hydralisk bromsservo?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 16
- Joined: 20 Jan 2008, 20:49
hydralisk bromsservo?
tjenare alla!
varför är det ingen som kör med hydralisk bromsservo i sin bmw?
är det nåt jätte negativt med det eller?
jag menar främst e30 med m50 motor när det tar i bromsservot...
själv har jag tagit ett servo från audi 100.
http://www.garaget.org/?car=74117&image=876941
dålig bild men man ser ju iallafall principen...
MVH//Jocke
varför är det ingen som kör med hydralisk bromsservo i sin bmw?
är det nåt jätte negativt med det eller?
jag menar främst e30 med m50 motor när det tar i bromsservot...
själv har jag tagit ett servo från audi 100.
http://www.garaget.org/?car=74117&image=876941
dålig bild men man ser ju iallafall principen...
MVH//Jocke
Hade jag nog också gjort om jag hade haft servo...
Men känns inte värt att montera styrservopump bara för att driva bromservot...
Jag tränar benet i stället.. (kommer köra utan servo)
Men känns inte värt att montera styrservopump bara för att driva bromservot...
Jag tränar benet i stället.. (kommer köra utan servo)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 16
- Joined: 20 Jan 2008, 20:49
drunkensailor wrote:Chrille wrote:Hade jag nog också gjort om jag hade haft servo...
Men känns inte värt att montera styrservopump bara för att driva bromservot...
Jag tränar benet i stället.. (kommer köra utan servo)
ok kommer det inte att bli för jävla tungt att bromsa utan servo?
MVH//Jocke
Det återstår att se...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 16
- Joined: 20 Jan 2008, 20:49
JaJsEn wrote:såg jävligt smidigt ut dedär,
men är hela cylinder gjuten i ett emd servot eller e de två lösa delar? går det att köra med E30 original cylindern? om inte va e de för diameter på audi cylindern.
mvh Erik
det är två delar...
jag kör med audi 100 servo och då passar e30 cylinder rakt på...
det hela bygger ca 2 cm utåt jämfört med org.
MVH//Jocke
OK, men behövs inte "bromsbomben" om man ska köra emd BMW prylarna? här verkar det ju bara vara "slang in slang ut", annars vore det ju nice emd 750 prylar, hadde tänkt ta huvudcylindern därifrån för att få större diameter.
passar servot mot torpeden eller måste det kapas o byggas nya fästen där?
mvh Erik
passar servot mot torpeden eller måste det kapas o byggas nya fästen där?
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
-
- Posts: 16
- Joined: 20 Jan 2008, 20:49
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
JaJsEn wrote:OK, men behövs inte "bromsbomben" om man ska köra emd BMW prylarna? här verkar det ju bara vara "slang in slang ut", annars vore det ju nice emd 750 prylar, hadde tänkt ta huvudcylindern därifrån för att få större diameter.
passar servot mot torpeden eller måste det kapas o byggas nya fästen där?
mvh Erik
Sitter en likadan bomb på Audi, nere under motorfästet på förarsidan.
Servot passar bolt on.
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Köra utan bomb går, men det är äckligt.
Blir lite fördröjning innan man får broms...
Iaf. på BMW, där jobbar bromsservot med mycket lägre tryck än styrservot och det som tar tid varje gång man ska bromsa är antagligen att regulatorn är seg med att styra över flödet till bromsen, den är beroende av att bomben stöttar första sekunden.
Audi har mindre diameter på sitt servo och kör nog högre tryck, möjligt att det inte stör lika mycket om bomben saknas där.
Blir lite fördröjning innan man får broms...
Iaf. på BMW, där jobbar bromsservot med mycket lägre tryck än styrservot och det som tar tid varje gång man ska bromsa är antagligen att regulatorn är seg med att styra över flödet till bromsen, den är beroende av att bomben stöttar första sekunden.
Audi har mindre diameter på sitt servo och kör nog högre tryck, möjligt att det inte stör lika mycket om bomben saknas där.