Simons Audi S2 Coupé -91 - lackad, breddad + diffuser
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Simons Audi S2 Coupé -91 - lackad, breddad + diffuser
Tänkte slänga in en tråd om vad jag håller på med på min kärra.
Det hela började med att jag fick tag i en snuskigt billig S2:a som ett äldre par köpt i tyskland 1995 då den gått 5000 mil.
Dom importerade den då till Sverige och ägde den fram till sommaren 2006 då jag köpte den.
Audin hade då gått 31 000 mil och alltid varit servad på Audi.
S2an hade stått i 1 år och var obesiktad och oskattad när jag köpte den men de va ju inga problem.
Sen efter det så har jag kört med bilen lite granna och kan bara säga den känns mycket bra i drivlinan för att ha gått så långt..
Men i vintras så ställde jag av den och påbörjade den trimning som jag nu tänkte berätta lite om.
Har redan kommit en bra bit på vägen.
Nya Setupen:
* Turbobanditen TB70 - 70mm Aggregat.
* Turbobanditen Dumpventil.
* Turbobanditen Bensinpump.
* Turbobanditen H-profil stakar.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen Bränsletrycksregulator.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen IC.
* 7A-kammar
* Grenrör Hacke.
* Megasquirt.
* Innovate Bredbandslambda LC-1/XD-16
* 1000cc Spridare.
* 3" downpipe
* 3" tryckrör.
* 3" avgas.
* RS2-Packning
* Arp Bultar till toppen.
* Gula koni H&R fjädrar
* Merca 500E ok och skivor.
* Sachs sporttryckplatta 707 + 4 puckad sinterlamel.
* Launchkontroll i v-spakknoppen.
Gamla setupen!
* Turbo Garret T04E.
* Grenrör ala Hacke Racing.
* IC ala dumpkopieraren (stor å fin).
* BTR Autotech 10 BAR linjär.
* Mappat chip från motor med exakt samma spec.
* 3bars mappsensor.
* 3" tryckrör.
* 3" downpipe håller på att byggas.
* 3" avgasrör med 1 minsta Simons-dämpare.
* Gula koni H&R fjädrar
* Porschebromsok och audi A8 skivor.
* 18" Ace rex fälgar.
* Sachs sporttryckplatta från mekonomen.
så här såg den ut när jag köpte den.
Avgassystemet
Förra setupen.
Ic.
Allt monterat.
Mera bilder kommer inom kort!
Det hela började med att jag fick tag i en snuskigt billig S2:a som ett äldre par köpt i tyskland 1995 då den gått 5000 mil.
Dom importerade den då till Sverige och ägde den fram till sommaren 2006 då jag köpte den.
Audin hade då gått 31 000 mil och alltid varit servad på Audi.
S2an hade stått i 1 år och var obesiktad och oskattad när jag köpte den men de va ju inga problem.
Sen efter det så har jag kört med bilen lite granna och kan bara säga den känns mycket bra i drivlinan för att ha gått så långt..
Men i vintras så ställde jag av den och påbörjade den trimning som jag nu tänkte berätta lite om.
Har redan kommit en bra bit på vägen.
Nya Setupen:
* Turbobanditen TB70 - 70mm Aggregat.
* Turbobanditen Dumpventil.
* Turbobanditen Bensinpump.
* Turbobanditen H-profil stakar.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen Bränsletrycksregulator.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen IC.
* 7A-kammar
* Grenrör Hacke.
* Megasquirt.
* Innovate Bredbandslambda LC-1/XD-16
* 1000cc Spridare.
* 3" downpipe
* 3" tryckrör.
* 3" avgas.
* RS2-Packning
* Arp Bultar till toppen.
* Gula koni H&R fjädrar
* Merca 500E ok och skivor.
* Sachs sporttryckplatta 707 + 4 puckad sinterlamel.
* Launchkontroll i v-spakknoppen.
Gamla setupen!
* Turbo Garret T04E.
* Grenrör ala Hacke Racing.
* IC ala dumpkopieraren (stor å fin).
* BTR Autotech 10 BAR linjär.
* Mappat chip från motor med exakt samma spec.
* 3bars mappsensor.
* 3" tryckrör.
* 3" downpipe håller på att byggas.
* 3" avgasrör med 1 minsta Simons-dämpare.
* Gula koni H&R fjädrar
* Porschebromsok och audi A8 skivor.
* 18" Ace rex fälgar.
* Sachs sporttryckplatta från mekonomen.
så här såg den ut när jag köpte den.
Avgassystemet
Förra setupen.
Ic.
Allt monterat.
Mera bilder kommer inom kort!
Last edited by simon on 24 Jun 2010, 09:50, edited 24 times in total.
Här kommer lite till då på vad som har hänt idag.
Började med att ta bort dom gamla rostiga pinnbultarna till grenröret.
Och ersatte dom med nya fina bultar.
Sen va de bara att trycka på RS2 packningen.
Å där va toppen på plats! TOPPEN!!
Här ligger MS och väntar på att bli inkopplat. undrar hur man gör..
Får se när nästa ryck görs.. kanske blir lite mer meck i helgen om man får tid.
Började med att ta bort dom gamla rostiga pinnbultarna till grenröret.
Och ersatte dom med nya fina bultar.
Sen va de bara att trycka på RS2 packningen.
Å där va toppen på plats! TOPPEN!!
Här ligger MS och väntar på att bli inkopplat. undrar hur man gör..
Får se när nästa ryck görs.. kanske blir lite mer meck i helgen om man får tid.
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Alltid roligt med arga audi 5or!:)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Drog på ena gaveln igår så nu börjar de likna ett insug!
Byggde även ett fäste för VR-sensorn men har tyvärr inga bilder men de kommer!
Roman svetsar:
Roman igen:
Se så tjusigt! lite polering på de där sen så...
kan bli bra....
Och ja, jag vet att jag inte har nån puts under huven men de är inte direkt prio 1 för tillfället..
Byggde även ett fäste för VR-sensorn men har tyvärr inga bilder men de kommer!
Roman svetsar:
Roman igen:
Se så tjusigt! lite polering på de där sen så...
kan bli bra....
Och ja, jag vet att jag inte har nån puts under huven men de är inte direkt prio 1 för tillfället..
Last edited by simon on 05 Sep 2008, 21:30, edited 1 time in total.
självklart är de funktionalitet före utseende! bara den går som fan sen kan den se ut som fan också! de är bara härligt!
Slänger in en liten uppdatering till.
En bild på hela aset dårå..
VR-sensor hållaren.
Såg en fläskigt fet båge igår också.. va tvungen att fota!
Sen så var jag och handlade mej en ny leksak idag!
Slänger in en liten uppdatering till.
En bild på hela aset dårå..
VR-sensor hållaren.
Såg en fläskigt fet båge igår också.. va tvungen att fota!
Sen så var jag och handlade mej en ny leksak idag!
Var och köpte mej en snygg 318is i göteborg också.. men såldes nästan på en gång........ varför vet jag faktiskt inte. kanske för att pengar spelar in ibland . tanken var att de skulle bli ett turbobygge men får slänga ihop S2an först. sen blir det 318is turbo för hela slanten! fin var den iaf!
Last edited by simon on 05 Sep 2008, 21:32, edited 1 time in total.