Hej grabbar.
Eftersom jag mest har knopat med E36 M3 så är jag osäker på hållbarheten på en E30 325:a. Har några frågor som jag hoppas få svar på, dom flesta är redan ställda i forumet men ändå.
Som sagt, lysholm skruvkompressor som pumpar ca 340 hk vid 15-20 % övervarvning. Laddtrycket borde inte hamna över 0,8 bar. Då är frågan måste jag be PPF svetsa toppen, nya bultar & packning eller håller prylarna för det trycket, givetvis en juste mappning med bredbandslamda & knacksensor.
Hur långt hänger orginalkopplingen med? Kompressorn kommer att ladda redan från 1200 rpm.
Någon som har erfarenhet om Ajusa & PRO-line head bolts som säljs av (importperformanceparts.net)? Kan det vara gångbara bultar, garanterat sämre än ARP men mycket billigare, jag ska knappast över 400 hk.?
Tipps på progresivabränsleregulatorer? Är Malpassi skräp?
Det finns mycket skrivet i forumet men det är spridda skurar, en del maskiner håller orginal för 1 kg andra inte. Någon som VET hur det ligger till?
PS. någon som har lite prylar på hyllan, hör av er. (Tryckplatta, spridare (+ 400cc, 260 låda mm)
Tacksam för svar!
E30 325 med lysholmkompressor & E85. Frågor!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 73
- Joined: 27 Mar 2008, 03:12
- Location: Markaryd
Jag hade svetsat toppen iaf, så slipper du stå stilla i 2 månader sen när du letar en ny topp, dom börjar bli knepiga att få tag på
Det jag hade varit orolig över är vad drivlinan säger om så mycket vrid på låga varv som det lär bli...håller själv på med ett m20/skruvkompressor projekt och kan ligga vaken och grubbla över det på kvällarna
Det jag hade varit orolig över är vad drivlinan säger om så mycket vrid på låga varv som det lär bli...håller själv på med ett m20/skruvkompressor projekt och kan ligga vaken och grubbla över det på kvällarna
Drivlinorna tycker inte om vridet/motorkaraktären från en skruvkompressor!!!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290