stroka M20b25

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Aspegren
Posts: 8
Joined: 26 Jun 2008, 18:34
Location: Östersund
Contact:

stroka M20b25

Post by Aspegren »

Har fått 2st olika svar på hur man ska göra om man ska stroka min M20b25... Och Nej, de är inte med en Diesel-vev, för de vet jag redan hur man ska göra. En sån vev är för dyr + att jag redan har en M20b23vev. Alltså, jag har en vev från en 323a, och de första förslaget var att:

* Ta en 323 vev
* Ta stakar från en 320 (M20b20)
* Ta M20b25ans block, kolvar.

Men de andra var att:

* Ta 323 veven
* Ta 323 stakar
* Och sedan ta andra kolvar, för 2,5 kolvarna skulle tydligen inte gå att svarva ner nog mycke.... De andra kolvarna som man skulle ha var tydligen nå Peugeot kolvar, typ från en 205 eller nått...

Vet någon hur jag ska göra? Vänlig mot svar, bra svar som leder till en bra strokning = en bra motor :wink: :D
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Det är 1.8mm mer slag på 323 veven. Känns inte lönt om jag ska vara ärlig?
User avatar
tobbee28
Posts: 372
Joined: 17 Sep 2006, 08:51
Location: E-tuna

Post by tobbee28 »

320 stakar och 323 stakar är lika långa
325:ans är 5mm längre
Aspegren
Posts: 8
Joined: 26 Jun 2008, 18:34
Location: Östersund
Contact:

Post by Aspegren »

Okeey. Tackar. nja jag tog å köpte en 87as e30 men annan kam och chippad ist:)
Post Reply