Tjenare!!
Har för ett par veckor sedan haft ner bakvagnen och förstärkt lite samt monterat nya bussningar. Jag tänkte inte riktigt på det utan lossade bara kardanen från bakaxeln utan att markera. Grejjerna var ju inte helt blank rena och jag såg efter "mönstren" som var kvar på medbringaren. Jag vet med säkerhet att jag kunde montera kardanen på 2 olika sätt och att nån av dom var rätt. Märker jag någon skillnad? Gör detta något ifall jag skulle monterat fel? Kardanen har INTE varit ner så den sitter ännu i de splines den har suttit i. Det är endast baktill mot bakaxeln den har varit borttagen.
Sedan har jag ett till "problem".
När jag släpper upp kopplingen så knorrar det till och det låter som att det är vid koppling/framåt. Observera att detta sker endast när bilen har varit avstängd, både i 1an och i backen. Det låter inte DIREKT utan jag kan släppa upp kopplingen helt och bilen hinner rulla ett par meter. Stannar jag däremot snabbt och sedan åker iväg så hör man inget ljud. Det knorrar bara när motorn har varit avstängd. Vad kan det vara som orsakar detta? Jag var under lite snabbt idag och kikade. Märkte då att hardyskivan var ganska sprucken så en ny skall inhandlas. Vi testade att bromsa och sedan gunga på kopplingen men tydligen så rör den sig inte så farligt. (Jag såg inte själv utan det var jag som satt i bilen). Men detta "knorr" ljud kan ju inte komma från hardyskivan?
Tacksam för svar!
/Crille (Lånat account av Murten)
"Linjerad" kardan , Missljud vid uppsläppning av k
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
spelar ingen roll hur du sätter kardanen mot diffen.
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
är de inte så att du har tryckt ihop kardanan i splinsen å den sen fastnat i rosten (kortare) sen när du bultat upp den nya hardyn så har du bara dragit åt bultarna så hardyn sitter i spänn. å då sliter de på motorkuddarna & hardyn..
VILD CARD!!!
VILD CARD!!!
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida