Vision79 wrote: Ja du...Patte vill inte köra på E85 nu och ärtan är skeptisk till våran massiva tändning tidigare så vi kanske får backa lite effekt mot tidigare..:/ time will tell nästa vecka får vi se..
Rev ner lådan och skulle byta lamell och packbox på veven. Hade både packbox och ny hållare liggande men dessvärre så lyckades jag sabba packboxen när den skulle dit på veven Är inte lätt att få dit kåpan när tråget sitter på plats!
Blir till att beställa ny packbox både till lådan och till veven imorrn, var iaf en hel del olja i svepet på lådan. Får hoppas att det var det som var felet i kombination med för lite spel på kopplingsarmen.
Vision79 wrote: Ja du...Patte vill inte köra på E85 nu och ärtan är skeptisk till våran massiva tändning tidigare så vi kanske får backa lite effekt mot tidigare..:/ time will tell nästa vecka får vi se..
Men ni åker ju bigblock och har större turbo!
Fick jag välja ang Patriks skulle jag sätta i en pump till och större spridare + E85 vilket skulle kunna resultera i 650-700whp men så bli det inte
Nja, tycker inte att den var så jättesliten. 0,5mm tunnare än den nya.
Tror att kombinationen av olja + litet/obefintligt spel på kopplingsarmen var boven i dramat. Nu blir det mer spel och nya packboxar på både veven och i lådan.
Tyckte det var lite surt med timingen när det gällde kopplingen. Hade ju varit kul att finjustera det sista och få en siffra på vad maskinen ger (även om den inte går fortare för det;) )
Det kändes som om vi började få stil på maskinen.
Men vafan, det är bara att bita ihop och på´t igen. Blir ju inte mindre jobbigt att meka med skiten om en vecka!
Mätte du nån effekt på mappen du körde med på mantorp?
Jag har haft egna troll i bilen väldigt länge...
På mantorp körde jag på e85 men med tändning för bensin. Funderar på om kopplingen kan ha varit på väg redan då. Hade nämligen 5 km/h högre fart på 201m än tidigare men sämre fart på 402m.