Alligatorn: det kommer bli ett 3" i veckan utan ljuddämpare.
försöker få tag på en hx40 eller liknande nu också, så det blir nog en sådan och ett nytt grenrör och så innan sommaren då klarar jag mig nog nästa vinter också
vevhusventen hade shittat ihop, så nu ryker den nästan ingenting. måste dock styra lite andra oljeläckage och bygga avgassystem. vi höll på i fredags ooch fick den att gå som folk igen. senare på kvällen så började den misstända .. vi kollade med dator idag och märkte att det inte var några problem med vemset, så vi tog lös stiften och märkte att 2st elektroder hade lossnat. så nu går den som den ska med kring 0.6 i laddtryck .
Johan: måste ta och göra det. måste även få turbon så ni kan smida ihop grenröret åt mig
nu sitter det iaf 3" avgassystem och en liten ljuddämpare på slutet. låter SÖTT! igår började den läka olja, märkte att det är gängpaj på en av de fyra bultarna som sitter mot kompressordelen. de andra hade gängat upp. det är dock fixat med loctite väntar bara på min hx40i nu så jag kan byta turbo.
Hej!
har du kollat nåt uti de lilla missödet vi var med om igår ?
Vi säger inget så vet ingen nåt
Jaja, vi tar till flaskan ikväll istället för att nöta på vinterdäcken!
det funkade bra med 12:9 bult mellan hardyskivan och mellanaxeln. har fått min nya turbo, wastegate och grenrör. ska svetsa rören till wastegaten och plana av flänsarna i början av veckan.
den gammla turbon gick axeln av på också, den höll inte ens så jag hann byta. hehe.
peppe wrote:Ser bra ut, har du gnidigt pungen på wg'n ännu?
hehe. har inte gjort det än.
har iaf fått tag på en aluböj som kommer sitta som en fläskläpp på turbon ska lös me oljekylar slangarna och adaptern till oljetrycksgivaren så jag kan fara in med allting på måndag å få nya slangar åde
förhoppningsvis så går den till helgen, nu då det är asfalt och allt.
fick mina pressade slangar idag (har kört me slangklammer till turbon samt oljekylaren) nu då jag skulle skruva dit oljekylaren så var en av gängorna KASS.
tänkte inte på att kolla det då jag skruvade lös den. så nu måste jag in me kylaren och slangen så att de får löda nya anslutningar. ännu en utgift får nog grenrör och så imorn iaf. så då blir det att svetsa downpipe och röret ut från wastegaten.