LMM vid turbokonvertering

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
M3-emil

LMM vid turbokonvertering

Post by M3-emil »

Hej!

Hur gör ni som har turbokonverterat m50b25 med lmm?

Jag ska i första hand inte köra med nåt sprut tänkte jag. Stora m5 spridarna, större soppapump.

Måste jag ha lmm? i så fall, ska jag skarva sladden till lmm så den räcker till andra sidan av motorn(på turbon?)

Mvh Emil :)
RoDe

Re: LMM vid turbokonvertering

Post by RoDe »

M3-emil wrote:Hej!

Hur gör ni som har turbokonverterat m50b25 med lmm?

Jag ska i första hand inte köra med nåt sprut tänkte jag. Stora m5 spridarna, större soppapump.

Måste jag ha lmm? i så fall, ska jag skarva sladden till lmm så den räcker till andra sidan av motorn(på turbon?)

tror inte det kommer gå bra utan sprut :roll:
The Lower Class
Snekast

Post by Snekast »

Funkar väll halvdant med LMMen kvar. Är du ivrig oc vill ha den kvar är det ju bara att skarva på. är den justerbar så är det ju bara ocgh öppna upp den och justera tills bilen går så bra som möjligt.

mvh!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
M3-emil

Post by M3-emil »

Tackar för tips!

Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?

M3-emil

Post by M3-emil »

Tackar för tips!

Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?

M3-emil

Post by M3-emil »

Tackar för tips!

M3-emil

Post by M3-emil »

Tackar för tips!

M3-emil

Post by M3-emil »

Tackar för tips!

Snekast

Post by Snekast »

Tjaaaa, ifall du sätter den på trycksidan så trycker du ju komprimerad luft igenom den. Brukar funka ett tag men går gärna sönder hehe. Jag skulle rekomendera att ha den på sugsidan av turbon. Bästa vore väll ifall du hade en LMM som är större än orginal, alternativt bygger om den du har med ett större inloppsrör.

MVH!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
korre

Post by korre »

En enkel fråga bara. Vid snikkonterterng av m50b25 så kör man väll bara på större spridare och progressiv BTR samt ladd på runt 0.5. Är jag fel ute, men har för mig jag läst detta?
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Reine

Post by Reine »

går att ha lmm kvar på samma ställe som orginal.
gnarqen här på forumet kör så. och har gjort de många hundra mil.
så om du ska snikabygga så funkar det faktiskt helt okey. Jag har lite bilder som kan skickas ifall du vill ha.
korre

Post by korre »

Du får gärna skicka till mig: kristoffermatsson@gmail.com

Tackar!
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Reine

Post by Reine »

korre wrote:En enkel fråga bara. Vid snikkonterterng av m50b25 så kör man väll bara på större spridare och progressiv BTR samt ladd på runt 0.5. Är jag fel ute, men har för mig jag läst detta?

går att köra orginalspridare om man höjer soppatrycket med ladd på 0,4-0,5.
sonix

lmm

Post by sonix »

jag har oxå problem med lmm! har volvos ljusblå spridare i min m50b25
och den går skitkasst! får alldeless för mycket som det verkar! gick fint med org spridare! hur bygger man om lmm? hur stort rör osv?
mycket tacksam för svar..=)
Post Reply