Vi tänker olika tror jag, man utnyttjar viscons tröghet som mothåll enbart. Håll i fläkten och slå på nyckeln så lossar det efter några slag. Nyckeln kommer ju "åka med" eller vad man ska säga..man behöver alltså inte spänna remmenWrangler wrote:PBRacing wrote:bara ta en 32 mm nyckel som nisse sa å sopa på skiten me en hammare av modell större så brukar de släppa...
Tror inte att det är att rekommendera eftersom det sitter en separat spännare på E36, kommer nog bara att fjädra som fan om man ska slå på den. På E30 fungerar det nog säkert bra eftersom där spänner man ju remmen med generatorn, dvs den sitter väldigt stumt.
temp problem!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.