M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
tobbe tlrecond wrote:Fan vad kul att det funkar för dig nu.
Ja det är jäkligt skönt när prylarna funkar. Börjar bli dags att laga stereon så att man slipper sjunga själv när man är ute och åker långturer
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
kristov wrote:M3JONAS wrote:Kör med pyramidringar och urstansad originalpackning.
Okaj, såg det inte i speccen på första siden
Hur skulle mls eller o-ring funka på S14?
Det beror säkerligen på hur mycket effekt man siktar på. Jag hade mls tillsammans med arp bultar då jag åkte kompressor och när jag fick dit arp bultar istället för racewarebultar så verkade det funka.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Ikväll byttes bromsskivorna fram då de gamla fått elaka rostangrepp efter en misslyckad elektrolysbehandling. De pulserade och var konstiga, trodde det skulle gå bort när man körde med prylarna men icke.
Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.
Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!
Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.
Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Ikväll byttes bromsskivorna fram då de gamla fått elaka rostangrepp efter en misslyckad elektrolysbehandling. De pulserade och var konstiga, trodde det skulle gå bort när man körde med prylarna men icke.
Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.
Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!
Hade glömt bort att jag hade en spacer bakom skivan så jag var tvungen att svarva upp mitthålet i skivan för att få dit den.
Nu sitter dock skivorna på plats och r-däcken är lastade i bilen. om några timmar bär det av till Gatebil på Mantorp. Ska bli riktigt kul att få svänga lite!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Sådärja, då har jag testat att svänga med bilen också. Funkade rätt fint faktiskt men lite mer ork på det lägre mellanregistret skull sitta fint. Steget mellan 2:an och 3:an kändes rätt stort nu.
Lyckades köra 11 mil på banan utan något haveri förutom att servoremmen vända sig ut och in.
Sen på vägen hem så hoppade servoremmen av och sen har jag lyckats blåsa packningen mellan grenrör och turbo
Det ska inte vara för enkelt
Lyckades köra 11 mil på banan utan något haveri förutom att servoremmen vända sig ut och in.
Sen på vägen hem så hoppade servoremmen av och sen har jag lyckats blåsa packningen mellan grenrör och turbo
Det ska inte vara för enkelt
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
M3JONAS wrote:Sådärja, då har jag testat att svänga med bilen också. Funkade rätt fint faktiskt men lite mer ork på det lägre mellanregistret skull sitta fint. Steget mellan 2:an och 3:an kändes rätt stort nu.
Lyckades köra 11 mil på banan utan något haveri förutom att servoremmen vända sig ut och in.
Sen på vägen hem så hoppade servoremmen av och sen har jag lyckats blåsa packningen mellan grenrör och turbo
Det ska inte vara för enkelt
känns ju som små bagateller om man jämför med tidigare år, jag menar du han ju nästan köra längre på bana än vad du körde gata förra året...känns nästan så iaf
Ja så allvarligt känns det inte. Nu är iaf grenrör och turbo nerplockat. Halva packningen saknades och 2 av 4 muttrar hade lossnat, och värmen och trycket från avgaserna hade troligtvis blåst sönder värmeskyddet runt turbon. Inte så illa att den inte går att använda men lite trasig blev den.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
ScratcH wrote:Härligt att du motat bort Murphy den här sommarn, lite skavanker får man väl leva med.
Hur många ribbor var det på remmen till kompressorn
/Jonas
Ja det känns riktigt bra!
Remmen var 8 ribbad.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Per Eriksson wrote:Vad använder för oljekylare?
En för liten rackare
Ska uppdatera och sätta dit en större. Har för mig att det är en 8 raders nu men på mantorp så blev oljan lite väl varm efter några varv.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Vi har precis lagt upp några olika storlekar av Mesa-cool.
Kommer snart Earl's oljekylare också, men jag har inte bestämt vilka storlekar vi ska köra med.
Kommer snart Earl's oljekylare också, men jag har inte bestämt vilka storlekar vi ska köra med.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090