Från E36 318is -92-93, gått ca 15000mil.
INGEN elektronik medföljer, alltså ingen styrbox, LMM, kablage osv.
I övrigt saknas
oljetråg
insug med spridare
motorfästen
(kan skicka med dessa delar från en Z3 roadster 1,9 med M44 om det är till någon hjälp)
Dock medföljer generator, grenrör, koppling, växellåda (från E30 318)
Enda kända felet är att det rasslar lite från kamkedjedrivningen runt 3000rpm, har bytt spännaren och det blev bättre, men man borde nog lyfta loss bröstkåpan o byta lite plastskenor o kanske kedjan som förmodligen blivit slitna när spännaren var dålig.
Motorn sitter i min E30 för tillfället men monteras ur någon gång under v32, kan provköras tills dess såklart.
Går i övrigt väldigt jämnt o fint och billigt, bra oljetryck vid varm olja.
Finns i Ljungby
Bud
M42B18 15000mil
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
- Posts: 1035
- Joined: 03 Jan 2006, 20:34
- Location: Ljungby
Motorn sitter i min E30 nu, dock blev det inte riktigt enligt planerna, hann inte byta motor på min semester för jag tyckte jag skulle lacka om bilen istället
Men är någon seriöst intresserad så får jag ju ur motorn på en helg utan problem, har andra bilar jag kan köra med istället...
Men det är som Mikael säger, du behöver tråget, oljestickan, motorfäste och insug från E30 (såvida du inte ska bygga turbo för då kan du ju passa på o bygga ett eget insug)
Men är någon seriöst intresserad så får jag ju ur motorn på en helg utan problem, har andra bilar jag kan köra med istället...
Men det är som Mikael säger, du behöver tråget, oljestickan, motorfäste och insug från E30 (såvida du inte ska bygga turbo för då kan du ju passa på o bygga ett eget insug)