F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- SebastianV
- Posts: 328
- Joined: 09 Jul 2007, 19:57
- Location: Piteå
Looptroop rockers-Trance Fat ft. Rakaa Iriscience heter den, från deras senaste skiva
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Fet bild på bilarna, verkar finnas tryck
Kopplar den ur 100%? Hur är motorn upphängd?
Gjorde under för mig med stumma plastbussningar till motorn. Knappt märkbar skillnad i vibrationer men en helt annan bil när det ska spettas växlar!
r.ivars wrote:Sen varför växlarna är svåra att få i, kanske är för att jag inte har nån knopp och bara håller i själva länkage pinnen och är för snäll?!
Kopplar den ur 100%? Hur är motorn upphängd?
Gjorde under för mig med stumma plastbussningar till motorn. Knappt märkbar skillnad i vibrationer men en helt annan bil när det ska spettas växlar!
Last edited by ippe on 31 Jul 2008, 20:10, edited 1 time in total.
SebastianV wrote:Looptroop rockers-Trance Fat ft. Rakaa Iriscience heter den, från deras senaste skiva
Tackar! hade den på datorn tillochmed... men kände inte igen den!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Per Eriksson wrote:Skitfin film.
Men hallå där du med mossgröna BMW'n, sitter gaspedalen ihop med ratten på nåt vis?
Gasar ju bara på rakorna, du missar mer än halva nöjet då ju
haha ja vet.. ja borde väl skämmas lite..
men de va lite strul med vevhus venten så oljan ville inte riktigt stanna kvar i motorn när de gick jätte fort i kurvorna.. en liten miss som ska åtgärdas under vintern.
blir värre nästa år ja lovar
det är helt otroligt, dagen innan tänkte jag prova få till växlarna lite..
vad händer, jo apskaftet till rickard som aldrig haft vattentempen över 80 grader, inte ens på VM är ute och kör och garvar på ett industriområde..
Sen kokar fanskapet och läcker ut vatten ur toppackningen.. utåt bara, varken till oljan eller in i cylindern... Så det är ju bra iallafall...
VART INGE ACTION MEET... ska nog fan aldrig mer ha ett mål med där jag ska köra, för man blir bara så jävla besviken när det skiter sig dagen innan, för det verkar det ju göra jämnt, och min motivation att fixa felet igår natt var rätt låg..
Bilen med nya turbon iallafall:
Justerad så soppan ligger rätt.. 1.1bar i grundtryck .. Sen har vi laddat upp till 1.85 (ÖVERBRUTALT), på vm bromsade vi 598 på 1.1 i ladd, sen 674 på 1.5 i ladd (på hjulen).. Nya snurran och ny kaminställning sparkar igång karusellen tidigare så körbarheten har ökats lite på lägre (öhm 600whp) effekter.. Så wg:n vart med facit i hand en miss, måste sitta en 1.1 fjäder i den.
Hursomhelst.. bilen är helt SINNSYYK!! kört mestadels på 1.1 i ladd (grundtryck på WG).. MINA ÖGON vad den håller på, och vilket ljud.. Så jävla HÅRT!
Får se om man tar sig i kragen och fixar bilen tills nån vecka framföver.. men just nu är jag rätt less efter 1års skruvande och nördiga fel och ingen utdelning alls förutom nån timmes glädje bakom ratten..
Kanske dyker motorn upp i min favorit kaross till nästa år.. E36 Touring, kör en sån till vardags som jag gillar överallt. Den vill jag inte ändra ett skit på förutom rosten på dörrarna och lacka den vit förståss.
Alcantra/röd sport inredning, full m ifrån fabrik, svart innertak och m inredning.. Den i vit nylackad orginalskick med ett par schyssta hjul och coilovers med bromsar och bakvagn ifrån M3. Fyfan så härlig kaross! Men isåfall måste jag lyssna lite med hilda och se vad vi kan skaka fram ifrån vpm, självklart har jag plast och lack planer
Motorn är hursomhelst klar nu, finns ingen anledning till mer effekt, värdelöst mycket mos som det är nu "hehe".
vad händer, jo apskaftet till rickard som aldrig haft vattentempen över 80 grader, inte ens på VM är ute och kör och garvar på ett industriområde..
Sen kokar fanskapet och läcker ut vatten ur toppackningen.. utåt bara, varken till oljan eller in i cylindern... Så det är ju bra iallafall...
VART INGE ACTION MEET... ska nog fan aldrig mer ha ett mål med där jag ska köra, för man blir bara så jävla besviken när det skiter sig dagen innan, för det verkar det ju göra jämnt, och min motivation att fixa felet igår natt var rätt låg..
Bilen med nya turbon iallafall:
Justerad så soppan ligger rätt.. 1.1bar i grundtryck .. Sen har vi laddat upp till 1.85 (ÖVERBRUTALT), på vm bromsade vi 598 på 1.1 i ladd, sen 674 på 1.5 i ladd (på hjulen).. Nya snurran och ny kaminställning sparkar igång karusellen tidigare så körbarheten har ökats lite på lägre (öhm 600whp) effekter.. Så wg:n vart med facit i hand en miss, måste sitta en 1.1 fjäder i den.
Hursomhelst.. bilen är helt SINNSYYK!! kört mestadels på 1.1 i ladd (grundtryck på WG).. MINA ÖGON vad den håller på, och vilket ljud.. Så jävla HÅRT!
Får se om man tar sig i kragen och fixar bilen tills nån vecka framföver.. men just nu är jag rätt less efter 1års skruvande och nördiga fel och ingen utdelning alls förutom nån timmes glädje bakom ratten..
Kanske dyker motorn upp i min favorit kaross till nästa år.. E36 Touring, kör en sån till vardags som jag gillar överallt. Den vill jag inte ändra ett skit på förutom rosten på dörrarna och lacka den vit förståss.
Alcantra/röd sport inredning, full m ifrån fabrik, svart innertak och m inredning.. Den i vit nylackad orginalskick med ett par schyssta hjul och coilovers med bromsar och bakvagn ifrån M3. Fyfan så härlig kaross! Men isåfall måste jag lyssna lite med hilda och se vad vi kan skaka fram ifrån vpm, självklart har jag plast och lack planer
Motorn är hursomhelst klar nu, finns ingen anledning till mer effekt, värdelöst mycket mos som det är nu "hehe".
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
andreas | säger:
sitter och läser det du skrivit på ppf.. låter ju as roligt, du får fan bjuda på ett åk nångång
rickard säger:
du vill inte åka
rickard säger:
den är helt överdriven
andreas | säger:
jo jag VILL åka haha
rickard säger:
altså den är heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt överdriven
andreas | säger:
överdriven som sinnessjuk?
rickard säger:
altså, man brukar ju inte vara driekt bang på att gasa, men det här jävla odjuer till bil, körde 1.8bar och loggade filer på datorn, 3an skickar nå helt jävla löjligt trots svarta lakritsar med MT (1.2bar i dom iofs). Sen på 4an liksom lyfter sig bilen och drar ur växeln på nolltid med grepp och det är nog det sjukaste jag känt på.
andreas | säger:
hahahaha
andreas | säger:
så det är typ samma garv som när du mappat evon och åker på motorvägen haha
rickard säger:
nej nej, långt ifrån, jag var helt tyst och klämde till slut ur mig.. öh va?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
För fan då... varför stack vattentempen???
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
DE går bra för team vpm nu...
den gröna kommer inte åka på mantorp heller..
va ute o körde igår och allt funka klockrent.
sen så skulle ja hem och starta bilen då gick den på 4 burkar..
har provat följande..
gnista från spole till stift - ok
komp på samtliga cylindrar - ok
soppa tryck - ok
ström till spridar kontakter - ok
så nu står man som ett jävla frågetecken..
andra gången man åker på nå skumt jävla el fel.
bytte stift igår och starta bilen då gick den på alla prov körde en sväng och de gick bra.. åkte hem funkade klockrent. sen tog ja en repa idag..
drog ur den på 2-3an sen börja de gå på 4a igen..
väntade en stund sen så gick den på alla igen..
inge vatten som försvunnit och går heller inte varm..
nån som har nån ide på vad de kan var?
/ karel
den gröna kommer inte åka på mantorp heller..
va ute o körde igår och allt funka klockrent.
sen så skulle ja hem och starta bilen då gick den på 4 burkar..
har provat följande..
gnista från spole till stift - ok
komp på samtliga cylindrar - ok
soppa tryck - ok
ström till spridar kontakter - ok
så nu står man som ett jävla frågetecken..
andra gången man åker på nå skumt jävla el fel.
bytte stift igår och starta bilen då gick den på alla prov körde en sväng och de gick bra.. åkte hem funkade klockrent. sen tog ja en repa idag..
drog ur den på 2-3an sen börja de gå på 4a igen..
väntade en stund sen så gick den på alla igen..
inge vatten som försvunnit och går heller inte varm..
nån som har nån ide på vad de kan var?
/ karel
Enda jag kommer på är tändspolana som kanske blir för varma eller liknande i och med den går bra när det fåt svalnat lite.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II