En tanke till vår PEPPE!!!

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Micke johansson

Post by Micke johansson »

peppe wrote:Tack grabbar!

Jag kommer inte byta bort båten mot något med fyra hjul på ett bra tag, så ni kan vara lugna.

Skepp o hoj.

Står ju en halv arg e30 som blir klar till sommarn som är "lillebrors" Det går fint att låna !
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Fear This

Post by Fear This »

fyfaan då var de nära då :? skönt att de gick bra iaf & de va kul att läsa att de går bra för dej med racingen iaf! krya på dej nu!
mvh
stensheim

Post by stensheim »

au,au, god bedring från norge :!:
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Båtolyckor är läskiga. Tur att det gick så bra som det ändå gjorde.
Krya på dig Peppe!
///Peter

Post by ///Peter »

Ja krya på dig!! och crashbox nästa säsong va... :?
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
m5micke

Post by m5micke »

O jisses. Ja nog hade du tur allt. Hoppas de läker fort så du är på banan/vattnet igen snart :D
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
peppe
Moderator

Post by peppe »

Precis Peter, så känner jag också. Det är vansinne att åka så här fort i öppen båt. Men om det kommer finnas pengar att lösa det är ju en annan fråga.

Känner jag mig själv rätt åker jag säkert utan cp till våren och har glömt precis hur jävla ont det gjorde. Men jag hoppas jag hinner ordna något i vinter.

Motorn gick för övrigt också sönder. Kamaxeln är av på två ställen och alla insugsventiler är krokiga som följd. Vi tror att Tony fick in huvudet i kamdrevet efter att motor huven pulviriserats.

Micke har lite bilder på fd. inredningen i båten, allt är slaktat, båda stolarna är trasiga, mellan väggen med alla mätare på för navigatörn är också bara fnöske.

Det blir lite krafter då det går så fort.

Mvh
M3JONAS

Post by M3JONAS »

Vad var det som hände?
Sådär vill man ju inte ha det, hur gör man för att dte inte ska hända igen?
///Peter

Post by ///Peter »

Aj Aj huvudet in i dom där snygga blåeloxerade du visar till vänster?, hoppas det gick bra för honom!

Ja det är galet, generellt tycker man ju att säkerhetsreglemente och rutiner ligger så knäppt efter så fort det är på vattnet... som om vatten inte är hårt i 70knop eller att 1200kg är mindre hårt i vatten. Men det är ju lite samma, många som aldrig skulle köra bil med 4 starkis innanför västen, skulle gott kunna tänka sig att köra båt.. resonemangen förändras...

Nu va det jag som tänkte högt om säkerhet rent generellt och det va ingen kritik mot dig peppe/teamet alls :!: Krya på dig och knapra morfin så mycket det går ingen ide att snåla när man kan känna sig rätt najs med tanke på förutsättningarna..
Peter AK
Tokyo / Stockholm

Image

Special thx to Mr J and Micke B

Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
staffan

Post by staffan »

krya på dej!
bmw=ajamisen iloa
peppe
Moderator

Post by peppe »

På rundbane sidan gällande båtsport så är det mycket mycket bättre säkerhet. Då det gäller offshore så är det sämmre.

Kostnads fråga? Jag vet inte, men man börjar ju fundera. Hoppas dom kanske sattsar lite mera nu. Kan inte bli många hundra dyrare för varje startande team för att få fram bårar till ett par båtar ialla fall.

Det är redan så dyrt så det känns som en droppe i havet.

Vad som hände?

Efter starten gick så låg vi långt bak, sist skulle jag tro. Vi hade inte riktigt bråttomt. Men vi ångade på och jag släppte allt vatten i trimtanken (ballast tank med vatten i fören på båten, bra då det går stora vågor, eller då man ska plana smidigt)

Och vi åkte nog 3-4 minuter på full gas, jag spanade efter fritidsbåtar men såg för tillfället ingen, och jag tittade även på båtarna framför oss. Enklast att märka svall är ju om någon annan som är framför får sig en åktur.

Vi låg långt till högre och dom flesta ganska långt ner i viken till vänster, vi valde ett litet eget spår.

Och vipps så var dom där, rätt stora. Måste ha varit från någon 30 - 35 fots båt. Och eftersom det inte finns några bromsar så var det bara att hålla i sig. Släppte gasen men ja, det tar ju tid att tappa fart.

Ioch med att vi inte hade något vatten i trimtanken eller trimmat in drevet (det var lungt vatten, alltså inte en våg) så åkte vi ju på lätten så det skulle gå fort.

Första vågen så lättade vi med nosen nästan rätt upp skulle jag tro, och vi landade då på en mötande våg och då vill ju nosen slå ner, och det gjorde den.

Men istället för att dyka så skar det till höger, båten bytte färdriktning 45 grader skulle jag kunna tro och tog ett nytt skutt.

Vid det här laget så trodde jag att vi skulle klara oss, men då rullade hon ner höger vinge men studsade upp igen, och ner med vänster istället och då hakade nog den vingen i någon av svallvågorna och båten rullade.

Vi flög båda ur men båten rullade ju ett halvt varv till, den landade alltså på rätt köl. Och där någonstans så fick jag nog höger vinge på mig för dem är skadad.

Eller om jag satt kvar och flög ur senare, jag vet inte rikitgt. Men i stora drag så var det så det gick till.

Mvh
jeenz

Post by jeenz »

man får fan ont i magen då man läser alltså..
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
AllarN

Post by AllarN »

Du får väl glädjas åt din titel "Racingstjärna" :)
Deas

Post by Deas »

Bara ett kort krya på dig. Jag kan nog bara ana hälften hur ont det gör.
Ride the groove
robbz

Post by robbz »

fy f-n!

tur att det gick så bra som det gick!
krya på dig!!!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Mirre

Post by Mirre »

Har inte sett det här förrän nu och när jag såg "En tanke till vår Peppe" så röss jag i hela kroppen..

Jag är glad för dig Peppe och att du fortfarande kan skriva här, med tiden så läker alla sår.
På det igen bara, det är något du gillar!

Krya på dig.

Mvh
Mirre.
peppe
Moderator

Post by peppe »

Hej grabbar, känns bra att höra att det finns några själar där ute som bryr sig :)

Jag mår bättre i kroppen nu. Racingen kommer att fortsätta men jag hyr nog en båt med cockpit nästa säsong och låter min vila så får jag ta bestlut om den senare.

Mvh
Post Reply