dörimot fick jag skäll när jag tänkte dra in min WG retur på samma viss som du gjort.
nån som har en teori om detta mer en jag?
jobba på så ve för se lite mer bilder..
Tack..
Varför skulle inte WG-returen kunna vara sådär ? Lambdan eller ?
tokigt med att de blir mottryck i DP eller att avgaserna går mott wg och skapar turbulens. dock så vet jag inte om de stämmer, men fick till en annan lösing på min bil. men de blev helvets mkt bökigare,
hels skall väl röret från wastegate dp följa flödet på avgaserna pom jag säger så.kolla med bäckis eller ärtan. dom vet.
dörimot fick jag skäll när jag tänkte dra in min WG retur på samma viss som du gjort.
nån som har en teori om detta mer en jag?
jobba på så ve för se lite mer bilder..
Tack..
Varför skulle inte WG-returen kunna vara sådär ? Lambdan eller ?
tokigt med att de blir mottryck i DP eller att avgaserna går mott wg och skapar turbulens. dock så vet jag inte om de stämmer, men fick till en annan lösing på min bil. men de blev helvets mkt bökigare,
hels skall väl röret från wastegate dp följa flödet på avgaserna pom jag säger så.kolla med bäckis eller ärtan. dom vet.
HULTA wrote:riktigt fint bygge måste ja säga,har alltid gillat volvo 16v av någon underlig anledning
ja har åkt med wg röret ungeför som ditt med riktirt goda resultat.
mvh
Tack ska du ha Det är väl inge underligt att man gillar volvo 16v
Jag förstår inte riktigt vad som skulle vara problemet med att ha WG röret sådär ! Avgaserna tar väl lättaste vägen eller ?
Kult med volvo 16v prosjekt. 16v toppene til volvo er veldig potente. Klarer lett 500 hk på standard kammer og ingen porting. Må ha stivere ventilfjærer da. Sten Parner har billige staker som tåler en god del.
Har en kompis som har norges sterkeste rødblokk motor. Har bremset 917 hk hos VS Motor. 2.5 16V. Har et filmklipp fra et treff på ACR her i norge. Til neste år kommer vi til mantorp park. På filmen kjører han med 1.4 i ladetrykk. Ca 700 hk.
http://www.youtube.com/watch?v=pDrayGwV3JU
Ang. returen så hade jag nog gjort en mjukare övergång, men det går nog fint det där.
Och vevhusventen den idén gillar jag, riktigt smart faktiskt. Fast det ser ut som din slang anslutning är rätt klen?
Mvh
Tack
Ja vevhusventen ser lite roligt ut, men kommer nog funka bra, den har M18 gänga, och banjon är den största jag hittade till det.. Till nästa år tänkte jag svetsa på en AN12 gänga och köra sån slang istället, Kommer störa mig på att det är slang o slangklämma där när allt annat är AN eller pressat