F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jaha, då har västeråstrenden dragit mig i backen också..
Bytte och dragit trigger med superzigenarlocktite med nya 12.9 bultar..
Men motorn går ojämnt endå, tar kompprov, spridar check, tändingscheck..
Allt lirar.. så då är det bara att tvinga igång bilen och hålla motorn igång... PUMPAR UT VEVHUSOLJERÖK.. Kul, nån mer än mig som siktar på trasig kolv...
Att loctita triggerhjulet slår mig nu på käften som läxa... Men men, lagerna kanske har fått sig lite efter att jag tappade oljetrycket också så man får chansen att snygga till allt igen, kändes ju inte så super att ha tappat oljetrycket... Vi får se vart kalaset slutar.. 20 - 30 kanske för att göra det hela seriöst...
Ibland ler inte solen åt mig, så det kommer garanterat regna i väseterås runt halv 7 imorn bitti, för då ska mr körkortslös cykla till jobbet...
Btw, om peter ser detta (som sponsrat med bla motorblock) det kan komma till JÄVLA fin användning nu ifall jag fått repiga lopp, det är förövrigt redan isärpajsat och klart.. Men vi diskuterade lite andra grejer också =) Ring mig, jag söp bort ditt nummer..
Bytte och dragit trigger med superzigenarlocktite med nya 12.9 bultar..
Men motorn går ojämnt endå, tar kompprov, spridar check, tändingscheck..
Allt lirar.. så då är det bara att tvinga igång bilen och hålla motorn igång... PUMPAR UT VEVHUSOLJERÖK.. Kul, nån mer än mig som siktar på trasig kolv...
Att loctita triggerhjulet slår mig nu på käften som läxa... Men men, lagerna kanske har fått sig lite efter att jag tappade oljetrycket också så man får chansen att snygga till allt igen, kändes ju inte så super att ha tappat oljetrycket... Vi får se vart kalaset slutar.. 20 - 30 kanske för att göra det hela seriöst...
Ibland ler inte solen åt mig, så det kommer garanterat regna i väseterås runt halv 7 imorn bitti, för då ska mr körkortslös cykla till jobbet...
Btw, om peter ser detta (som sponsrat med bla motorblock) det kan komma till JÄVLA fin användning nu ifall jag fått repiga lopp, det är förövrigt redan isärpajsat och klart.. Men vi diskuterade lite andra grejer också =) Ring mig, jag söp bort ditt nummer..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Du verkar ha mitt flyt. Lider med dig.
Som jag sa förra veckan när allt var trasigt och orken slut: Trägen vinner
Det verkar stämma för nu har jag ordning på alla mina små projekt. Kör hårt....
Som jag sa förra veckan när allt var trasigt och orken slut: Trägen vinner
Det verkar stämma för nu har jag ordning på alla mina små projekt. Kör hårt....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Du verkar ha mitt flyt. Lider med dig.
Som jag sa förra veckan när allt var trasigt och orken slut: Trägen vinner
Det verkar stämma för nu har jag ordning på alla mina små projekt. Kör hårt....
tuffa tider silar fram krigarna
Vårat garage går ut i månadskiftet så det här raset kudne inte kommit olägligare, men men, morsan och farsans minigarage har jag smörat in mig i sen tidiagre som uppställningsplats, och vad vet dom om saken när dom är på husbilssemester olja går ju att sanera !
De e ba lasta!
Har du en uppsättning kolvar som ligger och dammar kan du skicka dom till mig och fakturera: Karel Silha Bävernjuren 311 722 43 Västerås
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fy satan, jag vet också hur du känner. Hade precis samma känsla i maggropen när det började knacka från motorn när jag stod i bromsbänken. Efter att ha rivit hela motorn och växellådan utan att hitta ett enda fel var man också ganska trött när det visade sig att enda problemet jag haft var en trasig servopump som förde sjukt mycket oväsen. Hoppas på samma tur i oturen för dig!
r.ivars wrote:Bäckis wrote:Du verkar ha mitt flyt. Lider med dig.
Som jag sa förra veckan när allt var trasigt och orken slut: Trägen vinner
Det verkar stämma för nu har jag ordning på alla mina små projekt. Kör hårt....
tuffa tider silar fram krigarna
Vårat garage går ut i månadskiftet så det här raset kudne inte kommit olägligare, men men, morsan och farsans minigarage har jag smörat in mig i sen tidiagre som uppställningsplats, och vad vet dom om saken när dom är på husbilssemester olja går ju att sanera !
De e ba lasta!
Har du en uppsättning kolvar som ligger och dammar kan du skicka dom till mig och fakturera: Karel Silha Bävernjuren 311 722 43 Västerås
hahaha ska fakturan hit så lär du skaffa knä skydd.. blir mycket suga då !!
så där då!!! nu kan vi börja leka på riktigt !!!
MÅSTE TA O TACKA ERIKK HÄR PÅ FORUMET !! GULD KILLE
Ska ni ha hjälp med ms så ta kontakt med han grymt bra !
TAck som fan !
här kommer första provrepan.. märks att de finns klös i tändspolarna.. låg 9 i afr och tändå så tänder den
tok FETT alltså
spara som:
http://karel.whost.se/blandat/bmwturbo/ ... ning-1.AVI
Vm nästa
Tack som fan john för bilderna !!
MÅSTE TA O TACKA ERIKK HÄR PÅ FORUMET !! GULD KILLE
Ska ni ha hjälp med ms så ta kontakt med han grymt bra !
TAck som fan !
här kommer första provrepan.. märks att de finns klös i tändspolarna.. låg 9 i afr och tändå så tänder den
tok FETT alltså
spara som:
http://karel.whost.se/blandat/bmwturbo/ ... ning-1.AVI
Vm nästa
Tack som fan john för bilderna !!
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
nya grejer införskaffade idag =)
HX55 med 19 avgashus 65in typ 70 ut, så snäppet större än 42an men mindre avgashus..
60MM "hks kopia" wastegate
Så med en klenfjäder i wastegaten så borde jag kunna köra typ 0.4 i ladd och kunna lira bankörning också =) Tänkte även höra med matte om vi kan boka in ett nytt grenrör i framtiden, är inte nöjd med turboplaceringen och utrymmet den tar nu..
Men jag kör slut på den här turbosetupen först, tror inte vm är så sugna på att mappa om kärran det första man gör =) Tror det går att plocka de första målen med bilen rätt enkelt som den är nu eller rättare sagt, är nog inte moset som kommer ge mig problem... Vi får se hur resten av bilen fungerar och hur det behöver modifieras.. kopplingen är ett problem jag vet om men det är nog bara att förlänga slavcyllen om inte pedalställs justeringen jag avslutade med fungerar..
Men först, ner med tråget igen och kika varför oljetrycket är borta igen.. apkonstigt det här... Men vevhusröken kan berott på att en kam stått lite fel.. De här jävla loctiteandet gör mig tokig, måste man loctita tamejfan allt på en beemer? Och vad är det för material i drevet och på pinnen, eller har en kedja gått av.. nånting har pajsat till det igen..
Har kört dessa grejer
Komptest
Leakdowntest
Sebbe kikat med "kamera" i cylinderloppen
ALLT visar kanon!
Ska försöka mig på att bli lite bättre på bilder igen imorgon!
Jag och karel är anmälda till nats iallafall, så vi får se hur långt det bär, men en sak är säker, jag ska kunna köra en repa på gatan med beemern innan jag åker ut på strippen igen.. Inte värt ståhejet!
HX55 med 19 avgashus 65in typ 70 ut, så snäppet större än 42an men mindre avgashus..
60MM "hks kopia" wastegate
Så med en klenfjäder i wastegaten så borde jag kunna köra typ 0.4 i ladd och kunna lira bankörning också =) Tänkte även höra med matte om vi kan boka in ett nytt grenrör i framtiden, är inte nöjd med turboplaceringen och utrymmet den tar nu..
Men jag kör slut på den här turbosetupen först, tror inte vm är så sugna på att mappa om kärran det första man gör =) Tror det går att plocka de första målen med bilen rätt enkelt som den är nu eller rättare sagt, är nog inte moset som kommer ge mig problem... Vi får se hur resten av bilen fungerar och hur det behöver modifieras.. kopplingen är ett problem jag vet om men det är nog bara att förlänga slavcyllen om inte pedalställs justeringen jag avslutade med fungerar..
Men först, ner med tråget igen och kika varför oljetrycket är borta igen.. apkonstigt det här... Men vevhusröken kan berott på att en kam stått lite fel.. De här jävla loctiteandet gör mig tokig, måste man loctita tamejfan allt på en beemer? Och vad är det för material i drevet och på pinnen, eller har en kedja gått av.. nånting har pajsat till det igen..
Har kört dessa grejer
Komptest
Leakdowntest
Sebbe kikat med "kamera" i cylinderloppen
ALLT visar kanon!
Ska försöka mig på att bli lite bättre på bilder igen imorgon!
Jag och karel är anmälda till nats iallafall, så vi får se hur långt det bär, men en sak är säker, jag ska kunna köra en repa på gatan med beemern innan jag åker ut på strippen igen.. Inte värt ståhejet!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
hemsk dag...
någon form av kolvhaveri i 6ans cylinder imorn vet vi 4 sure... men aluminium i tråget känndes så där... och på väggarna i lopp 6...
jaja.. dagens update..
Jacke lämnar av en motorlyft för att hålla i motorn när vi river treåget...
bilens nya trånga hem..
ser ju nytt och fräsht ut iallafall
nya rimsen, fakturan kommer snart, och böterna på 4000 för min fortkörning tänkte jag plöja in nu också..
käre sparcostol, i will soon be back!
nya MÖRDARN, troligtvis skickas den på i samma veva nu.. lika bra att göra något BÄTTRE av det hela.. isället för att bara laga... kanske fima 800 hästars gränsen när man endå håller på? =) ska rådfråga lite med VM.
klär sig fint på bilen =)
dom här bak, sen kör man e36 et rakt av =)
ner med framvagn
karel -jag drog det där fackign hårt!
nästa gång kör vi loctite =)
efter det här var festen över, aluspån i tråget och säkert i hela motorjäveln...
urplockning av motor påbörjad, bayrish hämtade tom motorstativet, men det blir imorn som sagt...
hard times, my dear friends.
men vem har bett mig ge upp
någon form av kolvhaveri i 6ans cylinder imorn vet vi 4 sure... men aluminium i tråget känndes så där... och på väggarna i lopp 6...
jaja.. dagens update..
Jacke lämnar av en motorlyft för att hålla i motorn när vi river treåget...
bilens nya trånga hem..
ser ju nytt och fräsht ut iallafall
nya rimsen, fakturan kommer snart, och böterna på 4000 för min fortkörning tänkte jag plöja in nu också..
käre sparcostol, i will soon be back!
nya MÖRDARN, troligtvis skickas den på i samma veva nu.. lika bra att göra något BÄTTRE av det hela.. isället för att bara laga... kanske fima 800 hästars gränsen när man endå håller på? =) ska rådfråga lite med VM.
klär sig fint på bilen =)
dom här bak, sen kör man e36 et rakt av =)
ner med framvagn
karel -jag drog det där fackign hårt!
nästa gång kör vi loctite =)
efter det här var festen över, aluspån i tråget och säkert i hela motorjäveln...
urplockning av motor påbörjad, bayrish hämtade tom motorstativet, men det blir imorn som sagt...
hard times, my dear friends.
men vem har bett mig ge upp
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Såhär läcker kan din hx55a bli
Hoppas det inte är totalhaveri, att något går att köra vidare på.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Karel021 wrote:tack gubbar !!
kul o höra
på onsdag är de vm.. så effekt gissningen är igång..
skriv va ni tror
700 i maskin är väl målet iaf
hur gick mappningen??
vart det nå ORRA??
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari