temp problem!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
temp problem!!
jag har en bmw 325 e36 turbo som jag inte kan få tempen riktig på!
tempen blir jävligt hög direkt men kylaren är kall. har testa luftat hur mycket som hellst men blir inge bättre!! va bra en vända men blev lika igen!! kan det vara så illa att kompen läcker ut i vattnet? kan man kolla det på nå vis?
tempen blir jävligt hög direkt men kylaren är kall. har testa luftat hur mycket som hellst men blir inge bättre!! va bra en vända men blev lika igen!! kan det vara så illa att kompen läcker ut i vattnet? kan man kolla det på nå vis?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Den är felgängad har jag för mig? Jag tog en 32mm nyckel och gav den ett par knack med hammaren sen släppte muttern Går ju trögt pga viscon så det blir ju lite mothåll. Detta på en E30 då men det lär ju vara hyffsat lika.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Japp, det är fel gäng på den (vänstergängat). Jag gjorde som så att jag kilade fast en mejsel så att inget kunde röra sig, för när du försöker få loss skiten så kommer remmen att "slacka" om man inte har kilat fast den (dvs. du töjer ut spännaren). OBS!! tänk på vilket håll du ska vrida åt nu, så du inte drar fast den hårdare OBS!!
Om jag inte minns fel så kilade jag fast mejseln mellan ett hjul och remmen (var typ 3år sedan jag gjorde det på min 328)
Lycka till!
Om jag inte minns fel så kilade jag fast mejseln mellan ett hjul och remmen (var typ 3år sedan jag gjorde det på min 328)
Lycka till!
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk
BMW 328 -96 fin åk
PBRacing wrote:bara ta en 32 mm nyckel som nisse sa å sopa på skiten me en hammare av modell större så brukar de släppa...
Tror inte att det är att rekommendera eftersom det sitter en separat spännare på E36, kommer nog bara att fjädra som fan om man ska slå på den. På E30 fungerar det nog säkert bra eftersom där spänner man ju remmen med generatorn, dvs den sitter väldigt stumt.
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk
BMW 328 -96 fin åk
Wrangler wrote:PBRacing wrote:bara ta en 32 mm nyckel som nisse sa å sopa på skiten me en hammare av modell större så brukar de släppa...
Tror inte att det är att rekommendera eftersom det sitter en separat spännare på E36, kommer nog bara att fjädra som fan om man ska slå på den. På E30 fungerar det nog säkert bra eftersom där spänner man ju remmen med generatorn, dvs den sitter väldigt stumt.
nja de har funkat för mig på både 325:or 320 å 318is å alla e36:or så..