...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Post by Fernis1 »

r.ivars wrote:jepp =) trevligt att råkas.. Och tack fernis för hjälpen med att hitta dit och med burningen osv!! Very nice!

Det här med 2ans växel är ju bra tråkigt...

vi filmade lite i 328an dagen efter... så här snabbväxlade kan ZF:en vara... Iallafall i en orginalbil.....


1an 2an 3an
http://www.youtube.com/watch?v=oiq99JpCxgw

2an till 3an silkes touch på kopplingen =)
http://www.youtube.com/watch?v=eVFjBEmnN-c



Inga problem bara hojta till om ni vill ner och köra fler gånger här :), jag kommer nog också och köra på kjula är det tänkt, så man får en tid på bilen iaf, annars lär jag väl filma ;) vi lär ses då hoppas att det löser sig med lådan så du får åka "fullt" ut :)

//Fernis
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

om min kompanjon ringer snart så kanske vi kan göra det vi snackat om i ett år nu.. ut och härja loss och få skiten på film !!!

Det är fan dags att göra en vintervärmare med bemmersarna..

Redan börjat lura lite på vad som blir till vintern... Blir lite tillsnyggning i stora drag..

Motor, kopplings, drivlinemässigt skadar nog inte en ombromsning med V.A.G spolarna.. Se vad nya turbon vill leverera..

Karossmässigt blir det lite fix av lack, blivit lite risigt under huven och huven själv har ju fått sig lite törnar :twisted: Karossdelar som ser ut att kunna bli av: Dörrar och baklucka.. Vore ju inte fel att få till en evo breddning bak heller, men vi det kan ta lite väl mycket tid ifrån annat när man är färsk på sånt.. Får se vad som måste prioriteras i vinter 8)

Andra coils med ställbara topplagringar är viktigt, hjulen står neg camber nu (meck).. Även bromsar bör jag se över..

Lite småpyssel mao.. Bil-konceptet tror jag ska kunna prestera sjukt mycket hårdare än det gjort iår utan nå vidare större ingrepp alls... Därav behövs det inte så mycket justeringar där, så vida inget spec händer såhär i slutet av säsongen, ska ju plåga det lite till innan jag känner mig säker inför nästa säsong..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

fotosession på bilen ikväll med en liten rykare =)

http://www.westaroze.se

smakprov:

Image

Image

rykaren i fin kvalle:

högerklicka och spara som:
http://ivars.whost.se/E30/wtBURNOUT-SVCD.mpg

här är rökmaskinen på tuben =)
http://www.youtube.com/watch?v=AYOuxA7U-yU
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Här kommer de några fler från min session med ziken..


del 2 då :)

1.
Image

2.
Image

3.
Image

4.
Image

5.
Image
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Äntligen lite små irriterande fel istället för stora jävla totalhaverier =)



Tidigare i veckan fixade jag ett spridarläckage, men sen rasade generatorn.. kanske för att jag drar hon till 9000 rpm lite för ofta 8) ha.. ha..

Och efter det är fixat så sprack insugshelvetet i en svets...

Men fan va vi har rykt runt ikväll karel, schwein-hunt kul!!!!!!!!!! Kill-team, som tyvärr inte lyckades ragga upp någon att dräpa =)

Är tyvärr taksigt med bilder, min förra generator var polerad och den nya ser ut som SKIT, spräckta insuget kan ju va fränt iofs.. fixar imorn!

Ny växellåda, nya motorfästen(stumma), knåpa lite shortshift och kanske ett par V.A.G spolar innan nästa helg ?!?!?!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Varvar du 9000rpm med m50in med standard lyftare :shock:
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

oh ja... Jag var tvunga att göra varvstoppen väldigt snäll och är ingen super-hunk på Megatune...

Men den funakr skitbra... Tills vi loggade en värmning på strippen... 9200 peak =) men varvar 8000-9000... Still rocking... Ändrade dock lite i den ikväll och det ligger nog strax innan 9000 nu peak...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply