bensin problem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
sonix

bensin problem

Post by sonix »

har satt i en wallbro pump i tanken på min bmw turbo nu! pumpen låter som den ska men kommer ändå ingen bensin genom den!? hur är detta möjligt? pumpen är köpt här på ppf!!
markus

Post by markus »

Byt plats på + och - på pumpen och prova..
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sonix

Post by sonix »

yes nu funkar pumpen iaf=)!! men nu är det ett annat problem!! när jag nu ska starta bilen så blir stifften helt dränkta så den startar ej! men om jag tar av kontakten till pumpen å sprutar in startgas så startar den men dör direkt när jag sätter på kontakten igen!! kan det bero på att jag inte har satt dit btr? får en nu i veckan som jag ska sätta dit!!

eller kan det bero på att jag har för stora spridare? jag har högohm 444cc vid 3 bar. en t04 turbo med iordninggjord topp och org sprut!
har en uppsättning med volvos ljusblåa spridare som flödar 391cc vid 3,8 bar! kanske ska testa dom??=)

mvh
birro

Post by birro »

va kör du med för soppatryck?
kopi

Post by kopi »

utan btr får man väll fullt tryck från pumpen hela tiden.. så det är väll inte så konstigt att den blir sur.
M3-emil

Post by M3-emil »

Har skickat dig ett PM, Sonix

Mvh Emil
M3-emil

Post by M3-emil »

Har skickat dig ett PM, Sonix

Mvh Emil
Nobbe

Post by Nobbe »

kopi wrote:utan btr får man väll fullt tryck från pumpen hela tiden.. så det är väll inte så konstigt att den blir sur.

Nja, snarare tvärtom, föllt ös tillbaka till tanken, om man nu ens har retur och inte pluggat ena ändan av railen vill säga.
Post Reply