TMR16vturbo - Hisingejunior
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
TMR16vturbo - Hisingejunior
B230FT block borrat och toppdäckat
PPF CP kolvar
SPM stakar
16V topp
Mirafrästa ventilsäten & inslipade ventiler
PPF Ventilfjädrar
PPF Z17 Kammar
PPF/Nuke ställbara kamdrev
Autronic SM4 motorstyrning
VAG-Spolar
Aeromotive eliminator pump
Aeromotive filter
Aeromotive regulator
V70R tankpump
Catchtank
Eget plenuminsug med trattar
PPF/Nuke Fuelrail
1600cc spridare
E85
AN10 matning och retur
Precision SC6262
Stort 4" K&N filter
60mm tryckrör
Dubbla PPF intercooler cellpaket med egna gavlar
PPF 50mm Dump
Eget grenrör i svartstål 48.3
Precision 46mm Wastegate
3.5" Rostfri downpipe,
3" avgas med en Appledämpare
V70 kylare med egna aluminiumgavlar
Spal 382mm fläkt
Setrab 19-raders oljekylare
Oljefilterförflyttare
Wilwood Superlite 4-kolvsok fram
314mm Audi S4 skivor fram
Original bak med slitsade skivor
Svetsdiffad bakaxel
Bilsteindämpare runt om
Kapade sänkfjädrar
M3/328 E36 ZF låda
Plant svänghjul
Sachs 618 tryckplatta
4-Puckad sinterlamell
Optima Red-Top batteri i skuffen
Dotz Roadster Black 8x17" fälgar
Dunlop Direzza D1 215/45 däck fram
Kinadäck bak
Sådär ja, vart lite bilder iaf..
Mvh Matte !
PPF CP kolvar
SPM stakar
16V topp
Mirafrästa ventilsäten & inslipade ventiler
PPF Ventilfjädrar
PPF Z17 Kammar
PPF/Nuke ställbara kamdrev
Autronic SM4 motorstyrning
VAG-Spolar
Aeromotive eliminator pump
Aeromotive filter
Aeromotive regulator
V70R tankpump
Catchtank
Eget plenuminsug med trattar
PPF/Nuke Fuelrail
1600cc spridare
E85
AN10 matning och retur
Precision SC6262
Stort 4" K&N filter
60mm tryckrör
Dubbla PPF intercooler cellpaket med egna gavlar
PPF 50mm Dump
Eget grenrör i svartstål 48.3
Precision 46mm Wastegate
3.5" Rostfri downpipe,
3" avgas med en Appledämpare
V70 kylare med egna aluminiumgavlar
Spal 382mm fläkt
Setrab 19-raders oljekylare
Oljefilterförflyttare
Wilwood Superlite 4-kolvsok fram
314mm Audi S4 skivor fram
Original bak med slitsade skivor
Svetsdiffad bakaxel
Bilsteindämpare runt om
Kapade sänkfjädrar
M3/328 E36 ZF låda
Plant svänghjul
Sachs 618 tryckplatta
4-Puckad sinterlamell
Optima Red-Top batteri i skuffen
Dotz Roadster Black 8x17" fälgar
Dunlop Direzza D1 215/45 däck fram
Kinadäck bak
Sådär ja, vart lite bilder iaf..
Mvh Matte !
Last edited by Storås on 17 Jan 2011, 22:09, edited 43 times in total.
Sleaäper...
Men org stakarna hänger la inte med långt?
Mvh Mathias
Men org stakarna hänger la inte med långt?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Sleaäper...
Men org stakarna hänger la inte med långt?
Mvh Mathias
Det visar sig om det blir titthål.. nej då, dom håller skapligt bra, hade fan inte råd med smidd underdel iår, har ju köpt allt annat och är uppe i lite pengar.
Det är ju laddtryck som dödar underdelen, så det får bli en fegis-bromsning med den här setupen..
micke999 wrote:kul med en volvo min farbror har pratat om ditt bygge(swedol billy) synd att du inte satsat på stakar bara men annars jävligt coolt bygge och fin bil förväntar mig ett race!!kan fixa väldigt bra pris på stakar!!
Ok, jo han har nämt dig någon gång när vi har pratat..
Ang. det är racet du vill ha så hoppas jag att du inte menar 402meter rakt fram, för det intresserar mig inte
Stakar och kolvar köper jag till nästa säsong, lutar åt JE kolvar och Carillo stakar.. Vad är det för stakar du kan fixa till bra pris annars ?
Mvh
Du har ju så lite turbo att jag tror original botten håller.
Blir nog kul att sladda med iaf....
Blir nog kul att sladda med iaf....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Storås wrote:micke999 wrote:kul med en volvo min farbror har pratat om ditt bygge(swedol billy) synd att du inte satsat på stakar bara men annars jävligt coolt bygge och fin bil förväntar mig ett race!!kan fixa väldigt bra pris på stakar!!
Ok, jo han har nämt dig någon gång när vi har pratat..
Ang. det är racet du vill ha så hoppas jag att du inte menar 402meter rakt fram, för det intresserar mig inte
Stakar och kolvar köper jag till nästa säsong, lutar åt JE kolvar och Carillo stakar.. Vad är det för stakar du kan fixa till bra pris annars ?
Mvh
jämnföra kukstorlek kan man göra på annat sett än strippen klart de ska va kurvigt!!!
ms racing
Gunnar wrote:finns dom som åker med ca500-600hk med std volvo stakar.... -så det går nog bra för dig.
det finns nog ingen som åker med standard FT stakar o så mycket mos
däremot dom så kallade M stakarna som sitter i b23 b21 maskinerna dom håller lite mer...
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
Kul med 16v, inte alls dumma maskiner.
Att stakarna går sönder är nog till 90% oftast p.g.a. handhavande fel eller att något byggt en astronomisk vridbomb och agerat laddtryck konsult före han tänkt igenom det hela eller utan att ha riktig koll samt en bra tuner.
Men har man en fint system, laddtryckstyrning så man kan smyga på mer ladd efter vrid peaken så lär man nog kunna plocka rätt okej med effekt.
Som exempel: För ett par år sedan så var det ju omöjligt att sätta en turbo på en M20 och få 400hk, se vart många har varit och nosat idag.
PS: Med det sagt så menar jag ju absolut inte att FT stakarna är kingen i ringen.
Att stakarna går sönder är nog till 90% oftast p.g.a. handhavande fel eller att något byggt en astronomisk vridbomb och agerat laddtryck konsult före han tänkt igenom det hela eller utan att ha riktig koll samt en bra tuner.
Men har man en fint system, laddtryckstyrning så man kan smyga på mer ladd efter vrid peaken så lär man nog kunna plocka rätt okej med effekt.
Som exempel: För ett par år sedan så var det ju omöjligt att sätta en turbo på en M20 och få 400hk, se vart många har varit och nosat idag.
PS: Med det sagt så menar jag ju absolut inte att FT stakarna är kingen i ringen.
http://www.youtube.com/watch?v=W9iTcFy3G5Q
Kunde inte låta bli att lägga upp denna film när ni snackar om 16v turbo maskiner..
http://www.youtube.com/watch?v=BgLQJJKQCAg
Annan 16v turbo motor i b ascona fast mycket vassare, Samma kille som kör i båda filmerna..
Kunde inte låta bli att lägga upp denna film när ni snackar om 16v turbo maskiner..
http://www.youtube.com/watch?v=BgLQJJKQCAg
Annan 16v turbo motor i b ascona fast mycket vassare, Samma kille som kör i båda filmerna..
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
göte wrote:Förstår inte redigt hur du kan lägga sjö vis med pengar på An kopplingar och massa annat lull lull och skita i ett par rediga sål stakar som inte kostar mycket kronor i samaghanget Äre du ute efter effekt eller show kanske är frågan?
Har köpt det mesta från USA, och där är AN-kopplingar billigt så varför inte ?? En anledning till att kolvar och stakar inte skaffats än är att jag vill ha bra grejer och inte några krokiga kina h-profilare. Den andra anledningen är att jag och en kompis ska köpa ihop, alltså 8 kolvar, 8 stakar och får då skitbra pris från USA.. Bilen ska det defenitivt inte ställas ut eller flashas med, men det är ju alltid kul att ha fina saker istället för att använda trädgårdsslang och 4st halvbra pumpar t.ex.
Mvh