Sådärja, då är man hemkommen efter en riktig skithelg på action meet.
Lyckades iaf åka personbästa med 11,28 202km/h på en av fredagens 2 repor. Detta med en 60 fotstid på 1,81.
Idag blev det ytterligare en misslyckad repa då jag missade växlingen till 2:an.
Sen blev det regn och elände så vi packade ihop och satte oss i bilen på väg hem.
Efter att ha kommit knappt 10 mil så tänds oljetryckslampan och mätaren visar att det är taskigt tryck. Detta vid lugn lunk i ca 120blås.
Bara stänga av omedelbums.
Efter att först ha blivit bogserad 13 mil till färjan ut till ekerö så vill södertäljefolket åka till södertälje.
Bestämmer med en polare som ska möta upp på andra sidan färjan.
Kommer iland utan att polaren står där.
Det visar sig då att en annan bekant precis innan har lagt sin bil på taket precis i närheten så min chaufför fastnade där...
Iaf så har jag nu precis rivit ner tråget och oljepumpen och kan konstatera att drevet till pumpen inta satt helt 100 så drevet har glappat upp på splinsen och iom detta så har pumpan stått still medans drevet har snurrat
Hittade även massa stålbitar i tråget. Efter mycket klurande kom jag farm till att det är bitar från oljepumpskedjan som har lossnat.
Är det någon som vet om det finns någon oljepumpskedja som har kedjelås så man slipper ta bort bröstkåpan och kamkedjan bara för att byta oljepumpskedjan?