BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6
tänkte passa på och hänga ut en projekttråd nu när de tyvärr inte finns så många kvar...
egentligen borde jag hängt ut den mkt tidigare iom att en hel del jobb är redan gjort på bilen mm.. men men e man seg så e man:) så de får bli att ni får följa den under vinterns jobb istället som bl.a är att bygga om till kraftigare bakvagn, kompsänka och gå igenom motorn, lite fix av finish i motorrum, special strålkastare, ny front, förmodligen bygga coilovers mm..
men lite kort om bilen då så är det från början en 320 från -87 nu är det bara karossen kvar från den 320´n typ.. som är ombyggd med ett sk evo3 kit, fram & bakruta, rutram bak, baklucka, vinge från m3 e30, svart skinn inredning från m3 e30, lackad i bmw´s titansilver...
framvagnen består i dagsläget av bärarmar och fjäderben från m3 e36 med gula koni i och kapade eibach sänkfjädrar, gr-n topplagringar..
bakvagnen så är balken omgjord med exenterskruvar så man kan ställa vinklarna sen sitter det gula koni och weitec fjädrar samt alu bussningar till balken och diffen, diffhus från e30 325 med diffat innehåll från m3 e36 utväxling 3,15:1
motorn är en s50b30 från m3 3.0 med ett pulssplitt grenrör, en master power t70 turbo, 50mm rosenkrantz wg, ombyggt plenum trattar etc, en eftermarknads ic som alla verkar sälja numera
passa på å njut nu för svetsarna som blev på downpipen å wg´n är de enda som är fula, resultatet av stressmek.. olyclkigtvis var de de som syns men vafaan
tja vettefan va mer ja ska skriva eller hänga upp bilder på men de e en början iaf.. uppdaterar väl allt eftersom, ha de sålänge!!
mvh johan
egentligen borde jag hängt ut den mkt tidigare iom att en hel del jobb är redan gjort på bilen mm.. men men e man seg så e man:) så de får bli att ni får följa den under vinterns jobb istället som bl.a är att bygga om till kraftigare bakvagn, kompsänka och gå igenom motorn, lite fix av finish i motorrum, special strålkastare, ny front, förmodligen bygga coilovers mm..
men lite kort om bilen då så är det från början en 320 från -87 nu är det bara karossen kvar från den 320´n typ.. som är ombyggd med ett sk evo3 kit, fram & bakruta, rutram bak, baklucka, vinge från m3 e30, svart skinn inredning från m3 e30, lackad i bmw´s titansilver...
framvagnen består i dagsläget av bärarmar och fjäderben från m3 e36 med gula koni i och kapade eibach sänkfjädrar, gr-n topplagringar..
bakvagnen så är balken omgjord med exenterskruvar så man kan ställa vinklarna sen sitter det gula koni och weitec fjädrar samt alu bussningar till balken och diffen, diffhus från e30 325 med diffat innehåll från m3 e36 utväxling 3,15:1
motorn är en s50b30 från m3 3.0 med ett pulssplitt grenrör, en master power t70 turbo, 50mm rosenkrantz wg, ombyggt plenum trattar etc, en eftermarknads ic som alla verkar sälja numera
passa på å njut nu för svetsarna som blev på downpipen å wg´n är de enda som är fula, resultatet av stressmek.. olyclkigtvis var de de som syns men vafaan
tja vettefan va mer ja ska skriva eller hänga upp bilder på men de e en början iaf.. uppdaterar väl allt eftersom, ha de sålänge!!
mvh johan
Last edited by Fear This on 07 Jun 2009, 17:35, edited 40 times in total.
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
Grymt stilig, gissar att den rör på sig också. Mycket trevlig bil.
Mvh// Adde FekZen.
Mvh// Adde FekZen.
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
hehe jaa det är ju ett par timmar nerlagt på den om man säger så.. angående finishen så har du helrätt men det tar jag under vintern, åkte som sugmotor typ hela sommarn sen hade jag förberätt vissa saker för turbo redan innan sen typ en vecka innan sista racet på tullinge rev jag ner den och gjorde det sista så målet var mest å få det å lira oavsett hur de såg ut
laddar 0,7bar och tycker blilen är skitkul å köra å visst tycker ja den rör på sej, har iofs aldrig åkt nån riktig värstingbil så ja har inte så mkt att jämföra med.. men de blir bla å kompsänka till nästa år så man kan ladda lite mer
angående rutan så är m3ans större och limmad mm medans en "vanlig" e30 har en mindre ruta som sitter i en tjock gummilist lite kortfattat..
kanske bör sägas att målet med bilen inte är att bygga racebil för att vinna div tävlingar etc utan mer ha en allroundbil som är hyffsat driftsäker och går bra, vill inte vara värst utan mer vara med i gamet å leka lite.. kommer testa lite på strippen för å se vad jag presterar, rätt kul sånt där å tack för komplimangerna!
laddar 0,7bar och tycker blilen är skitkul å köra å visst tycker ja den rör på sej, har iofs aldrig åkt nån riktig värstingbil så ja har inte så mkt att jämföra med.. men de blir bla å kompsänka till nästa år så man kan ladda lite mer
angående rutan så är m3ans större och limmad mm medans en "vanlig" e30 har en mindre ruta som sitter i en tjock gummilist lite kortfattat..
kanske bör sägas att målet med bilen inte är att bygga racebil för att vinna div tävlingar etc utan mer ha en allroundbil som är hyffsat driftsäker och går bra, vill inte vara värst utan mer vara med i gamet å leka lite.. kommer testa lite på strippen för å se vad jag presterar, rätt kul sånt där å tack för komplimangerna!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
FekZen wrote:Grymt stilig, gissar att den rör på sig också. Mycket trevlig bil.
Mvh// Adde FekZen.
ja kan tala om för dig att den rör på sig=)
är en riktigt snygg bil måste ja säga..bra jobbat johan=)
å idag har du ju fått se hur det blev me nya bakvagnen, glada miner blev det
(bara å bygga) å d gör du bra!
hehe ja följ tråden ni, förra söndan rev jag ner bakvagnen och plockade ren motorn från all kringutrustning typ turbo, grenrör, insug mm.. den här söndan smällde jag upp en ny bakvagn på den samt handlade en fuelcell, idag kapade jag upp lite så den gick fri från allt och till helgen kommer den sitta monterad och klar... ska försöka fixa bilder under helgen så kan ni få ha gissningstävling
kittet jag har kallas "evo3" på annonssidor mm och köpte det av en som hade annons på ett kit.. det är i glasfiber så man får tillverka egna innerskärmar och limma det emot.. eller så gjorde iaf jag
kittet jag har kallas "evo3" på annonssidor mm och köpte det av en som hade annons på ett kit.. det är i glasfiber så man får tillverka egna innerskärmar och limma det emot.. eller så gjorde iaf jag
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
brutal, har du kört den i rullarna ännu?
satan vilka feta fälgar!!
/mvh
satan vilka feta fälgar!!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
tyvärr inte.. hade tänkt att bromsa den, vore ju kul å se va den lämnade med originalkomp men kopplingen sa upp sej så de blev inget av med det.. ska bromsa den nästa år iaf så man vet, dock kompsänkt och ökat ladd mm.. kul me lite siffror på skiten åxå
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
ok, vad kör du med för sprut och tändning just nu?
-förresten vart har du fått tag i fälgarna?
/mvh
-förresten vart har du fått tag i fälgarna?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
sprut och tändning är ett mappat original motronic, vill dock inte gå in djupare än så på det fälgarna däremot köpte jag nya på annons på power börsen för typ 2 år sen, de ska vara hamann kopior vad jag förstod, står inget märke på fälgarna å så.. feta som fan men väger bly tyvärr..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla