F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Chrille wrote:Helvete, att du våga börja ratta i så högfart :D



hahah :d

inga problem.. coilovers is the shit :D

eller så saknas de hjärnceller ja vet inte :P
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

puh, nu är kammarna nollade till perfektion =)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

på onsdag tänkte jag skicka i pjäsen... :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

dags att hitta på något billigare än nudeldieten, och glömma bort hur fint öl smakar när den kommer ur kylen.

För nu är en ny raceturbo på g, direkt ifrån mitt ursprungsland!

LDS Finland 800hk racing turbo.
Lite ihopkok med bla holset hx50 och garett gt series.
67 in 77 ut
T4 fläns

Image

Så det är ingen herrejösses turbo.. men troligtvis JÄVULSKT optimal för min kärra och för drifting responsen. Förhoppningsvis trivs den ihop med tial 44an så man kan köra 0.8 i ladd också.

Dags att få tag på kocken(peter) så han får visa hur duktig han är på att gnida finskt aluminium.

Nån som har erfaranhet av avancerade prylar så man kan styra laddet på växlar och varv och så vidare? Är det bara farligt ur mappningssynpunkt ifall något börjar strula och mycket jobb? eller är det bara klockrent?

Personligen tycker jag att progressivt laddtryck är att föredra om man vill ha ner effekten i backen, och kunna spara lite på drivlinan så det inte blir fullt ladd direkt som ger nå helvetsiskt med vrid innan allt kommit upp i fart, så det river sönder grejer..

Men samtidigt vill man ju ha sjukt respons ifrån kärran väl uppe i varv..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
balobas
Posts: 1419
Joined: 22 Dec 2006, 21:23
Location: Eskilstuna

Post by balobas »

karel: fan va brudar du fick me mina fälgar :lol:

trodde inte det lockade såna fina flugor till en kärra med oxiderad lack :wink:
Last edited by balobas on 22 Jul 2008, 02:17, edited 1 time in total.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Laddtryck mot trottelvinkel är trevligt som fan, vet inte hur man kör det i andra system är Nira men det är riktigt roligt att använda. Man kan åka fullös i en kurva och justera effekten linjärt med trottelvinkeln om man har bra respons i turbon.
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

ditt ursprungsland finland?

vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Härligt att det rullar på, verkar finnas gnista!


Skabli kul och se när allt lirar igen, kör hårt!
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

en liten rulle gjord av fernis från förra racet..

http://www.youtube.com/watch?v=tMxDkqr9uAE
User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

E34 RRT wrote:ditt ursprungsland finland?

vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?


turbon kommer från LDS turbo http://www.lds-turbo.com/ frånbörjan men konny här på forumet sålde den till han troligen är det så.
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

PaparaZZi wrote:
E34 RRT wrote:ditt ursprungsland finland?

vill du beretta lite närmare var i finland du köpt den?


turbon kommer från LDS turbo http://www.lds-turbo.com/ frånbörjan men konny här på forumet sålde den till han troligen är det så.


oki
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Motorn är i!!

nu är de bara små fix kvar :D

de roliga :)
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Nice nice, trevligt med bra spool! hoppas det lirar bra.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

skön dag.. bitarna faller på plats... största strulmomentet innan mantorp nu är turbojäveln jag impulsade på mig.. avgas till den, knåpa till wastegaterör, olja till och UT.. sen hur bilen kommer bete sig, kommer grov ommappning behövas? eller räcker det om man justerar efter med soppan med fismappning eftervägen...

bahh.. anyway =)

Image

passade på att byta urtrampningslagret.. råkade glömma det sist..

Image

Image

lite senare på eftermiddan efter mycket om och men hade john och karel dykt förbi också =)

Image

vips.. så var puffran tillbaks i gemet... inte helt problemfritt men endå

Image

brushän

Image

teamet

Image

eftersom jag har semster får man ju kosta på med årets garageoutfit

Image

Image

Image

johnballong som klev in i gemet

Image

idolbild

Image

sen vart det ut med karels puffra, satan vad kul det är att mörda bmw!!

sen tog jag ett minipass till..

mycket nice att piecen är på plats igen!!

Image

skulle skicka på mina railfästen och när jag skulle skriva loss muttern till insuget kom hela aset upp... gick att skruva ner igen... men nästa urrivning så blir det att gänga upp till m8 och köra lite redigare doningar... känns klent med antal skruvar som det är så man vill gärna lasta på lite..

Image

lite soppa och så på plats igen.. även generator, startmotor, givare, stift mm mm.

Image

big

http://ivars.whost.se/E30/VA-rebuilding/IMG_5247.JPG
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Kul att saker börjar hända! :D

Är det inte apjobbigt att få i motorn om man ska hålla på med lådan samtidigt? Inte lättare och ta ur låda och motor i ett?

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

pelko wrote:Kul att saker börjar hända! :D

Är det inte apjobbigt att få i motorn om man ska hålla på med lådan samtidigt? Inte lättare och ta ur låda och motor i ett?

Mvh Mathias


hehe jo heeeeeeeeeelt klart!! men men, nu har man ju provat lite av vajre, jag har massa kardanringar ochs kit under som strular till det lite... =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Nobbe

Post by Nobbe »

Hmm. Vete fan, men jag känner igen de där isuget av nån anledning, äre robbz gammla?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Nobbe wrote:Hmm. Vete fan, men jag känner igen de där isuget av nån anledning, äre robbz gammla?



nä det är en kille på tetrapack som snidit ihop av ppfs matrial.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply