F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fan va nice karel..
Hänger nog med nästa år..
Hänger nog med nästa år..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
hände inte så överdrivet mycket idag, tog en tripp till e-tuna och supportade karel som gjorde fint ifrån sig och kom 2:a! Congrats!!
momentdrogbotten och arpade toppen, + lite kringutrustning på..
satte nya oljepumpen i "städet" och masserade till det så det passar mot stödgördeln.. inte årets ingrepp hehe =)
kör 6-puck nu.. blir ju mycket starkare koppling så då kan man snåla lite på greppet med en 6puck och få lite mjukare koppling..
jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor tack för tipset andreasT
momentdrogbotten och arpade toppen, + lite kringutrustning på..
satte nya oljepumpen i "städet" och masserade till det så det passar mot stödgördeln.. inte årets ingrepp hehe =)
kör 6-puck nu.. blir ju mycket starkare koppling så då kan man snåla lite på greppet med en 6puck och få lite mjukare koppling..
jämförde lite med ett gammal e30 svänghjul för att kika startkrans.. kommer bli som handen i hugget med en m20 startmotor tack för tipset andreasT
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Insanity wrote:Fan va nice karel..
Hänger nog med nästa år..
Ja vafan !!! de va ju de du skulle göra iår... men de är lugnt du är förlåten..
men nästa år då jävlar.. du bor med oss i bussen och dricker våran spolarvätska
peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?
Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)
hahah Peppe !! kolla bilderna klart man kan
peppe wrote:0 balanserades tryckplattan helt själv?
Karel: Ja man kan ju inte stå i depån och ragga brudar =)
antog det då jag inte hittade några markeringar först och det var 120grader mellan varje pinne för att fästa tryckplattan =)
Men kikade lite nogrannare för nån dag sen på alla grejer och då är det uppmärkt med svänghjulet så då var det nog inte tryckplattan som felade så mycket =)
AndreasT wrote:Vad har jag nu tipsat om som jag inte minns
ooops.. det var bmw_fredde som tipsade om det i en säljes tråd =) Ni bygger för coola bilar båda två så jag råkade visst förväxla er lite.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
innan dagen smycket spännande aktiviteter tar fart, saker som jag inte alls gjort tidigare iår... så tänkte jag dra till med gårdagens work..
ute i storstan hallsta fräser karel dit lite "loctite" på oljepumpsdrevet... Om den här jävla helvets oljepumpen ger vika också då ska jag lära mig tiga på den.. igenom den...
sen tog han fram nån pinnsvets och meckade flänsen till min nya waste..
yep yep =)
punktad oljepumpsfastsättning
sen fixade han en liten RF plåt och drog igen återlineingen för wastegaten blir öppen waste fast rakt ner i backen, brukar fräsa lagom mysigt då..
blev mycket svetsa, allt på en gång =)
jag passade på att låna lite deluxe utrustning när vi ändå var på ett välsorterat verkstadsgolv..
så mitt grenrör som tidigare inte haft världens finaste skruva dit turbo lösningar... m10 på ena sidan med avslipade muttrar för att få plats, och m8or på andra sidan.. *hehe
helicoil
tillbaks i hooden, oljepump dit och tråg snart på
pizza gjorde ett tappert försök för att få bort siliconen jag inte snålat på=)
allt här gick mycket smidigare än förra gången dock =)
kallade även in lite experthjälp ifrån coop bygg
ute i storstan hallsta fräser karel dit lite "loctite" på oljepumpsdrevet... Om den här jävla helvets oljepumpen ger vika också då ska jag lära mig tiga på den.. igenom den...
sen tog han fram nån pinnsvets och meckade flänsen till min nya waste..
yep yep =)
punktad oljepumpsfastsättning
sen fixade han en liten RF plåt och drog igen återlineingen för wastegaten blir öppen waste fast rakt ner i backen, brukar fräsa lagom mysigt då..
blev mycket svetsa, allt på en gång =)
jag passade på att låna lite deluxe utrustning när vi ändå var på ett välsorterat verkstadsgolv..
så mitt grenrör som tidigare inte haft världens finaste skruva dit turbo lösningar... m10 på ena sidan med avslipade muttrar för att få plats, och m8or på andra sidan.. *hehe
helicoil
tillbaks i hooden, oljepump dit och tråg snart på
pizza gjorde ett tappert försök för att få bort siliconen jag inte snålat på=)
allt här gick mycket smidigare än förra gången dock =)
kallade även in lite experthjälp ifrån coop bygg
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
bmw_fredde wrote:Du skulle ha svetsat fast muttern i drevet också! om du har otur så går splinsen sönder å drevet snurrar...
Been there done that!
Vet inte än idag hur det igentligen gick till, men tror det har att göra med en 2a växel istället för 4e.
http://junk.535twinturbo.com/DSC00764.JPG
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
Helvete, att du våga börja ratta i så högfart
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II