e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Äntligen fick man vevaxeln samt div packningar och lager och ringar.
Dessvärre skickade ppf bara med ringar till 3 kolvar :S
Snopet när man ordnat ledigt för att skruva heldag imorgon, målet var ju att snyta i helgen.
Svarvade iaf ett schims till urtramplagret då gaffeln från lådan tog i tryckplattan och inte kopplade ur helt, bör bli bättre nu.
Dessvärre skickade ppf bara med ringar till 3 kolvar :S
Snopet när man ordnat ledigt för att skruva heldag imorgon, målet var ju att snyta i helgen.
Svarvade iaf ett schims till urtramplagret då gaffeln från lådan tog i tryckplattan och inte kopplade ur helt, bör bli bättre nu.
Fick resterande ringar i tisdags. Dock hade farsan lyckats slänga bort oljespruten i lagerbanorna så jag kunde inte börja muttra ihop maskineriet föränns tidigt imorse..
Började jag med att slänga ihop botten
2.8 vev stakar och kolvar.
Honat, nya lager nya ram och vevlager. SMUTT
Sen smälla ihop med mlsen och jävlas med att hitta en bricka till arp bulten sen i med kammar tima och plocka ihop allt runtikring
Jävlas lite med kopplingen bulta ihop lådan.
Sen kallade jag in förstärkning och rullade in bilen. Hinkade i maskineriet. Det mesta är på plats lite plock kvar innan det ska rulla.
Da åt helvette vad less jag är på att skruva och händerna blöder, nu blir det att ta det lungt ikväll får jag fortsätta imorgon.
Må det bara hålla sen!!!
Började jag med att slänga ihop botten
2.8 vev stakar och kolvar.
Honat, nya lager nya ram och vevlager. SMUTT
Sen smälla ihop med mlsen och jävlas med att hitta en bricka till arp bulten sen i med kammar tima och plocka ihop allt runtikring
Jävlas lite med kopplingen bulta ihop lådan.
Sen kallade jag in förstärkning och rullade in bilen. Hinkade i maskineriet. Det mesta är på plats lite plock kvar innan det ska rulla.
Da åt helvette vad less jag är på att skruva och händerna blöder, nu blir det att ta det lungt ikväll får jag fortsätta imorgon.
Må det bara hålla sen!!!
Last edited by ippe on 16 May 2008, 00:12, edited 1 time in total.
Bra tempo!
Hopas du slipper mer otrevliga inslag.
Hopas du slipper mer otrevliga inslag.
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- bmwHolmberg