bullen! wrote:jag har inga bultar på ovansidan alls. det är infästningar på sidan.
kan jag då inte göra som jag tänkt?
har 540 det stora då?
helv**e
Har du bultar på sidan av diffhuset (tre m12 elelr va de är) och två på var sida av bakre kåpan så är det helt klart e34 (förmodligen) stora huset och då passar 540. du kan ju knöla dit 3.07 i stora e34huset, vissa säger att man kan göra de själv, vissa säger att man måste lämna iväg för att schimsa. Tror bert-ola kan hjälpa dig med det då hanköpte en diff av mig han skulle renovera.
själv tänker jag inte göra nåt alls så det blir någon transmissionsservice som får det uppdraget.
men det du beskriver med 3 bultar på sidan och 2 baktill är helt korrekt beskrivning på det huset jag har.
odiffade bakaxlar brukar vara ganska låga priser på och att bara stoppa i min diffbroms i exempelvis ett 540 hus/utväxling kostar inte så mycket enligt mobitech som det hade gjort att flytta över dreven i min klump. man gör alltså som det föstnämnda om man har det alternativet.
men skulle jag hitta en lamelldiffad 540 klump så hade det varit finfint för då kunde man ju sålt min och kanske gått jämt upp i stort sett. men det hör ju inte hit.
jag kan ha 540 diffen då alltså? du/ni får ursäkta att jag upprepar mig som en idiot men jag vill verkligen ha rätt för mig när jag börjar ringa skrotar osv.
Har svårt att tänka mig att de satt dit en mindre klump (galet att bygga om allt för att få e34diff att passa, och sen sätta dit en liten klump) Om de stora diffen är drivaxlar osv redan bytt, och 540 diff ska gå på, tyvärr kan jag inte garantera då jag inte stått brevid och jämfört olika diffar. Men kolla om du har knutkors eller kulled på ingående axel på diffen. M5 har kulled, tror 540 har det också.
okej ja vad jag vet så ska de inte vara några problem med den;) köpte den av jimmys här på forumet, sen har de inte kommit till skott att använda den o han sa att de inte va några problem med den;) men du kan väll höra av dig på nått sätt så kan vi diskutera hur vi ska göra!