Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
525mannen
Posts: 772 Joined: 03 Sep 2007, 14:02
Post
by 525mannen » 16 May 2008, 12:53
Vilket j*vla tempo! Den rullar ju snart igen(!)
Lycka till med uppstarten!
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 16 May 2008, 16:05
525mannen wrote: Vilket j*vla tempo! Den rullar ju snart igen(!)
Lycka till med uppstarten!
Hoppas det går smärtfritt när det ska startas så är det nära!
tackar!
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 16 May 2008, 16:13
Då har man monterat allt och är i princip redo för uppstart. Dock måste jag vänta till måndag så man kan få hjälp med mappning och strobba tändning av emil.
En jävla skillnad med schimset till urtramplager, kopplingen känns bra mycket lättare nu. Så det är ett hett tips.
Vevat runt motorn och det finns både komp och oljetryck.
So far so good
Då har man hela helgen på sig att montera in en bromsad diff jag lyckats ragga upp, kanon.
birro
Posts: 1116 Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka
Post
by birro » 16 May 2008, 18:39
Roligt att se allt ramla ihop igen. Synd att man inte hade samma tempo själv bara
Lycka till med mapping etc
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 18 May 2008, 19:24
Diffen uppspännd och monterad med m16 till diffbulten. Mfronten på, blev riktigt bra tycker jag.
Bara vänta på emil då så vi kan strobba tändning och starta
Lagomnt sugen på att vrida på nyckeln !!!
Puts var inte första prio nu
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 18 May 2008, 20:25
Går det bra att använda samma atf olja som man har i lådan till diffen?
djm
Posts: 255 Joined: 16 Nov 2006, 23:17
Location: sthlm, sollentuna
Post
by djm » 18 May 2008, 23:28
ippe wrote: Går det bra att använda samma atf olja som man har i lådan till diffen?
nej du ska ha en castrol olja. den heter xj tror jag. Står på den att den rekommenderas för bmws lamelldiffar.
HenrikF
Posts: 1868 Joined: 20 Nov 2005, 20:00
Location: Lund
Post
by HenrikF » 19 May 2008, 08:27
Sträckläst 9 sidor nu. Kul bygge, bra dokumenterat, bra jobbat etc:)
Men... FILM!?!
Ximon
Posts: 1119 Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå
Post
by Ximon » 19 May 2008, 10:16
Åk på mekonomen så hjälper dom dig!
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från
http://www.pure-pf.com " onclick="window.open(this.href);return false;
stecka
Posts: 549 Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund
Post
by stecka » 19 May 2008, 11:33
saf-xj heter oljan du ska ha till diffen
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 19 May 2008, 20:19
Då var den startad
Inga problem bara att veva igång den.
Varit ute och mappat med emil nu ett tag och laddar ca kilot och den går rätt bra.
Något mindre oljeläck som ska åtgärdas och toppen efterdras sen får det fan i mig se till att hålla!
Ska se om jag kanslänga in någon filmsnutt.
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 19 May 2008, 22:22
JolleL
Posts: 304 Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå
Post
by JolleL » 19 May 2008, 22:37
haha, så det var dina svartsträck jag såg då jag åkte hem
JolleL
Posts: 304 Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå
Post
by JolleL » 19 May 2008, 22:46
Såg filmen nu med, du får ringa imorrn så styr jag några däck åt dig. Måste ju bjuda lite mer med gasen ju
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 20 May 2008, 08:11
haha ja !
Joo försöker vara snäll med 18".. Hör av mig när jag slutar
moonzhine
Posts: 2447 Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs
Post
by moonzhine » 20 May 2008, 11:38
va kommer diffen från för bil?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 20 May 2008, 11:45
Uppspänd 325 3.15 diff.
Susade lite under huven när jag skulle till jobbet imorse och märkte nu att grenröret spruckit i kollektorn. Verkar som jag kommer åt att svetsa det på plats, borde gå utan problem eller vad tror ni?
Bara tills man raggar upp ett SPA grenrör eller något..