Hur mycket våger man å ladda med en:
M20b25 pre-facelift motor
+0,3 elring pakning
12.9 topplokksbultar
340cc M5 spridare
535/735 LMM
adaptergrenrör
turbochip for backad tandning
Turbo fra en audi s2
En liten IC fra t.ex cossie
?
Vil bygge snikturbo innan sommarn!
Edit: Har en m20b20 topp i garaget.. Kan jag anvenda den om jag inte svetsar b25 toppen? Taper jag mycket effekt på det?
M20B25 SNIK! Hvor mye ladd?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jonas_Linder
Jag ladde 0,8 bar förut på mitt snikbygge, och det var på gränsen till för mycket. Kopplingen började slira ganska fort också då den var orginal.Det är väldigt svårt att få allt att lira ordentligt utan ett ställbart styrsystem med EGT och bredbandslambda etc
hmm, bara +0,3mm tjockare packning som kompsänkning, det låter som ett för högt komp för överladdning, tror inte jag skulle ladda mer än 0,5 Bar i ditt läge.
Bästa är att du svetsar B25 toppen då den har större ventiler än B20 toppen.
hmm, bara +0,3mm tjockare packning som kompsänkning, det låter som ett för högt komp för överladdning, tror inte jag skulle ladda mer än 0,5 Bar i ditt läge.
Bästa är att du svetsar B25 toppen då den har större ventiler än B20 toppen.
- SebastianV
nog ska det gå o köra på mer än 0,5 lätt 0,8 iaf, jag körde en helt orörd m20b25 med m3spridare o 535lmm och laddade ostabila 0,9, men laddtrycket fladdrade upp på 1,1 när jag sköt i nästa växel å då ville inte blockpackningen vara med, nu ska toppen bort o blocket o-ringas och sen ska det laddas 0,8-0,9 =) men jag måste gå upp på spridarstorlek för jag har typ 7bars soppa tryck, dock på e85
Sebastian Westman
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
------------------------------------
cut it twice...its still too short
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
070-2719867
Krull_874@hotmail.com
cut it twice...its still too short
Bmw E30 325 Turbo -90 -R.I.P-
- Jonas_Linder
Med backad tändning kan du ladda mer, finns ju tex nåra som kör på 1.2 osv och det verkar ju fungera bra. Dock är det lite olika från bygge till bygge detdär. Vem är det som tillverkat chippet?
Mvh
Adde
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Takk for svar
Har vurdert å svarve kolvarna som kompsänkning, siden jeg har 86mod motor.. 9;7 i komp tror jag..
FekZen: Har inte handlad chip, for jeg har inte startad prosjektet enda
Vet bara at det finns folk som lager "turbochip" med backad tändning
Sorry for min norsk/svenske skrivning, men tenkte det var lettere for dere å lese enn bara norsk
Har vurdert å svarve kolvarna som kompsänkning, siden jeg har 86mod motor.. 9;7 i komp tror jag..
Sorry for min norsk/svenske skrivning, men tenkte det var lettere for dere å lese enn bara norsk
AJS wrote:Takk for svar
Tjoh!
Jajjemen , jag är en av dem som lager turbochip bara att höra av dig när det är dags sen så ska vi få ordning på tändningen där!
Mvh
Adde
Mycket vrid spar tid!