Christians E30 To be S62B49 *långtidsprojekt*
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
att sådana gamlingar orkar klaga hela tiden. hahaha dra mera burningar så det finns mera att klaga på för dom haha
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- Christian.N
- Christian.N
Olof.B wrote:Effekt - ??? hästar och en hund
Nja vettifan om man kan kalla det hästar än så länge Snarare små ponnysar hehe.
Kanske är runt 185hk kanske??
Lättat svänghjul, öppet filter och avgas 2½" är vad jag vet som är gjort med den.. Och ang. hunden så kan det vara mysigt att ha sällskap i garaget i vått som torrt
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
JErngren wrote:Hur går det med motor byggandet?
Nja jag ligger lågt så länge på den frågan.. Ska iväg och jobba utomlands om nån vecka så jag har ändrat mig lite gällande motorn.. Ska köpa en E39 540 och flytta över motor och drivlina mm mm mm..
Blir rörram i fram, fram och bakvagn från E39an med sviktstålsaxlar och Sveakardan mm mm ska bli ett genomgående projekt.. Ska hitta garage bara...
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
Fick hem mina nya stötdämpare och fjädrar i fredags. Köpte dom av Bullen här på Pure. Jädrans trevlig kille det där
Var ju tvungen att bege mig till garaget igår och pula dit dom i det sköna svenska vädret som var igår (tokregn).. Men nu sitter dom på plats och bilen fick sig en redig tur igår inne i Bålsta
Var ju tvungen att bege mig till garaget igår och pula dit dom i det sköna svenska vädret som var igår (tokregn).. Men nu sitter dom på plats och bilen fick sig en redig tur igår inne i Bålsta
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
JErngren wrote:Det där kitet kan du skicka hem till mig! hihi
Hur mycket kan du sänka med det kitet?
V8 maskin i E30, det är status..
Haha you wish
Jag vet faktiskt inte hur mycket det sänker.. Har så små däck på i bak för dom räcker ändå bara en kväll så Men det sitter nog perfekt med 17"..
Stumt och fint blev det iaf! Riktigt mer kontroll av bilen fick man och tattarkasten verkar bortblåsta Helnöjd är jag!
Ja 4.4liters 8a i E30 låter som musik i mina öron alltså... Längtar nå grymt tills man får sätta igång
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
JErngren wrote:Du har ingen bild på hur det ser ut?
Letar runt mycket på hur andras bilar ser ut och vad dom har för sats. Bilen ska bara stum och låg!
Jag ska ut till garaget ikväll så jag tar en bild på bilen så får du se hur lågt det blev.. Stum det tycker jag att den är, helt perfekt
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
Riktig tur dag idag alltså.. Var på Max efter jobbet och tog driven.. Fick inte alls det jag ville, märkte det när jag var hemma.. Åkte iväg till garaget för att köra bilen till mitt nya garage på väg dit så märker jag att plånboken är hemma..
Aja, kolla färddatorn och ja, jag klarar mig och beger mig till garaget. Väl framme så märkte jag att bilnyckeln till BMWen var hemma.. Skit också.. Åker hem och hämtar nyckeln, tankar andra bilen och beger mig till garaget igen, fixar allt och packar firma bilen.. Sätter mig i BMWen på väg hemåt och nya garaget..
Nåt fel på bilen.. den tokdrar åt vänster.. AJA jag orkar inte utan fortsätter hemåt bara, är ju bara 1.1mil ungefär..
Sagt och gjort, jag och tjejen (hon tar firmabilen med alla grejer i skåpet) vi beger oss hemåt, hamnar bakom en buss på en liten väg, bara ligga bakom och se glad ut.. Efter en stund så får jag en öppning och blåser om bussen men kom och tänka på tjejen i firmabilen.. 74 friska hästar så jag stannar av på en bussficka och låter bussen åka förbi och tjejen så jag lägger mig bakom henne istället så vi kommer fram samtidigt..
Kommer precis utanför Bålsta och åker över motorvägen på väg in och hemåt.. Tittar i backspegeln och ser en MC-snut.. FAN tänker jag.. Hade jag fortsatt så hade jag inte haft han bakom mig.. men men snäll som man är så väntar man in tjejen..
Obesiktat, Oförsäkrat mm mm, vissa lampor funkar inte mm mm, bur som inte får sitta i och sånt... Japp där kom det, blåljuset blinkar och jag svänger av.. Slutar med 1450kr..
Avställt och obesiktat fordon och handbroms ur funktion.. Han tittade över allt, under huven mm mm..
Kommer hem och då får jag reda på att bilen jag skulle köpt när jag kommer tillbaka från Jobbet i Dubai och ca 2 månader åker ut på annons nästa vecka haha..
Kunde ju blivit värre men det kunde ju samtidigt blivit bättre också haha
Vilken dag alltså...
Aja, kolla färddatorn och ja, jag klarar mig och beger mig till garaget. Väl framme så märkte jag att bilnyckeln till BMWen var hemma.. Skit också.. Åker hem och hämtar nyckeln, tankar andra bilen och beger mig till garaget igen, fixar allt och packar firma bilen.. Sätter mig i BMWen på väg hemåt och nya garaget..
Nåt fel på bilen.. den tokdrar åt vänster.. AJA jag orkar inte utan fortsätter hemåt bara, är ju bara 1.1mil ungefär..
Sagt och gjort, jag och tjejen (hon tar firmabilen med alla grejer i skåpet) vi beger oss hemåt, hamnar bakom en buss på en liten väg, bara ligga bakom och se glad ut.. Efter en stund så får jag en öppning och blåser om bussen men kom och tänka på tjejen i firmabilen.. 74 friska hästar så jag stannar av på en bussficka och låter bussen åka förbi och tjejen så jag lägger mig bakom henne istället så vi kommer fram samtidigt..
Kommer precis utanför Bålsta och åker över motorvägen på väg in och hemåt.. Tittar i backspegeln och ser en MC-snut.. FAN tänker jag.. Hade jag fortsatt så hade jag inte haft han bakom mig.. men men snäll som man är så väntar man in tjejen..
Obesiktat, Oförsäkrat mm mm, vissa lampor funkar inte mm mm, bur som inte får sitta i och sånt... Japp där kom det, blåljuset blinkar och jag svänger av.. Slutar med 1450kr..
Avställt och obesiktat fordon och handbroms ur funktion.. Han tittade över allt, under huven mm mm..
Kommer hem och då får jag reda på att bilen jag skulle köpt när jag kommer tillbaka från Jobbet i Dubai och ca 2 månader åker ut på annons nästa vecka haha..
Kunde ju blivit värre men det kunde ju samtidigt blivit bättre också haha
Vilken dag alltså...
Enköping, 073-3104393
- Christian.N
Vart riktigt bra det där
Synd det där med polisen. Men en sak undrade jag över, var han en Bilinspektör? Polisen ska kunna identifiera sig ifall man frågar, och visar det sig att han/hon inte är Bilinspektör så får dom inte kolla över bilen, dom saknar den rättigheten. Vart fundersam där då du skrev att han tittade under huven.
Synd det där med polisen. Men en sak undrade jag över, var han en Bilinspektör? Polisen ska kunna identifiera sig ifall man frågar, och visar det sig att han/hon inte är Bilinspektör så får dom inte kolla över bilen, dom saknar den rättigheten. Vart fundersam där då du skrev att han tittade under huven.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
- Christian.N
Okej det visste jag faktiskt inte om? Kanske han inte var.. Men det är försent nu iaf men det kan vara jävligt bra att veta i framtiden då jag säkert kommer bli stoppad flera gånger
ja jag tycker det blev bra Funderar på att sänka den lite till i bak men byter jag till 16"-17" nångång så kommer det sitta mycket bättre så jag är nöjd nu
Hur går det med din bil då? Den var igång nu va med laddtryck?
Sthlm/arlanda stad på fredag? Jag ska dit iaf.. Fernis KANSKE också kommer med överladdad 525
ja jag tycker det blev bra Funderar på att sänka den lite till i bak men byter jag till 16"-17" nångång så kommer det sitta mycket bättre så jag är nöjd nu
Hur går det med din bil då? Den var igång nu va med laddtryck?
Sthlm/arlanda stad på fredag? Jag ska dit iaf.. Fernis KANSKE också kommer med överladdad 525
Enköping, 073-3104393
Jo min lilla motor är överladdad nu. behöver större spridare, men har tjoat på en progressiv BTR. Kan endast ladda grundtryck just nu. Vid senaste Cupen så kunde jag ha dragit ifrån en M20 Turbo om jag hade fått i 2dra växeln. Om vädret blir bra på fredag så ska man till Kolmårdens Zoo med fästmös bror och brors son och lite andra personer med barn, tyvärr. Men annars så. Lite Retard Question, vad händer på fredag på arlanda?
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
- Christian.N
Okej, jo finns andra aktiviteter i livet än bara bilar men nu har tjejen åkt hem till Jokkmokk och hälsar på familjen så då får man passa på och leka av sig
Ang. fredag:
Hej!
Dax för träff med rolig avslutning...
Var: Arlandastad (Den övre parkeringen).
När: Fredag 8/8 - 2008.
Tid: 22.00 - 23.00.
Regler: SUNT FÖRNUFT , Ingen alkohol,inga buskörningar,och LYSSNA på oss i CREWET!
Om inte publik osv sköter sig,så avbryter vi aktiviterna. Så sabba inte för er själva och framför allt,sabba inte för förarna!!!
På träffen kommer det finnas Chans att skriva upp sig på en SMS - lista , detta är GRATIS. Grå Volvo V70,prydd med nLr-dekaler,där finns papper,penna och en låda att lämna sin lapp i.
nLr - No Limit Racing är resultat av en grupp människor som har arrat race tidigare dock under andra namn som tex Team Roslagen Racing och Bambi Racing.
Detta är ett helt öppet arrangemang , Med FRIÅKNING , därför vill vi ha mkt publik och mkt folk som kör.
Spelar ingen roll om du har 50hk eller om du har 1000hk,racing handlar om att ha kul och att prova på... Vart eftersom så kommer vi av förklarliga skäl att inte köra öppet varje gång vi arrar,utan SMS - listan kommer att gälla. kommer bli allt från lite bilorientering till stege osv..
Arrangemanget kommer att filmas och dokumenteras av MK Productions,finns det andra filmare/fotografer,så får ni gärna PM:a mig....
Ang. fredag:
Hej!
Dax för träff med rolig avslutning...
Var: Arlandastad (Den övre parkeringen).
När: Fredag 8/8 - 2008.
Tid: 22.00 - 23.00.
Regler: SUNT FÖRNUFT , Ingen alkohol,inga buskörningar,och LYSSNA på oss i CREWET!
Om inte publik osv sköter sig,så avbryter vi aktiviterna. Så sabba inte för er själva och framför allt,sabba inte för förarna!!!
På träffen kommer det finnas Chans att skriva upp sig på en SMS - lista , detta är GRATIS. Grå Volvo V70,prydd med nLr-dekaler,där finns papper,penna och en låda att lämna sin lapp i.
nLr - No Limit Racing är resultat av en grupp människor som har arrat race tidigare dock under andra namn som tex Team Roslagen Racing och Bambi Racing.
Detta är ett helt öppet arrangemang , Med FRIÅKNING , därför vill vi ha mkt publik och mkt folk som kör.
Spelar ingen roll om du har 50hk eller om du har 1000hk,racing handlar om att ha kul och att prova på... Vart eftersom så kommer vi av förklarliga skäl att inte köra öppet varje gång vi arrar,utan SMS - listan kommer att gälla. kommer bli allt från lite bilorientering till stege osv..
Arrangemanget kommer att filmas och dokumenteras av MK Productions,finns det andra filmare/fotografer,så får ni gärna PM:a mig....
Enköping, 073-3104393