trött på pm om turbo!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
trött på pm om turbo!
har fått ett par pm här o på savarturbo om turbo om jag har någon turbo till salu. Det som stör mej är att dom vill att den ska klara 400hk men dom har max 1500kr att betala!
Att vilja ha det bästa men betala minst har vi ju sett nog av i div trådra om bla arp bultar.
Vill man bygga seriöst så får man betala för jag tänkar iaf skänka bort saker. har man inte man inte råd att bygga 400hk så får man skaffa sej ett jobb eller sänka nivån!
Kaske lite överdrivet skrevet men jag blir så pisst när det finns dom som vill leva på andra!
Att vilja ha det bästa men betala minst har vi ju sett nog av i div trådra om bla arp bultar.
Vill man bygga seriöst så får man betala för jag tänkar iaf skänka bort saker. har man inte man inte råd att bygga 400hk så får man skaffa sej ett jobb eller sänka nivån!
Kaske lite överdrivet skrevet men jag blir så pisst när det finns dom som vill leva på andra!
jag satte ut en HX55a på det här forumet, Fick en massa PM där dom frågade om skick. De var en som frågade om pris också (allt stod i annonsen ju ) och sen fick jag en massa skit bud också...
Tur att jag inte la ut telefonummer, då hadde man fått en massa SMS med dumma frågor.
Jag kommer nog alldrig att annonsera här igen, de var mycke jobb för en gammal turbo.
så nu fick jag skriva av mig lite.....
mvh/Gunnar
Tur att jag inte la ut telefonummer, då hadde man fått en massa SMS med dumma frågor.
Jag kommer nog alldrig att annonsera här igen, de var mycke jobb för en gammal turbo.
så nu fick jag skriva av mig lite.....
mvh/Gunnar
- Ronnie AVR
-
hehe ja finns väl annat att gnälla över än 1800:- för något du köper en gång O för 14st fina bult är det väl inte så farligt Man tvekar ju inte att köpa en slangkoppling för 100lappen... O varför är det så??? Jo för att man behöver den! Precis som man även behöver ordentliga bult!
--=BMW 335i E30=-- No more....
Reroute to Remain!
Christoffer Karlsson
070-3487484
Reroute to Remain!
Christoffer Karlsson
070-3487484
jag tycker att trenden att allt ska vara byggt så billigt som möjligt är så tråkigt och imponerar inte ett skit. de första ekonomibyggen man såg som gick undan på strippen ett par repor var ju kul på ett vis. men när det är pissgrejor och dåliga lösningar och konsruktioner så imponerar det inte på mig iaf. men det är kanske för att man inte är 18 längre och begriper bättre.
en ihopsnikad skitbil med överladdning som kör ifrån en e60 m5 imponerar inte på mig alls. men exempelvis de mycket välbyggda som gör samma sak och går så fint så man kan tro att de är köpta så rakt över disk på bmw och att allt är byggt som om det var original det imponerar. finns några sådana byggen här och på rejsa.
ord/meningar som jag tycker är lite komiska oxå är:
"jag har xxxhk OMAPPAT"
eller "jag åkte ifrån honom helt omappat"
varför åker man omappat? man köper balla grejor och snikar på det enda som spelar någon roll. det är lite som att trycka i sig en massa steroider och sen inte gå på gymmet eller käka rätt mat. lite starkare blir man. men långt ifrån optimalt utnyttjande av grejorna man köpt.
"jag siktar på driftsäkra hästar"
det gör väl alla? är det någon som önskar annat? speciellt dom som kör med 20000 mil gammal oöppnad motor siktar ofta på 400 driftsäkra hästar.
det var även en kille som sa att han kört från göteborg men han såg ut att kört ända ifrån kosovo. det lät så oxå för han snackade inte göteborska. han ville köpa min biltransport. jag var jättedum som inte förstod att den inte var värd det begärda priset. han sa aven att han ville köpa den. men inte för dom pengarna. varför vill man köpa något som man tycker är dåligt?
jag bad honom åka hem igen för att det skulle komma en annan kille en timme senare. han tog den direkt för att det var jättefin. han hade haft 2 st iveco tidigare av samma modell men denna hade inte de brister som hans tidigare haft.
de tror man är idiot och försöker förklara det för en som om man vore 7 år gammal. hatar sånt.
en ihopsnikad skitbil med överladdning som kör ifrån en e60 m5 imponerar inte på mig alls. men exempelvis de mycket välbyggda som gör samma sak och går så fint så man kan tro att de är köpta så rakt över disk på bmw och att allt är byggt som om det var original det imponerar. finns några sådana byggen här och på rejsa.
"jag har xxxhk OMAPPAT"
varför åker man omappat? man köper balla grejor och snikar på det enda som spelar någon roll. det är lite som att trycka i sig en massa steroider och sen inte gå på gymmet eller käka rätt mat. lite starkare blir man. men långt ifrån optimalt utnyttjande av grejorna man köpt.
det gör väl alla? är det någon som önskar annat? speciellt dom som kör med 20000 mil gammal oöppnad motor siktar ofta på 400 driftsäkra hästar.
det var även en kille som sa att han kört från göteborg men han såg ut att kört ända ifrån kosovo. det lät så oxå för han snackade inte göteborska. han ville köpa min biltransport. jag var jättedum som inte förstod att den inte var värd det begärda priset. han sa aven att han ville köpa den. men inte för dom pengarna. varför vill man köpa något som man tycker är dåligt?
jag bad honom åka hem igen för att det skulle komma en annan kille en timme senare. han tog den direkt för att det var jättefin. han hade haft 2 st iveco tidigare av samma modell men denna hade inte de brister som hans tidigare haft.
de tror man är idiot och försöker förklara det för en som om man vore 7 år gammal. hatar sånt.
bullen! wrote:jag tycker att trenden att allt ska vara byggt så billigt som möjligt är så tråkigt och imponerar inte ett skit. de första ekonomibyggen man såg som gick undan på strippen ett par repor var ju kul på ett vis. men när det är pissgrejor och dåliga lösningar och konsruktioner så imponerar det inte på mig iaf. men det är kanske för att man inte är 18 längre och begriper bättre.
"jag har xxxhk OMAPPAT"
Nesten som jeg skulle sagt det selv
Fan så rätt Bullen.
MAgnaten har också en poäng. Hans åsikt har antagligen inget att göra med det faktum att rattar CNC fräs dagarna i ända
MAgnaten har också en poäng. Hans åsikt har antagligen inget att göra med det faktum att rattar CNC fräs dagarna i ända
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Helt rätt bullen!
En till sak jag också älskar det är när någon helt sonika har bestämt sig för ett laddtryck och vill speca. motor, turbo, ja allt efter det.
"Jag ska ladda 1.45 bar, klarar min motor det? Vad behöver jag för turbo?"
Om det är något jag hatar, så är det dessa laddtryckss nissar som helt enkelt bara kan tänka i laddtryck.
En till sak jag också älskar det är när någon helt sonika har bestämt sig för ett laddtryck och vill speca. motor, turbo, ja allt efter det.
Om det är något jag hatar, så är det dessa laddtryckss nissar som helt enkelt bara kan tänka i laddtryck.
peppe wrote:Helt rätt bullen!
Kunde inte uttryck det bättre, att folk inte fattar att samma laddtryck ger olika effekt med olika aggregat på samma motor, man kan förklara de 1000 ggr, ändå kommer de nån med samma dumma frågor.....
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- M635 forever
Vilken tur att man fortfarande kör sugis ännu då,och slipper fråga er massa dumma frågor, om vilken turbo och laddtryck jag måste ha i min kärrings Hyundai Elantra 5d, för att nå 860 driftsäkra hk
Vänta ni bara....snart blir det att bygga på M106:an....och då jäklar ska jag ge skambud på alla intressanta delar....särskilt ARP bultar!!!
Gratis är gott!!!!
Vänta ni bara....snart blir det att bygga på M106:an....och då jäklar ska jag ge skambud på alla intressanta delar....särskilt ARP bultar!!!
Gratis är gott!!!!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Hajar inte riktigt det där med att det skall imponera, det är väl för att ha kul med grejerna som man håller på.
Då spelar det mindre roll om det är flång nya Greddy blits grunkor som skiner i kapp i motor rummet, bara det FUNKAR, det är iallafall min uppfattning.
Sen tycker jag mig se trenden att dom som lägger ner jättesummor på grejerna har sedan prylarna en mycket begränsad tid sedan bara säljer bort alltihop, varför? jo pengarna som är intryckta i den rycker för andra grejer kanske typ: lägenhet, resor mm
Nej inte min melodi, bättre ligga på en mellannivå som man kan ta ekonomiskt och ändå ha råd med resor party och andra hobbys och utgifter.
Sedan är det onekligen så att många vill inte betala vad man kräver i annonser, men vad är då värdet på prylen?
Är nu ingen villig att betala X tusen för en begagnat någonting är ju inte värdet det, är INGEN villig att betala en spänn för prylen är ju värdet noll egentligen, enligt lagen om tillgång och efterfrågan...
Då spelar det mindre roll om det är flång nya Greddy blits grunkor som skiner i kapp i motor rummet, bara det FUNKAR, det är iallafall min uppfattning.
Sen tycker jag mig se trenden att dom som lägger ner jättesummor på grejerna har sedan prylarna en mycket begränsad tid sedan bara säljer bort alltihop, varför? jo pengarna som är intryckta i den rycker för andra grejer kanske typ: lägenhet, resor mm
Nej inte min melodi, bättre ligga på en mellannivå som man kan ta ekonomiskt och ändå ha råd med resor party och andra hobbys och utgifter.
Sedan är det onekligen så att många vill inte betala vad man kräver i annonser, men vad är då värdet på prylen?
Är nu ingen villig att betala X tusen för en begagnat någonting är ju inte värdet det, är INGEN villig att betala en spänn för prylen är ju värdet noll egentligen, enligt lagen om tillgång och efterfrågan...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.