F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

More BAbes :D

Blondinen är inte så dum alls :P.. eller nja de vet ja ju inte
Image


Image

HAHAH!!
Karel> PETER STOPPA DOM JA HÄMTAR KAMERAN
Peter>OkAY !!
Image

synd på tröjan vid midjan :D
Image
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Fan va nice karel..

Hänger nog med nästa år.. :D
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

vad är de för vev,s50?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

moonzhine wrote:vad är de för vev,s50?


2.8, dom är också behandlade(härdade) på samma vis =) fast inte riktigt samma perfektion balansmässigt som m modellernas...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)
petta
Posts: 98
Joined: 28 Sep 2007, 20:40
Location: v-ås

Post by petta »

Härligt r.ivars att du inte ger upp hoppas att allt löser sig nu,jag hoppas på en provtur sen när allt lirar.... :D
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

hände inte så överdrivet mycket idag, tog en tripp till e-tuna och supportade karel som gjorde fint ifrån sig och kom 2:a! Congrats!!

momentdrogbotten och arpade toppen, + lite kringutrustning på..

Image

satte nya oljepumpen i "städet" och masserade till det så det passar mot stödgördeln.. inte årets ingrepp hehe =)

Image

Image

kör 6-puck nu.. blir ju mycket starkare koppling så då kan man snåla lite på greppet med en 6puck och få lite mjukare koppling..

Image

jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor :D tack för tipset andreasT

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
AndreasT
Posts: 872
Joined: 20 Nov 2005, 15:54

Post by AndreasT »

jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor :D tack för tipset andreasT


Vad har jag nu tipsat om som jag inte minns :wink:
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Insanity wrote:Fan va nice karel..

Hänger nog med nästa år.. :D



Ja vafan !!! de va ju de du skulle göra iår... men de är lugnt du är förlåten..

men nästa år då jävlar.. du bor med oss i bussen och dricker våran spolarvätska :D



peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)




hahah Peppe !! kolla bilderna klart man kan :D
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?

Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)


antog det då jag inte hittade några markeringar först och det var 120grader mellan varje pinne för att fästa tryckplattan =)

Men kikade lite nogrannare för nån dag sen på alla grejer och då är det uppmärkt med svänghjulet så då var det nog inte tryckplattan som felade så mycket =)



AndreasT wrote:Vad har jag nu tipsat om som jag inte minns :wink:


ooops.. det var bmw_fredde som tipsade om det i en säljes tråd =) Ni bygger för coola bilar båda två så jag råkade visst förväxla er lite.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

innan dagen smycket spännande aktiviteter tar fart, saker som jag inte alls gjort tidigare iår... så tänkte jag dra till med gårdagens work..

ute i storstan hallsta fräser karel dit lite "loctite" på oljepumpsdrevet... Om den här jävla helvets oljepumpen ger vika också då ska jag lära mig tiga på den.. igenom den...

Image

sen tog han fram nån pinnsvets och meckade flänsen till min nya waste..

Image

yep yep =)

Image

punktad oljepumpsfastsättning

Image

sen fixade han en liten RF plåt och drog igen återlineingen för wastegaten :twisted: blir öppen waste fast rakt ner i backen, brukar fräsa lagom mysigt då..

blev mycket svetsa, allt på en gång =)

Image

jag passade på att låna lite deluxe utrustning när vi ändå var på ett välsorterat verkstadsgolv..

så mitt grenrör som tidigare inte haft världens finaste skruva dit turbo lösningar... m10 på ena sidan med avslipade muttrar för att få plats, och m8or på andra sidan.. *hehe

helicoil

Image

Image

tillbaks i hooden, oljepump dit och tråg snart på

Image

pizza gjorde ett tappert försök för att få bort siliconen jag inte snålat på=)

Image

Image

Image

allt här gick mycket smidigare än förra gången dock =)

Image

kallade även in lite experthjälp ifrån coop bygg

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
3riksson
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Uppsala
Contact:

Post by 3riksson »

bmw_fredde wrote:Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...


Been there done that!
Vet inte än idag hur det igentligen gick till, men tror det har att göra med en 2a växel istället för 4e.

http://junk.535twinturbo.com/DSC00764.JPG
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Turboá
Posts: 2147
Joined: 22 Aug 2007, 07:22
Location: Hungary Bmw Racing Club Soltvadkert
Contact:

Post by Turboá »

we do it , insurance welding oil pump on a chain wheel,and on an axis.
the nut generally loosens, a strong insurance is needed because of this.
:)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

bmw_fredde wrote:Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...


vi punktade drevet på förra pumpen med miggen.. men de höll ju i en kvart ungefär.

håller väl bättre med tiggen, drevet är väl härdat eller är de yt behandlat bara ?
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Helvete, att du våga börja ratta i så högfart :D
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply