Har haft semester. Så man har kunnat hålla på både dagar och nätter
Så hemskt mycke annat har man inte hunnit gjort men de är skit samma.
Målet vad att få igång förän semestern va slut och de har jag fått, så jag e nöjd
Mera film kommer!
Skulle vilja ha den på mappning/effektmätning bara jag skulle ha tid och råd
Men den går riktigt fint nu redan med de brorsan och jag har mappat (ca 1,3 i ladd) på 98oktan!
Tanken är att köra E85 sen när den ska mappas ordentligt.
Nu går bilen riktigt bra och allt fungerar fint. förutom att få i treans växel
Rev ur lådan igår för att byta synkringar, byter alla lager på samma gång. Ska få alla lager imorgon så man kan plocka ihop igen. Ska köras första racet med bilen nu på lördag är de tänkt!
Delad låda.. inge kul alls att hålla på med!
BRUZZE wrote:då måste den ju gå ganska bra redan nu=) skönt å få en färdig spir å slippa massa knas.
ser mkt bra ut.
ut me film sen
Har bara mappat den själv än men går sjukt bra redan! Kommer upp till ca 1,2-1,3 i ladd sen börjar de bli svart att hålla sig på vägen då den inte ens vill greppa i 4an mera
Ska mappas ordentligt bara jag får tid att fara, till Avesta förstås att Andreas får ta lite fina siffror ur den
Nu har man kört premiär race
Men de blev inga bra tider eftersom de slira ända från start till mål
Men kul var det att pröva iaf. Så nästa på inköpslistan är bättre däck!
Bmwandreas wrote:Gamla motorn trivs hör jag:) Låter som att det är jävligt bra respons, när har du fullt?
Motorn trivs nog lika bra som jag trivs med den
Tack ärtan för tipset om en sån turbo! Lite svårt at säga men de är riktigt bra respons faktist, man kan ju inte tro de när man ser den "lilla" turbon men så är det! kanske fullt vid ladd vid 4000?!
Lär nog gå att få ut säkert 2-300hk till med vettig mappning och E85. Men känns som de räcker och blir över redan
Köpte mig en E30 igen.. Som brukis.
Är en 316i -89..
Körde 3dagar så tröttnade jag på den. Sade till mig själv och alla andra att jag bara skulle köra och inte göra något på den men kunde inte hålla mig!
Råkade hitta en så passande turbo och så hade jag bla en laddluftkylare och lite rostfriar rör som låg ivägen i garaget så jag MÅSTA bara..
Och saab 9000 turbo spridare fanns till salu råkade jag se..
Bågra kvällar senare så hade man en 316 turbo