Soppa 318i e30! BILD
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 18
- Joined: 29 Jul 2008, 19:43
- Location: Jönköping
Rille_Turbo wrote:Hittar jag min haynes bok så ska jag kolla åt dig
Det roliga är att jag har en :p för min bil!
men jag hittar ändå inte, förstår inte alla korsningsscheman hit o dit, är bara en massa siffror och sträck för mig :p
Men får väl sätta sig ner och kolla ordentligt eller nåt!
M.
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
Måste vara detta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=35
Finns ju 3 st oranga så förmodar att det är någon av dom, bara hem o kolla imorgon vilken av dom det är. Någon som vet hur man kopplar förbi dom?
M.
Finns ju 3 st oranga så förmodar att det är någon av dom, bara hem o kolla imorgon vilken av dom det är. Någon som vet hur man kopplar förbi dom?
M.
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
bytt alla oranga relärna till nya nu, funkar inte!
Någon som vet hur pass bra man ska höra soppapumpen på 318? :S
för det låter ingenting, inte ens när ja lägger mig ned vid tanken och lyssnar, den ska väl låta rätt bra när man vridit om tändningen?
M.
Någon som vet hur pass bra man ska höra soppapumpen på 318? :S
för det låter ingenting, inte ens när ja lägger mig ned vid tanken och lyssnar, den ska väl låta rätt bra när man vridit om tändningen?
M.
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
har du ens mätt om du har ström fram till pumpen när du vrider på starten? har du inte de kan du ju rota med sopparelät etc.. har för mej precis som ice att de sitter under den långa svarta plastkåpan mot torpeden på 318
på 325 var man iaf tvungen att vrida på starten så pumpen går, alltså inte bara vrida på tändningen så den bygger upp tryck som många andra bilar.
mvh
på 325 var man iaf tvungen att vrida på starten så pumpen går, alltså inte bara vrida på tändningen så den bygger upp tryck som många andra bilar.
mvh
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Fear This wrote:har du ens mätt om du har ström fram till pumpen när du vrider på starten? har du inte de kan du ju rota med sopparelät etc.. har för mej precis som ice att de sitter under den långa svarta plastkåpan mot torpeden på 318
på 325 var man iaf tvungen att vrida på starten så pumpen går, alltså inte bara vrida på tändningen så den bygger upp tryck som många andra bilar.
mvh
Som sagt så är jag inte så duktig på el så har ingen aning om hur man gör, får ta dit någon kunnig kompis eller liknanade då. Men en kompis sa att min pump är elektronisk så den borde sätta igång när man vrider på tändningen?. Men tror du att relät till pumpen är det som sitter mot torpeden? för satt ett oranget relä där vet jag!
MVH m
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
Amplify wrote:Ett hett tips är att köra direktström på pumpen och se om den vill leva.
Har haft samma syndrom tidigare och då var det pumpen.
Jo jag tänkte testa det nu när det verkar som det inte var relät.
Men vad var det för fel för dig då?
M.
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
mcn wrote:Amplify wrote:Ett hett tips är att köra direktström på pumpen och se om den vill leva.
Har haft samma syndrom tidigare och då var det pumpen.
Jo jag tänkte testa det nu när det verkar som det inte var relät.
Men vad var det för fel för dig då?
M.
pumpen var slut helt enkelt. Köpte en ny så funkade det utan prolem.
bilen funkade ibland. allra helst funkade den inte när man parkerat i ett pgarage i sthlm city och får bogsera bilen upp baklänges och lasta på trailer i spöregn
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
mcn wrote:Kom på en till sak, när jag vrider på tändningen utan att starta den, så låter inte pumpen någonting. Vet inte om den gör det när den är fungerande för har inte tänkt på det. För på dom flesta bilar vad jag förstått så går pumpen igång och låter lite iaf när man vrider om nyckeln!
M.
Det ska inte göra heller. Den går igång när du försöker starta den och när motorn är igång. Men kolla hur kontaktstycket ser ut till pumpen. Ta bort Baksätet (bara det som går att sitta på) och sen ta bort den högra luckan (Det håll bilen åker framåt åt, den höger) och se ta bort det bakre kontaktstycket, det med 2st kablar på, den andra går till tankmätaren (3 kablar).
Du kan kolla med multimeter ifall spänning kommer fram på kontaktstycket, så kan du lätt utesluta säkring och relät.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Bra idé tack för den!
men är det säkring till pumpen också? inte bara relä? vilken isf är säkringen :s
mvh M
men är det säkring till pumpen också? inte bara relä? vilken isf är säkringen :s
mvh M
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn
perf wrote:Säkring 11, har jag för mig.
Min pump surrar ganska bra när den går. Du borde höra din om du sätter huvudet vid sittdynan höger bak.
Aha okej, kan det vara någon skillnad med tanke på att du har IS, eller?
M.
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
http://www.garaget.org/mcn