vart hittar jag chassiesats/coilovers (e30)
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
vart hittar jag chassiesats/coilovers (e30)
jag vill ha justerbart chassie till e30, coilovers fram och höjdjustering även bak. vart hittar jag det? jag vill slippa att bygga själv.
blir nog svårt o köpa bara fram av en leverantör som har de kraven du har (höjd o hårdhet) man har ju egentligen inte så stor nytta av o kunna ställa hårdheten(på 9 av 10 märken kan man bara ställa kompresion ändå) för ju hårdare det blir på gatan desto lustigare kommer bilen bete sig pga våra skit vägar
köp ett kit från millway (lätt o få ihop) o dra ihop själv o du verkar ju kunna meka så det e nog ingen match för dig! o billigt med
köp ett kit från millway (lätt o få ihop) o dra ihop själv o du verkar ju kunna meka så det e nog ingen match för dig! o billigt med
bmw 530d -10
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
tack för tipsen.
har kikat på millway och det är helt klart intressant och prisvärt. någon här som har byggt det själv och har något att tillägga? vilken dämparlängd kan jag åka med?
ska givetvis kontakta millway oxå för han lär ju veta =)
anledningen till att jag vill ha det hårt är för att jag har en förmåga att fläka sönder skärmkanterna fram. har man farligt liten frigång och råka köra i en sättning med fullt rattutslag så viker man ut skärmen och det är tråkigt. ska man drifta lite så är det önskvärt att ha det hårt. diskussionen har varit uppe innan och att bara skriva hårt som jag gjorde då blev ett stort missförstånd då vissa menar att hårt är som en normal sänksats och andra menar att hårt är ofjädrat/stummonterat så missförståndet var ett faktum ganska fort och pajkastningen var igång.
jag vill ha det som en banbil som inte rollar så förbaskat. krängare osv ska oxå handlas. jaga tiondelar på bana är inte prio ett. ett väldigt lågt stuk är högre prioriterat.
nog om det. tacksam för fler tips om millway eller liknande. lätt begagnat är av intresse om någon skulle ha det för att minimera jobb och spara en peng.
har kikat på millway och det är helt klart intressant och prisvärt. någon här som har byggt det själv och har något att tillägga? vilken dämparlängd kan jag åka med?
ska givetvis kontakta millway oxå för han lär ju veta =)
anledningen till att jag vill ha det hårt är för att jag har en förmåga att fläka sönder skärmkanterna fram. har man farligt liten frigång och råka köra i en sättning med fullt rattutslag så viker man ut skärmen och det är tråkigt. ska man drifta lite så är det önskvärt att ha det hårt. diskussionen har varit uppe innan och att bara skriva hårt som jag gjorde då blev ett stort missförstånd då vissa menar att hårt är som en normal sänksats och andra menar att hårt är ofjädrat/stummonterat så missförståndet var ett faktum ganska fort och pajkastningen var igång.
jag vill ha det som en banbil som inte rollar så förbaskat. krängare osv ska oxå handlas. jaga tiondelar på bana är inte prio ett. ett väldigt lågt stuk är högre prioriterat.
nog om det. tacksam för fler tips om millway eller liknande. lätt begagnat är av intresse om någon skulle ha det för att minimera jobb och spara en peng.
Rejsa.nu om du inte redan kikat där
Finns massa tips och bilder.
Mvh Mathias
Finns massa tips och bilder.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ja åkte med millway kit o bilstein clubsport dämpare o det fläkte ja inga skärmkanter med .....den var HÅRD men ja körde med 140nm fjädrar fram o 180 bak lite hårt för gata men det e lätt o få ihop millways grejer mkt fin passform o du kan köra med vilka däpar längder du vill man har ju oftast hjälpfjäder med
bmw 530d -10
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
BMW 320 -89
pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
- SebastianV
- Posts: 328
- Joined: 09 Jul 2007, 19:57
- Location: Piteå
jag köpte mina coils från streetperformance, d2 coils justerbara i höjd och hårdhet, kanske svårt att köpa bara fram.. men min bil är rätt så jätte låg och jag har inga som helst problem med att det tar i skärmarna,,,
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
------------------------------------
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
Inga problem, förutom att jag ska ha 300 om jag ska sälja min, så 150 imellan så kan vi byta
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Amplify wrote:Någon som kom fram till något vettigt som är bolton och passar ypperligt om ens största behov är att kunda sänka/höja när man vill?
Undrar detsamma. Man lär väl få hårdheten på köpet.
Men tänkte mest hur man vet hur låg bilen kan bli, då det oftast inte står hur låg från orginal den kan bli, som det gör på vanliga sänkningssatser.
Som 60/60 etc etc.
Mvh