PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Locked
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

många bra tips :)
Mvh Nicke Blom
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Bäckis wrote:DTM block är ingen lösning för min del.

Hur menar du med pumpen? Varför och hur skulle den kunna riva itu ett block?? Jag tror inte för en sekund att den har med saken att göra.

Jocke har väl torrsump, så hur skulle han kunna ha problem med en vibrerande originalpump?


haha word!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Bäckis wrote:DTM block är ingen lösning för min del.

Hur menar du med pumpen? Varför och hur skulle den kunna riva itu ett block?? Jag tror inte för en sekund att den har med saken att göra.

Jocke har väl torrsump, så hur skulle han kunna ha problem med en vibrerande originalpump?


Nä glöm det jag hörde nog fel från Jörgen när vi talades vid!...dom spräckte iaf ett block 2006/2007 MED gördel...d blir nog bra ska du se..annars får du stoppa i en M20 :evil:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

He he, vill helst slippa M20 när den går så förbannat fint när den är hel.

Jag tror och hoppas den håller med gördel, även om det såklart kan gå sönder, det får man räkna med.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

du har inte funderat på att köra sprikindikering på den nya blocket för att vara på säkra sidan?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

hur går det? gjort nåt?
Mvh Nicke Blom
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

han har plockat isär den och den har delat sig vid ramlagerna.
för mycket krut :)
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Skadeanalys klar.

Endast blocket som är skadat :)

Beställer nya lager och oljepump imorgon, så ev kanske man kan börja montera nästa helg.

Har tyvärr råkat invalidisera mig lite på crossbanan iadag, så det kanske går segt :(
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
petta
Posts: 98
Joined: 28 Sep 2007, 20:40
Location: v-ås

Post by petta »

Va fan bäckis DU MED....Snart får ni sluta köra cross....... :lol:
Dinan2.5
Posts: 46
Joined: 09 Dec 2005, 08:36
Location: Eugene USA

Post by Dinan2.5 »

Bäckis wrote:Skadeanalys klar.

Endast blocket som är skadat :)

Beställer nya lager och oljepump imorgon, så ev kanske man kan börja montera nästa helg.

Har tyvärr råkat invalidisera mig lite på crossbanan iadag, så det kanske går segt :(


Skulle man kunna få lite mer detalj på felet och lösningen? Jag håller just på att bygga S14 turbo själv...

Tack!
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

Skulle tro att det åker i en stödgördel för att åtgärda problemet..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
Crille74
Posts: 1025
Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde

Post by Crille74 »

Bäckis wrote:Skadeanalys klar.

Endast blocket som är skadat :)

Beställer nya lager och oljepump imorgon, så ev kanske man kan börja montera nästa helg.

Har tyvärr råkat invalidisera mig lite på crossbanan iadag, så det kanske går segt :(


Vart va du och åkte hoj idag då.
Ingen alvarlig hoppas jag.

Mvh Crille
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Ni får göra som jag, byta 2-hjulingarna mot vattenskotrar ist, lite mjukare med vatten :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Dinan: Gördel. Det löser nog problemet.

Crille: Norberg. Är helt mosad hela högersidan.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Christer K
Posts: 305
Joined: 10 Jan 2006, 19:14
Location: Sthlm
Contact:

Post by Christer K »

lär montera gördel på bäckis också om han ska fortsätta smiska cross :D
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Nu får ni lära er köra cross o sluta med dumheterna ;)
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Då det är lite lite bilder här så postar jag en. :D

Image

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Locked