Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Rolla
Posts: 26 Joined: 26 May 2008, 14:00
Contact:
Post
by Rolla » 12 Jun 2008, 11:01
Er det noen som kan si meg hvordan jeg kan se forskjelden på en TDS veiv og en ETA veiv???
E30 2.7Turbo
Posts: 34 Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Post
by E30 2.7Turbo » 13 Jun 2008, 10:45
Hvordan ser da en ETA vev ut??? Har 2 forskjellige vev og begge skal ifølge selgere være diesel vev?? Blir veldig usikker på dette...
Support your local Moonshine Racing Drammen
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Jun 2008, 11:52
Du lär kolla om det är svarvrepor på motvikterna, då är den en TDS vevaxel.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 13 Jun 2008, 11:55
vad äre för skyllnad på en tds och en eta vev?
fulingbusen
Posts: 1085 Joined: 20 Nov 2005, 20:56
Location: Karlstad
Contact:
Post
by fulingbusen » 13 Jun 2008, 11:58
tds är smidd och eta gjuten
Vilken som lämpar sig bäst vid högre effektuttag kan diskuteras.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 13 Jun 2008, 11:59
Bmwandreas wrote: Smidd eller gjuten.
aha
E30 2.7Turbo
Posts: 34 Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Post
by E30 2.7Turbo » 13 Jun 2008, 19:57
Bmwandreas wrote: Du lär kolla om det är svarvrepor på motvikterna, då är den en TDS vevaxel.
Hva mener du med svarvrepor? Vevaxelen på øverste bildet har to langsgående spor på toppen av motvektene, er dette da en TDS vev? Motvektene har også et "v" spor.....
Support your local Moonshine Racing Drammen
E30 2.7Turbo
Posts: 34 Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Post
by E30 2.7Turbo » 13 Jun 2008, 20:01
Begge vevaxlene på bildene er smidd, men motvektene er forskjellige. Er begge til diesel? Hvilken kan være TD eller TDS, og hvilken fungerer best til høyt turtall??? HJELP!!!
Support your local Moonshine Racing Drammen
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Jun 2008, 20:11
Den undre ser ut som en smidd tds vevaxel.
Mät så att det är 81mm slag!
E30 2.7Turbo
Posts: 34 Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Post
by E30 2.7Turbo » 13 Jun 2008, 20:14
Bmwandreas wrote: Den undre ser ut som en smidd tds vevaxel. Mät så att det är 81mm slag!
Begge har 81mm slaglengde, derfor er jeg i tvil om hvilken som er rett og bruke.....har sett den overste før?
Support your local Moonshine Racing Drammen
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Jun 2008, 20:18
Ta kort från sidan på motvikterna.
Krillian
Posts: 2262 Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv
Post
by Krillian » 13 Jun 2008, 20:21
en sak vi först måste reda ut är TDS. bara jag som tänker på Nyare dieslen då.
dvs den med 82mm slag. samt kommer från en HELT annan motor
Detta handlar väl om en D/Td vev (m21d24) Samt ETA eller ?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 13 Jun 2008, 20:21
Ja det handlar om M21 vevaxel.
Krillian
Posts: 2262 Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv
Post
by Krillian » 13 Jun 2008, 20:23
Bmwandreas wrote: Ja det handlar om M21 vevaxel.
Mm tänkte väl
Skall stå H81 då på Diesel veven?...
E30 2.7Turbo
Posts: 34 Joined: 19 Jun 2007, 16:14
Post
by E30 2.7Turbo » 13 Jun 2008, 20:27
Krillian wrote: Bmwandreas wrote: Ja det handlar om M21 vevaxel.
Mm tänkte väl
Skall stå H81 då på Diesel veven?...
Hvor står det H81 på vevaxlen?
Support your local Moonshine Racing Drammen