F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Den verkar ju trivas iaf ! Vilket jävla ryt :P
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Alltså den låter ju helt skogstokig :D

Jag håller tummar och tår att maskin håller i hop för dig nu! :!:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
airs
Posts: 691
Joined: 19 Feb 2007, 17:59

Post by airs »

Fyfan vilket snyt :lol: Hoppas du får ordning på grejorna, utan krångel! det är du fan värd efter allt slit :D
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Ytterligare en sponsor till bmwn..


Bvs.se

bilvårdspecialisten i væsterås.

kommer att sponsra med dæck,fælg, och annat som ær till nytta :)

/ karel
User avatar
M_power86
Posts: 948
Joined: 14 Jan 2006, 21:20
Location: Eskilstuna

Post by M_power86 »

Schysst ryt i kärran ivars :) och kul med ny sponsor!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

livet leker.. eller gjorde iallafall, tog bilen till jobbet och var ute och använde shoppingvagnen på ica osv..

Senare på kvällen så hör jag nåt knacka...

3bar oljetryck på tomgång, olja 80grader, vattentemp 75grader... Laddtryck jag kört på är 1.1 och pumpgasat mest då itne grepp för att hålla fullt funnits...

Senaste motorihopsättningen ungefär 7mil sen. Då mättes alla lagerspel, rundhet, linehonats, balanserat hela vevpartiet, dragits ihop rent och fint med alla kanaler urblåsta med fina kemikalier..

Saker som hänt under 7 milen: Gått varm pga att termostaten inte ville öppna så packningen till toppen gick. Fixat det och bytt olja 2 gånger på raken för att få fräsh olja, kilade ner lite vatten i oljekanalerna när jag l yfte topppen..

Oljudet är inte grovt, uppkommer ett lite knackande ljud, inte lika grovt som ramlager, snarare vevlager, fast finns bara på 4k varv och uppåt. Kommer altså inte vid belastning, uppgas eller nervarvning som vevlager..

nån som har nån idé? Ska bogsera den till motorrenoveran imorn så han får slå ett öra på det...

Bilen kommer jag troligvis göra mig av med nu efter det här, på ett eller annat sätt... Brukar få ny energi när jag sover en natt på saken.. Men nu har jag verkligen inte tid längre oavsett om jag får tillbaka lusten.. För mycke tannat jag måste ta tag i som blivit liggandes... Kanske blir den iofs kvar över vintern.. Allt är ju inte crap helt plötsligt även fast det må kännas så för att en grej strular... Karaktären på bilen och maskin ihop är ju helrätt...

tuffa tider.... byggår 2008 trodde jag aldrig skulle vara hela året...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Gissar på vevlager.

Du är fan en kämpe, inget snack om det.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Mardo@estonia
Posts: 117
Joined: 26 May 2008, 11:33

Post by Mardo@estonia »

to u have a picture in your computer of this sticker placed front of your engine? :D

what head gasket are u using?
original cams?
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Om man ens hade i närheten av motivationen som du. :D
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jorå, lagerras i tidigt skede, oljan har fått metaliclack...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

4 SALE

Image

kontakt via mail:
wof84@hotmail.com

för ett halvskapligt bud är kärran till salu... Altså allt är ju nytt och fint!! Bara byta vevlager / 328 vev för säkerhets skull och köra.. Precis börjat knacka om nåt vevlager, jävulskt lite. Skäl till det är okänt änsålänge, fullbalanserat och mätt på motorfirma, rutinerat monterat av mig som gjort ett 15tal ihopmonteringar utan några som helst bekymmer. Självklart med nytt ALLT; lager packningar, osv osv. Inget slarv / stress!

Ev kan tex kaross säljas separat och block / topp osv..

Ev kan något tas i inbyte + - pengar.. Risigt nog är jag fortfarande bmw och mitsu evo frälst. DOCK inte intresserad av något projekt i inbyte.

Jag har inte gjort annat än att mekat ARSLET av mig den här sommaren och vintern som var.. Och nu är jag trött.. Bara inse att jag lider av otur som inte släpper. Dunkar väl upp en annons med väldetaljerad spec när jag tagit beslutet fullt ut.

Finns absolut ingen vettig eller trolig förklaring till varför det börjat knacka. 3 bar oljetryck på tomgång 80 grader olje & vattentemp. Sprillans ny oljepump liksom. Lika härlig anledning som att tex termostaten helt plötsligt hängde sig och inte öppnade.. Sånt som bara händer mig vid fel tillfällen?!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

när ni andats ut och känt att äntligen har den där jävla klåparen lagt ner sitt skrivande.. .Så dyker han upp igen!!!

Idag tog jag ur vevlagerna.. tjena uffe... alla är lite sletna.. men ett är ju åt helvete... Iväg till motorrenoveraren och diskuterar massa teorier.. Sen ligger det en 328 vev där och skrotar till nån e-tuna bos bygge.. Så vi sätter kolvöverfallet emot där och det är FAN inte mycket spel emellan där.. Så oljan har svårt att evakuera ut ifrån lagerna.. Dvs, oljan "bränner inne".. Speciellt säkert med 20w50 oljan som jag måste köra på nu eftersom jag har "riktiga" spel på veven..

Så jag har hamnat i fällan där, antingen pissolja och det bär inte för ramarna, eller fetolja och pippa vevlagerna..

Lösning, in med stakarna till engson och hela skiten igen.. Massera av lite material ifrån stakarna.. I med kalaset igen och sen Rock'n'roll igen... När nu det kan bli....

Började bra idag iallafall.. Här kommer lite pics, ett par stycken för att visa att bygget faktiskt är ganska nice med lite "detail-bilder".. och sen kommer helvetet ;)

skymtar lite ic, coils, fetagg..

Image

lägg märke till hur alla färger upprepar sig =)

Image

såhär ser avgaseriet ut efter sista ihopbyggnaden.. svart bandage is the shit.

Image

tial 44an

Image

oljeretur och icrör

Image

finska raceagget, min nya kärlek =)

Image

smygreklam

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

lent och mjukt

Image

Image

jahaaaaaaaaaaaaaaa... vi får se om staken är åt helvete... veven ser fortfarande überfin ut som plåster på såret..

Image

Image

fram med dom välanvända kartongerna att rulla in grejer i papper och lägga ner där i...

Image

Image

allt är ju så jäääääälva nytt och fiiiiiiiiiiiiint hela jääääääääääääävla tiden! LÅT MIG KÖRA IN SKITEN........ eller av skiten..

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Tycker Ivars ska sälja sin HX55a te mej lite billigt...

Karel: När var fotosession ?? Fyndera på om ja ska ha rosa string med vita tights.. Sen ska stringen var uppdragna te armhålorna ungefär, Som en riktig fjortis du ser på stan =)
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

vilket jävla flås du har.. om man ens hade en tiondel av ditt flås så skulle man vara klar för länge sedan :) Lycka till nu med allt och hoppas verkligen du får köra lite nu!
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

birro wrote:vilket jävla flås du har.. om man ens hade en tiondel av ditt flås så skulle man vara klar för länge sedan :) Lycka till nu med allt och hoppas verkligen du får köra lite nu!


tack =) vi kanske kan klämma in dig i garaget, så har jag redbul diet och donken meny åt dig..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Drullen wrote:Tycker Ivars ska sälja sin HX55a te mej lite billigt...

Karel: När var fotosession ?? Fyndera på om ja ska ha rosa string med vita tights.. Sen ska stringen var uppdragna te armhålorna ungefär, Som en riktig fjortis du ser på stan =)



haha.. du ja väntar fortfarande på en tryout bild som du ska skicka upp här :D
User avatar
Drullen
Posts: 1428
Joined: 24 Nov 2005, 23:40
Location: Karlshamn
Contact:

Post by Drullen »

Karel021 wrote:
Drullen wrote:Tycker Ivars ska sälja sin HX55a te mej lite billigt...

Karel: När var fotosession ?? Fyndera på om ja ska ha rosa string med vita tights.. Sen ska stringen var uppdragna te armhålorna ungefär, Som en riktig fjortis du ser på stan =)



haha.. du ja väntar fortfarande på en tryout bild som du ska skicka upp här :D


Bullen har ju sin supertouing ja kan provposa på, I Speedos :D (Brud/lila och allt de var för ränder på dem, Från -70talet)

Se om du nappar !!
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Post Reply