Vilken progressiv BTR?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
stisso
Posts: 12
Joined: 05 Aug 2008, 21:50
Location: Örnsköldsvik

Vilken progressiv BTR?

Post by stisso »

Hej,

Är osäker på vilken progressiv BTR jag ska köpa. Tittar på Malpassi 1:1,4 & 1:1,2. Kommer att pumpa ca 340 hk med min skruvkompressor som ska hänga på min E30 M20B25 motor.
Vad bör jag välja?
Det har också nämts att man bygger om en 535 LMM med orginal 325 innanmäte, eller monterar jag 535 LMM utan modifikation?
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

1,4:1 är bäst för att vara säker på att motorn går fetare, och du har en bra pump om du ska ladda mycket.

Annars så kan du gå under Lathunden för överladdkonvertering, där står det hur du räknar ut spridarstorlek vid olika tryck, om du vet vilket ladd du ska köra samt vilket bränsle räkna ut hur långt spridarna räcker och om det är tillräckligt för dina planerade 340hk.

Angående LMMen så har jag hört att det är bara att skifta kretskort mellan M20ins och M30ins LMM skall fungera. Men blir nog bättre om du fixar fram kretsschema över båda systemen.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
stisso
Posts: 12
Joined: 05 Aug 2008, 21:50
Location: Örnsköldsvik

Post by stisso »

JErngren wrote:1,4:1 är bäst för att vara säker på att motorn går fetare, och du har en bra pump om du ska ladda mycket.

Annars så kan du gå under Lathunden för överladdkonvertering, där står det hur du räknar ut spridarstorlek vid olika tryck, om du vet vilket ladd du ska köra samt vilket bränsle räkna ut hur långt spridarna räcker och om det är tillräckligt för dina planerade 340hk.

Angående LMMen så har jag hört att det är bara att skifta kretskort mellan M20ins och M30ins LMM skall fungera. Men blir nog bättre om du fixar fram kretsschema över båda systemen.


Tackar.
Post Reply