hydralisk bromsservo?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Servopumpen.
Här finns en rätt bra beskrivning på hur det ska kopplas: http://bmwe32.masscom.net/maxf_website/booster.htm
Här finns en rätt bra beskrivning på hur det ska kopplas: http://bmwe32.masscom.net/maxf_website/booster.htm
Japp, annars blir det mest skit av alltihop.
Det gäller att se till att få tag på fräsha grejer, dels se till att servot inte läcker i framkant och med så ny bomb som möjligt, många är ju redan bytta och en sån vill man ju helst ha.
Jag hade tur och hittade regulator med nybytt bomb, men servot fick jag renovera.
Fick svarva en ny hylsa i aluminium så att standardpackbox passade fram, och slipa om tryckstången till standarddimension.
Provade först med att bara byta packbox i plasthylsan som sitter från början, men det blev aldrig bra, mest beroende på att det inte fanns packbox som passade exakt, fick köra tumdimension och det stämde inte 100% så den läckte lite olja.
Det gäller att se till att få tag på fräsha grejer, dels se till att servot inte läcker i framkant och med så ny bomb som möjligt, många är ju redan bytta och en sån vill man ju helst ha.
Jag hade tur och hittade regulator med nybytt bomb, men servot fick jag renovera.
Fick svarva en ny hylsa i aluminium så att standardpackbox passade fram, och slipa om tryckstången till standarddimension.
Provade först med att bara byta packbox i plasthylsan som sitter från början, men det blev aldrig bra, mest beroende på att det inte fanns packbox som passade exakt, fick köra tumdimension och det stämde inte 100% så den läckte lite olja.
Chrille wrote:drunkensailor wrote:Chrille wrote:Hade jag nog också gjort om jag hade haft servo...
Men känns inte värt att montera styrservopump bara för att driva bromservot...
Jag tränar benet i stället.. (kommer köra utan servo)
ok kommer det inte att bli för jävla tungt att bromsa utan servo?
MVH//Jocke
Det återstår att se...
Vad säger besikning om man inte har ett broms servo utan endast "muskel" servo till bromsen?
//Oskar
Däckrök o Gatukök är livsstilen;)
Däckrök o Gatukök är livsstilen;)
- Strandholm
just_mee84 wrote:jag tog hela huvudbromscylinder historien från en golf 2. satt som ett njurslag.
Hänger inte riktigt med. Du kör alltså pneumatiskt, dvs med vakum?
Har hört att golf 1 ska passa men passar även golf2 blir det ju betydligt enklare att hitta...
Må kanske vara invalid i hjärnbalken men bromsbomb = ackumulator?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.