MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
de funkar me de flesta lampor. har du en diod kommer den ha för litet motstånd, så den kommer lysa hela tiden (fastän generatorn laddar) vi gjorde en fuling och koppla in en liten lampa på en kompis bil och det funkade då utan problem. dra bara strömmen till lampan via en nyckelplus, annars kommer den lysa hela tiden och dra ur strömmen ur batteriet.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Nån "Nira-guru" som skulle kunna kolla på min mapp o ge lite tips om varför ja måste upp i 1,130 på tomgång i VE-tabellen för att den ska gå hyffsat jämnt? Lambdan visar även 1,5 hela tiden vilket inte kan stämma...har fungerat innan.
Vet att CSD är inställt på 84grader ist för 90 men det ska åtgärdas.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test2.i3d
Vet att CSD är inställt på 84grader ist för 90 men det ska åtgärdas.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test2.i3d
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
MrQuickzilver wrote:Nån "Nira-guru" som skulle kunna kolla på min mapp o ge lite tips om varför ja måste upp i 1,130 på tomgång i VE-tabellen för att den ska gå hyffsat jämnt? Lambdan visar även 1,5 hela tiden vilket inte kan stämma...har fungerat innan.
Vet att CSD är inställt på 84grader ist för 90 men det ska åtgärdas.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test2.i3d
Byt från ion control till cam signal.
Byt till throttle/map signal istället för bara map.
Din dwell time ser konstig ut.. Finns färdiggjorda i rullfönstret i inställningar.
Kolla över ditt varvstopp. Du måste fina ut det så att den börjar tidigare. Annars kommer du ta sönder kilen i svängningsdämparen(vet av erfarenhet) Blir för hårt slag annars.
Din gain ser väldig låg ut. Hur stora spridare har du?
Hur vet du att csd ska vara på 90?
Din lambda sensor table är borta,, den är tom, kanske därför det står 1.50?
Vill du inte ha acc vara aktiv?
Lite saker jag tänkte på om du ville ha tips..
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
djm wrote:MrQuickzilver wrote:Nån "Nira-guru" som skulle kunna kolla på min mapp o ge lite tips om varför ja måste upp i 1,130 på tomgång i VE-tabellen för att den ska gå hyffsat jämnt? Lambdan visar även 1,5 hela tiden vilket inte kan stämma...har fungerat innan.
Vet att CSD är inställt på 84grader ist för 90 men det ska åtgärdas.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test2.i3d
Byt från ion control till cam signal.
Byt till throttle/map signal istället för bara map.
Din dwell time ser konstig ut.. Finns färdiggjorda i rullfönstret i inställningar.
Kolla över ditt varvstopp. Du måste fina ut det så att den börjar tidigare. Annars kommer du ta sönder kilen i svängningsdämparen(vet av erfarenhet) Blir för hårt slag annars.
Din gain ser väldig låg ut. Hur stora spridare har du?
Hur vet du att csd ska vara på 90?
Din lambda sensor table är borta,, den är tom, kanske därför det står 1.50?
Vill du inte ha acc vara aktiv?
Lite saker jag tänkte på om du ville ha tips..
Använder ingen kamgivare.
Varför ska ja ha trottel oxå?
Dwell-tiden är ställda samma dom VAGs spolar med inbyggda steg vilket nån här sa skulle funka?
Hur fixar ja d me varvtoppet då?
Spridarna är 1150cc/3bar.
Alla andra m20 har 90grader va ja vet o ja har kollat med lampa.
Lambda sensor table ser lite skum ut pga att ja bara använder 2 punkter 100mA = 0,5 och 1100mA = 1,5
Acc ska va activ...va där o pillade lite precis.
Alla tps är välkommna... vill ju komma till mantorp i helgen!
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
HULTA wrote:ja har då alltid kör csd 84
kör samma dwell tabell som 115L
har du koll på ditt soppa tryck?
Där ser man...har för mej ja läst att om man ställer in 90grader och mäter me lampan o den visar 6grader fel alltså 84 så har växlat 2 trådar i vevaxelgivaren?
Kör 115L nu.
Soppatrycket är kollat och det är 3bar.
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Stämmer inte, i många fall startar den och går utan att du märker att den sitter fel. Däremot om du kopplat kamgivaren fel får du detta problemet.
För att vara säker på att du kopplat vevaxelgivaren rätt ska det se ut så här:
1: Brun kabel
2: Vit kabel
3: Skärm, behöver inte kopplas in.
Verkar som att du har ändrat soppatryck om inte spridarstorleken stämmer, fungerar samtliga pumpar osv?
Kolla över din lambda sensor tabell igen. Ställ in enligt linear wideband lambda example i droplisten där du väljer lambda sensor table. 5mV=lambda 0,68. 1200mV=lambda 1,2.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
johankihl wrote:vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Stämmer inte, i många fall startar den och går utan att du märker att den sitter fel. Däremot om du kopplat kamgivaren fel får du detta problemet.
För att vara säker på att du kopplat vevaxelgivaren rätt ska det se ut så här:
1: Brun kabel
2: Vit kabel
3: Skärm, behöver inte kopplas in.
Verkar som att du har ändrat soppatryck om inte spridarstorleken stämmer, fungerar samtliga pumpar osv?
Kolla över din lambda sensor tabell igen. Ställ in enligt linear wideband lambda example i droplisten där du väljer lambda sensor table. 5mV=lambda 0,68. 1200mV=lambda 1,2.
Ska kolla givaren igen så ja säkert gjort rätt.
Har kollat soppatrycket o mätaren visar 3bar utan vaccumslangen så d ska ju va rätt om inte mätaren visar fel, vilket ja inte tror men kan ju kolla me en annan för o va säker.
Ska ändra lambdan o kolla om d hjälper. Står att 1200mV är lambda 1,36 i den tabellen men d antar ja att d e rätt.
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
johankihl wrote:vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Stämmer inte, i många fall startar den och går utan att du märker att den sitter fel. Däremot om du kopplat kamgivaren fel får du detta problemet.
För att vara säker på att du kopplat vevaxelgivaren rätt ska det se ut så här:
1: Brun kabel
2: Vit kabel
3: Skärm, behöver inte kopplas in.
Verkar som att du har ändrat soppatryck om inte spridarstorleken stämmer, fungerar samtliga pumpar osv?
Kolla över din lambda sensor tabell igen. Ställ in enligt linear wideband lambda example i droplisten där du väljer lambda sensor table. 5mV=lambda 0,68. 1200mV=lambda 1,2.
Okej, då var min ett undantagsfall ifjol då vi letade fel i flera dagar utan att få igång den, tills EklundTpr tyckte att vi skulle vända vevgivaren. I vår felsökning utgick vi från att den skulle starta fast den var vänd, men det gjorde den alltså inte. Starade på första försöket efter att det var åtgärdat
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
MrQuickzilver wrote:johankihl wrote:vectramicke wrote:den kommer inte starta om du svängt trådarna i triggern. poffar lite bara.
Stämmer inte, i många fall startar den och går utan att du märker att den sitter fel. Däremot om du kopplat kamgivaren fel får du detta problemet.
För att vara säker på att du kopplat vevaxelgivaren rätt ska det se ut så här:
1: Brun kabel
2: Vit kabel
3: Skärm, behöver inte kopplas in.
Verkar som att du har ändrat soppatryck om inte spridarstorleken stämmer, fungerar samtliga pumpar osv?
Kolla över din lambda sensor tabell igen. Ställ in enligt linear wideband lambda example i droplisten där du väljer lambda sensor table. 5mV=lambda 0,68. 1200mV=lambda 1,2.
Ska kolla givaren igen så ja säkert gjort rätt.
Har kollat soppatrycket o mätaren visar 3bar utan vaccumslangen så d ska ju va rätt om inte mätaren visar fel, vilket ja inte tror men kan ju kolla me en annan för o va säker.
Ska ändra lambdan o kolla om d hjälper. Står att 1200mV är lambda 1,36 i den tabellen men d antar ja att d e rätt.
Självklart är det lambda 1,36, det är bara jag som har druckit för många Hof på semestern.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Har vart ute på första provkörningen sen 2004!!!
Lambdan verkar funka nu men tyvärr så e VE-mappen helt skum?
Va en lugn provtur utan ladd o max 3500rpm...går bra men måste ju upp på 1,4 i VE-tabellen o man ska ju aldrig över 1,1 för då är det nån grundinställning som är fel. Vad mer än spridarstorleken kan man ändra?
Bifogar mappen ja körde me.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test3.i3d
Lambdan verkar funka nu men tyvärr så e VE-mappen helt skum?
Va en lugn provtur utan ladd o max 3500rpm...går bra men måste ju upp på 1,4 i VE-tabellen o man ska ju aldrig över 1,1 för då är det nån grundinställning som är fel. Vad mer än spridarstorleken kan man ändra?
Bifogar mappen ja körde me.
http://mrquickzilver.whost.se/Niramapp/test3.i3d
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Nice!
Låter trevligt gör den också
Hoppas du får ordning på mappen så man får se en riktig snytfilm!
Låter trevligt gör den också
Hoppas du får ordning på mappen så man får se en riktig snytfilm!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;